ההורים מהשפלה, החשודים בהזנחה ובהמתה בקלות דעת של בתם בת ה-7, שוחררו למעצר בית. בעקבות שחרורם, היום (שני) הובאה הילדה לקבורה, שמונה ימים אחרי שנמצאה ללא רוח חיים - כדי שהם יוכלו להשתתף בהלוויה.
1 צפייה בגלריה
אילוס אישה אזיקים
אילוס אישה אזיקים
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
ההורים ביקשו להביאה לקבורה בשבוע שעבר ולהגיע להלוויה בליווי שוטרים, אך נציג המשטרה טען בבית משפט השלום בראשון לציון כי בשל מצוקת כוח אדם ביחידת ההונאה של משטרת מחוז מרכז, לא ניתן לעשות זאת.
האב (35), עובד בתחנת דלק, שוחרר אתמול למעצר בית בהסכמת נציג יחידת ההונאה. דיון הארכת מעצרם של ההורים אתמול הופרד, כשהחשד המרכזי מופנה כלפי האמא. האם בת ה-30 שוחררה אף היא למעצר בית בתום הדיון על ידי השופט גיל גבאי. המשטרה ביקשה עיכוב ביצוע והגישה ערר לבית המשפט המחוזי מרכז, ובדיון שנערך אתמול הערר נדחה והשחרור שלה נקבע להיום.
עו"ד אורן ששון, שמייצג את האמא, מסר: "מצער שבמדינה ישראל 2023 עוצרים זוג הורים שעולמם חרב עליהם עם מות בתם היחידה, בחשד לגרימת המוות שלה, מבלי שיש סיבת מוות או כל ראיה אחרת שמחשידה אותם. שבוע שהם עצורים ולא יכולים לקבור את בתם ולשבת שבעה. בתי המשפט השלום והמחוזי השתכנעו וההורים שוחררו, כי לא נמצא כל קשר סיבתי בין הרזון למותה. לבסוף, אחרי שמונה ימים הילדה תובא היום למנוחות. כל הגופים במדינה, הרווחה והחינוך במועצה המקומית שבה הם גרים, והרופאים שטיפלו בילדה, יצטרכו להסביר למה לא עשו דבר בנוגע אליה ולא ביקרו אותה בבית או אשפזו אותה".
הילדה המנוחה לא הגיעה לבית הספר מתחילת השנה. במועצה המקומית גזר סירבו לענות מדוע מערכת הרווחה והחינוך ביישוב לא התערבו. "המקרה נמצא בחקירת משטרה ולכן בשלב זה אנו מנועים מלהגיב", נמסר.
דודו של האב אמר ל-ynet: "אין מצב שההורים האלה פגעו בילדה היחידה שלהם. היא סבלה כל חייה ממחלות רבות כמו אפילפסיה עד סכנת מוות. סוג של חיידק שגרם לה לרזון. היא הגיעה למשקל של כ-8 ק"ג בגלל עיכוב התפתחותי. גם במותה סבלה, עצרו את ההורים שלה ושמונה ימים שכבה במקרר ולא נקברה. שתנוח בשלום".
הילדה הובהלה ביום ראשון בשבוע שעבר אל בית החולים אסף הרופא בצריפין, תוך כדי שצוותי מד"א מבצעים בה ניסיונות החייאה. הצוות הרפואי נאלץ לקבוע את מותה, והזעיק את המשטרה לאחר שמצבה הגופני הירוד עורר את חשדם: משקל של כ-8 ק"ג, שלא תואם את גילה, כינים, סימני חבלות והזנחה.
גופתה הועברה למכון לרפואה משפטית לבירור הנסיבות שהביאו למותה - שטרם נקבעו - וחוקרי משטרת רמלה עצרו את האב והאם בחשד להמתה בקלות דעת, הזנחה והתעללות פיזית או נפשית בבתם היחידה. השופט גיל גבאי אמר בדיון בשבוע שעבר כי "כל מי שחזה במנוחה כפי שהגיעה לבית החולים יכול היה להתרשם שמדובר במנוחה שהוזנחה לאורך זמן. נראה כי בחודשים האחרונים חלה הידרדרות במצבה והיא לא זכתה לטיפול הולם. התנהגות הוריה מקימה את החשד הסביר לביצוע העבירות המיוחסות להם".
 אורן שוןעו"ד אורן ששוןצילום: יריב כץ
באותו דיון פרצה האם בכי ואמרה: "אני יודעת שעלו כל מיני דברים, אבל אני באמת אמא מסורה. מהשניה שהיא נולדה אני ובעלי היינו לידה כל הדרך, גם כשהיא הייתה חולה קיבלנו כאפה והתאפסנו על עצמנו מהר, ועשינו הכול כדי להציל את הילדה. נלחמנו שנתיים כדי שהיא תקבל את התרופה שהיא הייתה צריכה בשביל התסמונת וכל המוטציות שהתגלו לה, וגם זה כשיש לה את ההרזיה ללא נטייה להשמין. הייתי עם כל הרופאים שלה בקשר, הייתי תמיד בקשר טלפוני עם הרופאים שלה בקופת חולים. היא גם הייתה צריכה עכשיו לעבור חיסון לשפעת. כל דבר קטן שהיה לי חשד לגביו ישר הלכתי לבדוק את זה. גם על הקוצר נשימה הרופא אמר לי שזה כלום ושום דבר.
"הקופת חולים לא גילתה את זה שיש לה אפילפסיה. אנחנו תמיד אמרנו שמשהו לא תקין עם ההתפתחות שלה והם פשוט אמרו לנו שהכול בסדר ותקין, ושאין שום סיבה להמשיך לבדוק. לאחר מכן גם עם בעיית ההליכה והעמידה שלה, כל הזמן התאמנתי איתה בבית והעברתי את כל הפן המקצועי לבד. כל מי שמכיר אותי יודע שנתתי את הנשמה ואת הכול לילדה שלי. גם רצינו להקים במועצה פרויקט בשביל ילדים עם צרכים מיוחדים, נלחמתי יחד עם משפחות שהתרופות שלה ייכנסו לסל הרפואי. נתנו את הכול לילדה שלנו והיא הייתה יקרה לנו".