יו"ר העבודה ושרת התחבורה מרב מיכאלי טענה הבוקר (ראשון) כי הסקרים לקראת בחירות 2022, שמנבאים למפלגתה מספר מנדטים קטן מכוחה הנוכחי, לא יתאמתו במציאות. "לפני הבחירות הקודמות היינו עם אפס מנדטים בסקרים, וכמו שסיימנו עם הרבה יותר ממה שחזו - כך יהיה גם הפעם. אנחנו נסיים עם לפחות תשעה מנדטים", אמרה השרה מיכאלי בריאיון לאולפן ynet.
3 צפייה בגלריה
יאיר גולן זהבה גלאון
יאיר גולן זהבה גלאון
המתמודדים לראשות מרצ: יאיר גולן וזהבה גלאון
(צילום: קובי קואנקס, יואב דודקביץ')
במרכז-שמאל נשמעים קולות שקוראים למיכאלי ליצור חיבור טכני עם מרצ על-מנת ששתי המפלגות יעברו את אחוז החסימה. יו"ר העבודה ממשיכה להתנגד בתוקף: "האופציה לא הייתה על הפרק, היא איננה על הפרק. אני מאמינה במרצ כנראה יותר ממה שהיא מאמינה בעצמה, אבל אני ודאי מאמינה במפלגת העבודה ואני הייתי היחידה שהאמינה בה גם בעבר. אנחנו יודעים שהציבור הישראלי מעוניין במה שיש למפלגת העבודה להציע, ופשוט נציע להם את זה בכל הכוח".
מיכאלי אמרה עוד בנושא: "אני לא עוסקת ב'מה יהיה אם', אני עוסקת בעשייה. ההליכה של העבודה ומרצ באחת המערכות הקודמות היא זו שצמצמה את מספר המנדטים של הגוש, אני לא אתן לזה לקרות".
ראש הממשלה לפיד אומר שבכל המחקרים עולה שאתם חייבים להתאחד. "ליאיר לפיד יש את הכלים לזה אם הוא רוצה. מפלגת העבודה מתחזקת, אנחנו רואים את הפוטנציאל שלנו ועם מי אנחנו עובדים. אנחנו צריכים ללכת עם הערכים שאנחנו מאמינים בהם, לא עם אסטרטגיות מסוימות. נוצר מצב שכולם מכורים לפוליטיקה, כולם פרשנים ואז מצביעים על-פי אסטרטגיה ואז מתפלאים שאין ערכים. אני מזמינה את הציבור להצביע למי שאומר לו את האמת".
3 צפייה בגלריה
איתן גינזבורג
איתן גינזבורג
ח"כ גינזבורג. "הוא דיבר עם חברי הכנסת אצלנו"
(צילום: הדר יואביאן )
בסוף השבוע דווח כי מיכאלי הציעה לח"כ איתן גינזבורג מכחול לבן להתמודד ברשימת העבודה. מיכאלי אישרה את הדברים ואמרה: "הוא דיבר עם חברי הכנסת אצלנו, היה נראה שהוא מעוניין. מפלגת העבודה היא מפלגה דמוקרטית וכל אחד יכול להתמודד, לכן הצעתי לו. מפלגת העבודה היא מפלגה דמוקרטית ועדיין אפשר להירשם".
יכול להיות שזה לא יעבוד פעמיים? "בוודאי שאותו דבר לא יעבוד פעמיים, אני גם לא אומרת את אותו הדבר. מפלגת העבודה, לשמחתי, הוכיחה את מקומה בהנהגת המדינה אחרי שחשבו שהיא לא קיימת. היא מוכיחה את יציבותה, יש לה הכי הרבה קבלות. לשמחתי, השרים וחברי הכנסת שלנו עומדים בבחירה מחודשת ואני בטוחה שימשיכו להיבחר עם תוספות מצוינות. הסיפור שלנו נמשך, הוא לא חוזר על עצמו".
3 צפייה בגלריה
 חרמוני ומיכאלי. "זה לא הסגנון שלי"
 חרמוני ומיכאלי. "זה לא הסגנון שלי"
חרמוני ומיכאלי. "זה לא הסגנון שלי"
(צילום: עמית מגל, עמית שאבי )
הנהלת מפלגת העבודה אישרה בשבוע שעבר את ביטול תפקיד המזכ"ל ההיסטורי. אם ועידת העבודה תאשר מחר את ההחלטה, המזכ"ל ערן חרמוני שהפסיד למיכאלי בבחירות לראשות העבודה יודח מתפקידו. "חבל מאוד שבזמן קריטי למפלגת העבודה ובעודנו נאבקים כדי לעבור את אחוז החסימה, במקום לאחד את המפלגה ולהתרכז בהצלחתה בבחירות, מיכאלי בוחרת לנהוג בפלגנות ובנקמנות רק בגלל שהעזתי להתמודד מולה", אמר חרמוני.
מיכאלי הגיבה הבוקר על הטענה ל"חיסול פוליטי": "זה ממש לא הסגנון שלי, אני בוודאי לא עושה דבר שהוא פרסונלי. מפלגת העבודה מתחדשת, נבנית מחדש, היא דמוקרטית ומתאימה את עצמה לזמנים הנוכחיים".

"תוצאה של הזנחה"

בהתייחסה לרצף תאונות הדרכים, שגבו בימים האחרונים את חייהם של שמונה ישראלים (שניים מהם בשטח חצי האי סיני), אמרה השרה מיכאלי: "נשבר הלב על כל הרוג, יש מקרים מזעזעים כל הזמן של אובדן חיים. זו תוצאה של הזנחה - לא עשו תוכניות, לא ניתנו יעדים ומשאבים. אנחנו עושים את ההפך. היום מוצגת לי תוכנית קונקרטית שמטפלת בתאונות האלה. אנחנו 'על זה' בכל הכוח".
על פרשת "הסרסור בסוהרות" אמרה השרה מיכאלי: "אני רוצה לשבח את כתבכם לירן לוי שכבר ב-2018 חשף את הפרטים, ואני דרשתי אז לקיים דיון בוועדת הפנים של הכנסת. לצערי, התשובות שקיבלנו אז מוכיחות את עצמן כלא נכונות. לא היה טיפול ראוי. דרשתי מראש הממשלה יאיר לפיד לקיים דיון ראוי בנושא בישיבת הממשלה. לצערי, הנושא לא נמצא על סדר היום. אני מצטרפת לקריאה של השר עמר בר-לב להסיר את צו איסור הפרסום".
מלשכתו של ח"כ גינזבורג נמסר: "ח"כ איתן גינזבורג חבר במפלגת כחול לבן מאז הקמתה על ידי בני גנץ, מתוך אמונה בו ובדרכה של מפלגת מרכז ממלכתית וביטחונית, ואין לו שום כוונה לעזוב אותה. כל הצעה שהגיעה לחבר הכנסת מצד גורמים במפלגת העבודה או מפלגות אחרות אינה על הפרק".