בית המשפט המחוזי בלוד הרשיע אתמול את חיים קורנשטיין (51), מורה מחדרה, בביצוע עבירות מין בעשר מתלמידותיו. הוא הורשע לאחר שהגיע להסדר טיעון עם הפרקליטות, שלא כלל הסכמה על העונש, וזה יינתן על ידי השופטים בהמשך. לאחר שתוקן כתב האישום, קורנשטיין הורשע בפגיעה בכל עשר המתלוננות ובביצוע מעשים מגונים בהן.
1 צפייה בגלריה
חיים קורנשטיין
חיים קורנשטיין
אח התלמידות חשפה את מעשיו. קורנשטיין
(צילום: דוברות המשטרה)
בספטמבר האחרון הגישה פרקליטות מחוז מרכז כתב אישום נגד קורנשטיין בגין ביצוע מעשים מגונים בתשע מתלמידותיו. מכתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד רחל חלק, עולה כי קורנשטייין, שעבד כמורה בכמה בתי ספר במשך כשבע שנים, ביצע מעשים מגונים בתלמידות כשהיו מתחת לגיל 16 - וחלקן אף היו צעירות מגיל זה בשנים רבות.
נטען כי קורנשטיין פעל בשתי שיטות עיקריות, כשאחת מהן הייתה להקרין סרטים לתלמידים כדי להחשיך את הכיתה - ואז בחר בתלמידה להיות כ"צופה" על יתר הכיתה, כשהוא מציג את זה כהטבה. התלמידות הנבחרות היו עומדות בסוף הכיתה, כששאר התלמידים עם הגב אליהן, וקורנשטיין היה נעמד מאחוריהן, מתחכך בהן, מלטף אותן, ומחבק אותן. באחת מהפעמים אף חשף קורנשטיין את איבר מינו והניח עליו את ידה של התלמידה שנבחרה להיות "צופה".
שיטה נוספת של קורנשטיין הייתה להישאר עם תלמידות בהפסקות כדי לחלק להן פרסים, להעניק שיעורים פרטיים שיזם ועוד. בסיטואציות אלו הוא היה נותן לתלמידות משימות כחלק ממשחק שהמציא, ואז מתחכך בישבנן, מלטף אותן ונצמד.
את מעשיו של המורה חשפה אחת התלמידות: כשהחליטה להתלונן, היא שאלה עליו בקבוצת וואטסאפ - וכך גילתה ששתי חברות נוספות שלה לכיתה נפגעו ממעשיו. התלמידות פנו למשטרה, ולאחר פרסום מעצרו התלוננו נגדו תלמידות נוספות.
המורה, מצידו, שלל בחקירתו מכל וכל מגע מיני עם מי מבין התלמידות. עם זאת, הוא תיאר "יחסים קרובים" עם תלמידיו, שבמסגרתם היה מלטף אותם, מחבק אותם ונוגע בהם בעדינות, ב"אופן אבהי" לטענתו.
עו"ד אלוני דסובניק הסנגורית של החיילת שהוטרדה מינית על ידי הסמלת שלה"מקווה שיקבל לפחות 18 שנות מאסר". עו"ד אלוני-דסובניקצילום: אלכס מורוזוב
עו"ד רוני אלוני-סדובניק, שמייצגת ארבע מהמתלוננות, מתחה ביקורת על אי העברת פרוטוקול הכרעת הדין למתלוננות. היא הוסיפה: "נלחמנו ארוכות כדי שמתחם הענישה יהיה חמור ביותר ואני רואה התחלה של מגמה של החמרה בענישה לאחרונה ואני מקווה שכך יהיה והוא יקבל לפחות 18 שנות מאסר, שזה גם עונש קל בנסיבות העניין לאור ריבוי הנפגעות".
עו"ד אסף דוק, שמייצג את קורנשטיין, מסר: "מרשי בחר להודות בכתב אישום מתוקן תוך לקיחת אחריות מלאה על מעשיו ביחס למתלוננות. סוגיית העונש נותרה פתוחה ואנו סמוכים ובטוחים שבית המשפט הנכבד יאזן נכונה בין השיקולים השונים ויקבע עונש הולם למעשיו בהתאם לעקרונות המנחים ומתחמי הענישה הנהוגים".
מפרקליטות מחוז מרכז נמסר: "מיד בתום מתן הכרעת הדין, עודכנה עו"ד רוני אלוני-סדובניק בפרטי הכרעת הדין. הבוקר הוגשה לבית המשפט בקשה לאפשר למתלוננות לקבל לידן העתק של הכרעת הדין האסורה בפרסום. כרגע ממתינים להחלטת בית המשפט וככל שהוא יתיר, יועבר העתק מהכרעת הדין לבאת כוח המתלוננות ללא שיהוי.
"הסדר הטיעון בין הצדדים, כלל הודאת הנאשם, הרשעתו בכתב אישום מתוקן בעבירות של מעשים מגונים כלפי עשר מתלוננות, בידיעתן ועל דעתן של כל נפגעות העבירה, שהיינו עמן בקשר לאורך כל ההלך המשפטי. יובהר, שאין כל הסכמה עונשית בין הצדדים".