בית משפט השלום בראשון לציון האריך היום (חמישי) את מעצרם של ההורים מהשפלה, החשודים בהזנחה ובהמתה בקלות דעת של בתם בת ה-7, שנמצאה ביום ראשון ללא רוח חיים. משפחתה ביקשה לערוך את הלווייתה הערב, אך דחתה אותה בעקבות ההחלטה להותיר אותם במעצר עד ליום ראשון. השופט גיל גבאי הוסיף כי "מפעולות חקירה שביצעה היחידה עולה חשש שנעשה ניסיון לשבש את החקירה".

עו"ד אורן ששון המייצג את האם (30) אמר כי ההורים מכחישים את החשדות, וטען כי "לצערי המשטרה לא אמרה 'אני אוציא אותם ללוויה'. משהו הומניטרי". נציג המשטרה ציין בבית המשפט כי אין ליחידת ההונאה של מחוז מרכז, שם מתנהלת החקירה, די כוח אדם במטרה ללוות את ההורים בשתי ניידות כדי להשתתף בלוויית בתם. דודו של האב אמר כי המשפחה מקווה שביום ראשון הם יוכלו להביא אותה לקבורה, והוסיף כי "הילדה הייתה כל עולמם. היא סבלה כל חייה, ועכשיו סובלת במותה ולא מובאת לקבר ישראל".
לדבריו, "כל חייה סבלה מבעיות רפואיות, מתת תזונה ומהתקפים אפילפטיים והם טיפלו בה במסירות. עכשיו במקום לקבור אותה ולשבת עליה שבעה כדי שתנוח על משכבה הם נמצאים במעצר עם החשד הכי גרוע בעולם - שגרמו למותה".
השופט גיל העיר כי "מי שדואג לילדיו - רץ לבית חולים", ואמר: "כל מי שחזה במנוחה כפי שהגיעה לבית החולים יכול היה להתרשם שמדובר במנוחה שהוזנחה לאורך זמן. נראה כי בחודשים האחרונים חלה הידרדרות במצבה והיא לא זכתה לטיפול הולם. התנהגות הוריה מקימה את החשד הסביר לביצוע העבירות המיוחסות להם".
הילדה הובהלה ביום ראשון אל בית החולים אסף הרופא בצריפין, תוך כדי שצוותי מד"א מבצעים בה ניסיונות החייאה. הצוות הרפואי נאלץ לקבוע את מותה, והזעיק את המשטרה לאחר שמצבה הגופני הירוד עורר את חשדם: משקל של כ-8 ק"ג, שלא תואם את גילה, כינים, סימני חבלות והזנחה.
1 צפייה בגלריה
אילוס אישה אזיקים
אילוס אישה אזיקים
"המסמכים שקיבלנו העלו את החשד שבוצעה הזנחה שגרמה למוות". אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
גופתה הועברה למכון לרפואה משפטית לבירור הנסיבות שהביאו למותה - שטרם נקבעו - וחוקרי משטרת רמלה עצרו את האב (35) והאם בחשד להמתה בקלות דעת, הזנחה והתעללות פיזית או נפשית בבתם היחידה.
נציג המשטרה טען בדיון כי "כבר בשלב הזה מסרנו לבית המשפט סימנים שמעידים על חשד ממשי לשיבוש", והוסיף כי "ההזנחה שנמסרה לנו מגורמים מקצועיים אינה קשורה לאפילפסיה. המסמכים שקיבלנו העלו את החשד שבוצעה הזנחה שגרמה למוות".
האם פנתה לשופט, ואמרה כי "אני אמא מסורה. מהשנייה שנולדה היינו איתה. היא ילדה חולה ועשינו הכל כדי להציל אותה. נלחמנו שנתיים שתקבל תרופה שתעזור לתסמונת שיש לה. הייתי אצל נוירולוג, הייתי בקשר עם הרופא והאחות, כל דבר שעלה לי חשד לקחתי אותה לרופאים. לקחתי אותה לרופא פרטי, עשינו הכל. נלחמתי שהתרופה שלה תיכנס לסל, שהיא תקבל מעקב רפואי".
עו"ד ששון הגיב לאחר הדיון: "אין סיבת מוות. אני קורא לזה מחדל מכל הרשויות. האמא מסורה, היא נלחמה על כל דבר עבור הילדה הזו. טיפלו בה במסירות ועשו כל מה שניתן לעשות, האמא עשתה כל מה שניתן לעשות. לבוא לעצור הורים כאלה, בלי שיש סיבת מוות, למה זה בוצע?". לטענתו, "לא הציגו את כל המסמכים כי אם היו מציגים אותם היינו מפריכים את הטענות שהיא לא טופלה. היא טופלה. הם נטולי עבר פלילי, כרגע איבדו את הילדה. אני מצר על כך שהמשטרה לא עשתה ככל שביכולתה כדי לתת להם לקבור את הילדה".