צוות הטיפול במגפות (צט"מ) של משרד הבריאות יתכנס לדון בחיסוני בני 11-5 ביום חמישי הקרוב. הדיון יועבר בשידור חי והציבור יוכל להשתתף ולשלוח שאלות למומחים. "הדיון בצט"מ יכלול את הצגת הנושא על-ידי מומחים וחברת פייזר וכן מענה לסוגיות שיעלו מהציבור ושמיעת עמדות שונות", נמסר ממשרד הבריאות.
לפי הודעת משרד הבריאות, "צט"מ החליט לקיים דיון ציבורי פתוח ולהציג את המידע בנושא ואת מכלול השיקולים לקראת קבלת ההחלטה על המלצתו למנכ"ל משרד הבריאות. הצוות החליט להעביר את הדיון בשידור חי, ולהזמין את הציבור, הן להשמיע את עמדתו בפני חברי הוועדה והן להציג שאלות למומחים, כחלק מהליך שקוף בנושא. המלצת הועדה לא תתקבל בדיון זה".
3 צפייה בגלריה
ילדים מתחסנים
ילדים מתחסנים
ילדים מתחסנים
(צילום: שאטרסטוק)
משרד הבריאות מסר כי ניתן להגיש התייחסויות לצט"מ בשני מסלולים - אפשרות ראשונה, להשמיע עמדה בנושא מתן החיסונים בפני הצוות. כל מי שמעוניין לעשות זאת מוזמן לפנות כאן למשרד הבריאות עד ל-2 בנובמבר בשעה 09:00, ויקבל תשובה לגבי הצגת עמדתו עד ל-3 בנובמבר בשעה 13:00. "במסגרת הבקשה יש לתאר את העמדה אותה אתם מעוניינים להציג בפני הצט"מ", נמסר. "ככל שישנם מסמכים שתומכים בעמדתכם, יש לצרפם".
מכיוון שמספר הפונים צפוי להיות גדול – משרד הבריאות מסר כי ייבחרו הדוברים שיציגו לפי הקריטריונים הבאים: נציגות לגורמי מקצוע בתחומי הבריאות והרפואה, נציגות לארגוני חברה אזרחית, נציגות לציבור הרחב; נציגות לפי נושא ההתייחסות – בטיחות החיסון, מועילות החיסון, סוגיות אחרות; נציגות לפי העמדה ביחס לחיסון – תומכים בחיסון, מתנגדים לחיסון, מעלים סוגיות כלליות ביחס לחיסון בלי התייחסות לתמיכה או התנגדות. "הגרלה תיערך בין הפונים", נמסר. "ההגרלה תשמור על ייצוגיות לפי הקריטריונים שהוצגו".
לפי משרד הבריאות, השימוע הציבורי ייערך בדומה לדיון מומחי ה-FDA. לכל דובר יוקצו 3 דקות, והוא יציג את דבריו ללא שימוש במצלמת הווידאו. ככל שהדובר יציג מצגת - המצגת תישלח מראש עד ל-3 בנובמבר בשעה 21:00. המצגת תתייחס לסוגיות שהעלה הפונה בבקשתו, והעברת השקפים תתבצע על ידי משרד הבריאות בהתאם להנחיית המציג. כמו כן, יתבצע גילוי נאות לגבי ניגודי עניינים אפשריים. סדר הדוברים ייקבע בהגרלה, ובסך הכול ייבחרו כעשרים דוברים להציג את עמדתם.
אפשרות נוספת להשתתף בדיון היא דרך "שאלות או סוגיות שהציבור מעוניין שהמומחים המציגים בדיון יתייחסו אליהם". לפי משרד הבריאות, כל המעוניין להציג פנייה מסוג זה יוכל לעשות זאת עד ל-2 בנובמבר בשעה 16:00 דרך הקישור המצורף. מתוך הפניות שיתקבלו, יבחרו מספר שאלות שיוצגו בפני המומחים המציגים יקבלו עליהם מענה. השאלות יוצגו על ידי מנחה הדיון.

פאנל מומחי מנהל המזון והתרופות האמריקני, ה-FDA, המליץ ביום שלישי לאשר את מתן חיסון הקורונה של פייזר לילדים בני 5 עד 11. הפאנל הצביע בעד ברוב של 17 מול נמנע אחד. ה-FDA צפוי לקבל את המלצתם, ובארה"ב נערכים כעת לחיסון המוני של מיליוני הילדים - בתקווה לחסן כמה שיותר עוד לפני חג המולד הקרוב.
"החיסון בקבוצת הילדים חשוב ביותר ואין להתעלם מקבוצת גיל זו", אמר ד"ר עופר לוי, חבר הפאנל. "המרכז לבקרת מחלות האמריקני ימשיך לעקוב אחר תחלואת הקורונה בילדים, ואחר תוצאות ההתחסנות. אני מדגיש כי החיסון בקרב ילדים צפוי למנוע את ההדבקה בקורונה, ואנו מעודדים מהמינון הנמוך שנמצא בטוח ויעיל".

פחות מ-10 אלף חולים פעילים

בישראל אין יותר יישובים אדומים, לאחר שבית אל – היישוב האדום האחרון – שינה היום (ו') צבע לכתום. כרגע יש שמונה יישובים המוגדרים כתומים לפי תוכנית הרמזור: בית אל, קריית ארבע, כעביה-טבאש-חג'אג'רה, אל סייד, בסמ"ה, אבו תלול, משהד וג'סר א-זרקא.
מנתוני משרד הבריאות עולה כי מספר החולים הפעילים, שמרביתם במצב קל מאוד, ירד מתחת ל-10,000 ומספרם הבוקר עומד על 9,354. בירושלים 1,396 חולים פעילים, בתל אביב יפו 265, בבאר שבע 261, ברחובות 206, בפתח תקווה 180, בבני ברק 161, במודיעין עילית 150, בלוד 145, ברהט 145, בנצרת 143, בחיפה 131, בבית שמש 108 ובתל שבע 100.
3 צפייה בגלריה
מחלקת טיפול נמרץ קורונה ב בית חולים הדסה עין כרם ב ירושלים
מחלקת טיפול נמרץ קורונה ב בית חולים הדסה עין כרם ב ירושלים
ארכיון
(צילום : עמית שאבי )
במקביל, אתמול אובחנו 651 ישראלים כחיוביים לקורונה. בסך הכול בוצעו כ-71,600 בדיקות ושיעור החיוביים עמד על 0.92%. 44% מהמאובחנים אתמול הם ילדים בני פחות מ-11, שאותם עדיין לא ניתן לחסן. עוד עולה מהנתונים כי 49% מהמאובחנים הם מהמגזר הכללי, 34% מהערבי ו-14% מהחרדי. לגבי יתר המאומתים אתמול לא נמסרו פרטים.
מספר החולים הפעילים בקרב התלמידים ירד ל-5,214 ומספר המבודדים במערכת החינוך עומד על 34,039. אתמול אובחנו 397 תלמידים כחיוביים לקורונה ו-20 אנשי צוות חינוכי.
בבתי החולים ברחבי הארץ מאושפזים 330 חולי קורונה, 227 מהם במצב קשה. 133 מהחולים הקשים מחוברים למכונות הנשמה. כמעט 80% מהחולים הקשים אינם מחוסנים בכלל.