ח"כ לשעבר האלופה במיל' אורנה ברביבאי, המועמדת לראשות עיריית תל אביב בבחירות לרשויות המקומיות שיתקיימו בחודש אוקטובר, תקפה בריאיון ל-ynet Live את ראש העיר הנוכחי רון חולדאי: "הוא לא סופר את האנשים בשנים האחרונות ולא חי את המתרחש בעירו".
ברביבאי, שרת הכלכלה לשעבר ומספר 2 במפלגת יש עתיד, שפרשה לפני כשלושה שבועות מהכנסת והודיעה על ריצה בבחירות המקומיות, טענה כי "25 שנות כהונה בתפקיד ציבורי זה חסר כל פרופורציה, בוודאי במחנה ליברלי שרוצה לקצוב כהונת ראש ממשלה". לדבריה, "כתל אביבית אני חושבת שהגיע הזמן ורוצה לשנות את העיר לעשור הבא. אני מביאה איתי ניסיון מאוד רלוונטי בניהול מערכות מורכבות, גם כאלופה ובוודאי כשרת הכלכלה".
בתוך כך, עמוס שפירא החליט להסיר את מועמדותו לראשות העיר, ובהודעה משותפת עם ברביבאי מסר כי יתמוך בה באופן פעיל בבחירות הקרובות. שפירא צפוי לעמוד בראש צוות התוכנית האסטרטגית של ברביבאי לניהול העיר וילווה אותה ביישום התוכנית במידה שתיבחר.

בואי ניכנס לדברים ספציפיים: איזו בעיה את מזהה כרגע בתל אביב שאת רוצה לפתור ורון חולדאי לא פותר? "אני כופרת בגישה שלראש עיר אין השפעה על מה שקורה בעירו. ראש עיר שהיה פה 25 שנה וידע לאן העיר מתפתחת בהקשרים של דמוגרפיה, נכון היה שיתאים את עצמו בנושא דיור בהיקפים משמעותיים כדי לתת מענה לדור הצעיר. ההגירה השלילית בתל אביב היא איומה. הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס) אומרים שרואים היקף מאוד גדול של בני 44-29 שעוזבים את העיר".
יש את הקו הירוק והסגול שהבנייה שלהם תימשך לפחות חמש שנים, ובנוגע לתוכנית תמ"א - העיר צריכה להתחדש ולהגן על עצמה מפני נזקי רעידות אדמה. מה תעשי? "ניהול מחייב סנכרון של פרויקטים בסדר גודל כזה ומחייב גם הכנה והתאמה. הייתי בבן יהודה וגם באלנבי, ושאלתי את עצמי 'איזה לקחים הופקו מסגירת שדרות ירושלים בהקשר של בעלי העסקים ביפו, אי אפשר היה לעשות את זה אחרת?'".
בעלי העסקים זאת באמת בעיה. לרון חולדאי הייתה אפשרות לעזור להם? הוא הפקיר את בעלי העסקים? "חד משמעית. גם אם הם לא גרים בתל אביב, הם משלמים את הארנונה הכי גדולה לעיר, שאמורה לעשות יחס המרה לאיכות החיים של התושבים. אבל כשאתה לא סופר אנשים ומתרחק מהצרכים שלהם, כי אתה עסוק בפיתוח, אז אומרת לי אישה בת 80: 'אני לא יוצאת מהבית כי הכל סגור מסביבי, אני מרגישה כמו במבצר'".
1 צפייה בגלריה
יאיר לפיד ואורנה ברביבאי באירוע מפלגת יש עתיד
יאיר לפיד ואורנה ברביבאי באירוע מפלגת יש עתיד
"חולדאי התרחק מהאנשים". ברביבאי
(צילום: מוטי קמחי)
רון חולדאי לא סופר אנשים? "רון חולדאי בקדנציה האחרונה שלו התרחק מאוד מהאנשים. אני בחרתי בעבר בחולדאי ואני חושבת שהוא אוהב את העיר ותרם לה. הוא עשה עבודה טובה לאורך שנים, אבל בחמש השנים האחרונות זה ברח לו. בקדנציה הזאת איכות החיים של התל אביבים נפגעת בכל התחומים, בהיבטים של אתר בנייה אחד גדול שלא מנוהל, יש פה 1,500 פרוייקטים, מי יודע איפה החדר שמנהל את כל זה?".
בעיה אחרת היא שתל אביב היא ג'ונגל תחברותי: אופניים חשמליים, קורקינטים עירוניים ועוד. האם תעשי מה שעשו בפריז או בניו יורק, וכהחלטה ראשונה תעיפי את כל הכלים האלה מתל אביב? הפופוליזם הוא מחלה רעה. הרי למה הקורקינטים התפתחו בתל אביב-יפו בהשוואה למה שהיה בעבר? כי זאת הפכה להיות העיר הכי פקוקה. אם אני אומרת שלא יהיו קורקינטים בתל אביב - אתה מכניס עוד 50 אלף כלי רכב לעיר. צריך להסדיר קודם כל את נושא התחבורה הציבורית ולעבות אותה, ולייצר שאטלים מפאתי העיר פנימה".