המוני תושבים התנפלו היום (ראשון) על סיוע הומניטרי שהגיע לעיר עזה, ובסרטונים שונים משם הם נראים לוקחים מכל הבא ליד - באזור שאליו כמעט שלא מגיע סיוע. באחד הסרטונים נשמעות יריות, ואז נראים ההמונים נמלטים.

לטענת הפלסטינים, שלא אומתה, מי שפתח באש היו כוחות צה"ל, שירו לעבר התושבים בזמן שהמתינו להגעת הסיוע ברחוב א-רשיד. מצה"ל נמסר כי האירוע לא מוכר להם.
בינתיים, ולא בפעם הראשונה, דיווחו ברצועת עזה על מסרונים שנשלחו לתושבים - לכאורה מטעם צה"ל - עם בקשות למסירת מידע על מיקומם של החטופים. בהודעה מובטח פרס כספי גבוה לכל אדם שימסור מידע רלוונטי.
בשבועות האחרונים פרסם דובר צה"ל בערבית סא"ל אביחי אדרעי תיעודים שונים של מחאות נגד חמאס מרצועת עזה, שבהן נראים התושבים קוראים להפלת הארגון ואף נוקבים בשמות של בכיריו. כך למשל, בסרטון שפורסם שלשום נראים עזתים קוראים "סינוואר והנייה, האנשים הם הקורבנות", וגם "לך מפה סינוואר".
1 צפייה בגלריה
מסרונים שקיבלו עזתים, בהם מבקשים לשלוח מיקום של חטופים בתמורה למענק כספי
מסרונים שקיבלו עזתים, בהם מבקשים לשלוח מיקום של חטופים בתמורה למענק כספי
המסרונים שקיבלו תושבי עזה עם בקשות למסירת מידע על מיקומם של החטופים

לפי אדרעי, מדובר בהפגנות ספונטניות של תושבים ברצועה, שמביעים את מורת רוחם מהנהגת חמאס - ש"הביאה אותם לאסון". רובם המוחלט של תושבי הרצועה, נזכיר, נעקרו מבתיהם בעקבות המלחמה, ורק באזור רפיח מרוכזים כ-1.4 מיליון עקורים - מתוך קצת יותר מ-2 מיליון איש שחיים ברצועה בסך הכול. רבים מהם רעבים ותלויים בעזרה מבחוץ כדי לשרוד.
שלשום אף פרצו הפגנות חריפות ברפיח אחרי שאיש חמאס ירה למוות בצעיר שניסה לקחת מהסיוע ההומניטרי. בעולם מזהירים כי כניסה של צה"ל לשם תחמיר עוד יותר את האסון ההומניטרי, שכבר עתה הוא חמור מאוד.