4 צפייה בגלריה
שלי נימוי
שלי נימוי
"בגיל 14 נכנסתי לזומבה, וזה כבש אותי". שלי נימוי
(באדיבות דוברות עיריית נוף הגליל)
שלי נימוי, מדריכת זומבה פעלתנית בת 25 מנוף הגליל, עברה ימים לא פשוטים. לפני כשנה, בליטה חשודה בצוואר הובילה לאבחונה עם סרטן בבלוטות הלימפה בשלב 4. לאחר חצי שנה של טיפולים כימותרפיים אינטנסיביים, היא הצליחה לנצח את המחלה. כעת, היא רוצה להגשים חלום - להגיע לכנס מדריכי הזומבה הגדול בעולם שייערך בחודש הבא באורלנדו. כדי לעשות זאת, היא תצטרך להצליח במשימה שרבים לפני נכשלו בה - להקדים את התור לוויזה לארצות הברית.
הרומן של נימוי עם עולם הריקוד החל כבר בגיל חמש. לאורך השנים, השתתפה כשהשתתפה באליפויות ישראל והעולם באירובי דאנס ובהיפ הופ, וזכתה בעשרות מדליות וגביעים. קבוצת האירובי דאנס שבה התאמנה אף זכתה במקום השני באליפות העולם. "אני לא יודעת לעשות שום דבר חוץ מלרקוד, אני כבר 20 שנה בתחום הזה ובגיל 14 נכנסתי לזומבה, וזה כבש אותי. אחרי ארבע שנים הפכתי למדריכה, והיום יש לי חמש קבוצות".
נימוי כבר קיבלה את הזימון לריאיון עבור הוויזה, אך הוא נקבע רק ליוני 2023, מה שימנע ממנה את האפשרות לנסוע לכנס הכי ידוע בענף הזומבה בהשתתפות אלפי מדריכים ורקדנים מכל העולם. היא ציינה כי היא נאלצה להתעכב עם תהליך הוצאת הוויזה מכיוון שרק לפני כמה ימים התבשרה שתוכל לצלוח טיסה כה ארוכה.
4 צפייה בגלריה
שלי נימוי
שלי נימוי
"לא יודעת לעשות שום דבר חוץ מלרקוד"
(באדיבות דוברות עיריית נוף הגליל)
כעת, פנתה נימוי לשגרירות ארצות הברית בישראל בבקשה להתחשב בה. "אני פונה ללב של השגריר האמריקני בתל אביב: עזור לי להגשים את החלום, ואפשר לי להגיע לריאיון בשגרירות ולקבל את הוויזה. יהיה לי מאוד עצוב אם אחרי המאבק הקשה במחלה לא אוכל לצאת לכנס וקצת להתאוורר מהסבל שעברתי".
הדרך להחלמה לא הייתה פשוטה. "בהתחלה חשבו שהבליטה שהייתה לי זו אלרגיה והביאו לי משאף ואנטיביוטיקה, אבל ראו שזה לא עובר. אחרי עשרה ימים, שלחו אותי לאולטרסאונד ברמב"ם ומשם לביופסיה דחופה. תוך כמה ימים הבינו שאני בסכנת חיים", שחזרה נימוי.
4 צפייה בגלריה
שלי נימוי
שלי נימוי
"עד לפני כמה ימים לא ידעתי אם בכלל אוכל לצלוח טיסה כזו ארוכה"
(באדיבות דוברות עיריית נוף הגליל)
על טיפולי הכימתורפיה שעברה אמרה נימוי כי אלו היו "טיפולים קשים מאוד אחת לשבועיים. עברתי חצי שנה הכי נוראית שאפשר לתאר, והיו רגעים שחשבתי שלא אשרוד את המחלה הארורה הזו. את הטיפול האחרון עברתי לפני כשבעה חודשים". היא סיפרה כי במהלך הטיפולים ניסו התושבים בעיר הולדתה לחזק אותה וארגנו אירועי זומבה לכבודה. "אני לא יודעת לעשות שום דבר חוץ מלרקוד ולרגע לא הפסקתי, אפילו ברגעים שהרגשתי גוססת המשכתי. רקדתי בבית עם עצמי", אמרה.
4 צפייה בגלריה
"שמחים לסייע לשלי להגשים את חלומה". ראש העיר נוף הגליל רונן פלוט
"שמחים לסייע לשלי להגשים את חלומה". ראש העיר נוף הגליל רונן פלוט
"שמחים לסייע לשלי להגשים את חלומה". ראש העיר נוף הגליל רונן פלוט
(צילום: באדיבות דוברות הכנסת)
ראש העיר נוף הגליל, רונן פלוט, מסר כי "נוף הגליל ליוותה את שלי במאבקה במחלה וכעת שמחה ללוות ולסייע לה להגשים את חלומה לרקוד את החיים בגדול". מהשגרירות האמריקנית נמסר בתגובה כי "הנושא ייבדק".
נימוי היא לא היחידה שנפגעה מהעיכובים המשמעותיים בתור לוויזה. בחודש שעבר, הודיעה שגרירות ארצות הברית בישראל כי היא דוחה בשלושה חודשים אלפי תורים לקבלת ויזה שנקבעו לאוגוסט ולתחילת ספטמבר. בנוסף לדחייה, השגרירות הודיעה כי התורים הפנויים הבאים לריאיון לוויזה יחלו רק במאי 2023.
ההודעה על הדחייה פורסמה בסרטון מיוחד שהפיצה דניס טיילור, ראש מחלקת ויזות המבקרים בשלוחת השגרירות האמריקנית בתל אביב. טיילור הסבירה את הסיבה לדחייה: "כפי שהנכם יודעים, כל שגרירויות ארצות הברית בעולם מתמודדות עם האתגרים וההשלכות של הקורונה. אנו מתמודדים עם ביקוש חסר תקדים לוויזות כתוצאה משנתיים של הגבלות במתן שירות. העיכוב בטיפול בבקשות יימשך זמן מה. בישראל, זמן ההמתנה לתורים קצר יותר מאשר ברוב השגרירויות שלנו בעולם".