2 צפייה בגלריה
יאיר לפיד
יאיר לפיד
השר יאיר לפיד
(צילום: יואב דודקביץ')
שר החוץ יאיר לפיד נועד היום (שני) עם רוב מאלי, השליח המיוחד של ארצות הברית לענייני איראן המבקר בישראל. מאלי ביקש לשמוע את עמדת ישראל לקראת חידוש שיחות הגרעין עם איראן בווינה בעוד שבועיים.
בפגישה הציג לפיד את העמדה הישראלית שלפיה חזרה למשא ומתן עם איראן פירושה משיכת זמן מצד הרפובליקה האיסלאמית. לפיד העלה את החששות המודיעיניים והטכניים שיש לישראל מחזרה להסכם ומהסרת העיצומים. לדברי לפיד, האיראנים "ימשכו זמן" בשיחות כדי שהחזרה להסכם כבר לא תיראה רלוונטית. הוא אמר כי לאיראנים אין עניין להגיע להסכם חדש.
2 צפייה בגלריה
רוברט מאלי
רוברט מאלי
השליח האמריקני רוברט מאלי
(צילום: AP)
מאלי הגיע לישראל אתמול לסדרת פגישות לקראת חידוש השיחות עם איראן ב-29 בנובמבר. היום הוא צפוי להיפגש גם עם שר הביטחון בני גנץ, ואמור לפגוש גם את היועץ לביטחון לאומי ד"ר אייל חולתא וראש המוסד דדי ברנע - לצד בכירים נוספים במערכת הביטחון.
ראש הממשלה נפתלי בנט לא ייפגש עם מאלי, כדי שלא ישתמע מכך שהוא נותן לגיטימציה לתהליך החזרה להסכם הגרעין. ההסבר הרשמי בישראל הוא שמאלי אינו שר, ולכן ראש הממשלה לא צריך לפגוש אותו. בכירים בממשלה, עם זאת, חושבים שבנט עושה טעות בבחירתו שלא להיפגש עם מאלי.
בישראל מעריכים שפניה של איראן חזרה להסכם. האמריקנים מבקשים מישראל להימנע מלצאת נגד ההסכם בתקיפות, כמו שעשה בזמנו ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו. ישראל, מצידה, תעביר למאלי מסר שלפיו נכון למנוע מצב של הסכם מדולל, ותעמוד גם על החשיבות להציג בפני האיראנים תוכנית ב' למקרה שלא תהיה חזרה למשא ומתן.