סוריה מאשימה את ישראל בתקיפה ראשונה מאז פרוץ מלחמת רוסיה-אוקראינה: סוכנות הידיעות הסורית הרשמית דיווחה הבוקר (שני) כי מערכות ההגנה האווירית של סוריה הופעלו נגד תקיפה ישראלית באזור דמשק. בדיווח נמסר כי הדי פיצוצים נשמעו באזור הבירה הסורית.
בהודעה מטעם צבא סוריה נמסר כי שני אזרחים נהרגו בתקיפה ונגרם נזק לרכוש. לפי ההודעה, "האויב הישראלי ביצע בסביבות השעה 5:00 תקיפה מהאוויר מכיוון דרום ביירות, שפגעה בכמה יעדים באזור העיר דמשק. מערכות ההגנה האווירית שלנו הופעלו נגד הטילים ויירטו את רובם".
3 צפייה בגלריה
תיעוד של מערכות ההגנה האווירית בפעולה
תיעוד של מערכות ההגנה האווירית בפעולה
תיעוד של מערכות ההגנה האווירית בפעולה
אמש שוחח ראש הממשלה נפתלי בנט פעם נוספת עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, לאחר שהיה בשבת למנהיג המערבי הראשון שפגש אותו מאז פרוץ המלחמה. בשיחה בקרמלין ביקש בנט מפוטין את המשך חופש הפעולה של צה"ל במניעת התבססותה של איראן בסוריה.
לפי גורמים ישראלים המעורים בפרטים, פוטין הבטיח שחופש הפעולה של צה"ל יישמר, וכך גם פעילותו של מנגנון התיאום בין המדינות שבסך הכול עובד לשביעות רצונן של רוסיה וישראל.
3 צפייה בגלריה
בנט נחת בברלין
בנט נחת בברלין
בנט,אחרי שטס בחשאי למוסקבה
3 צפייה בגלריה
ולדימיר פוטין
ולדימיר פוטין
פוטין. גורמים ישראלים אמרו כי הבטיח שחופש הפעולה הישראלי בסוריה יישמר
(צילום: AP)
התקיפה האחרונה שיוחסה לישראל בדמשק התרחשה לפני כשבועיים. גורם צבאי סורי אמר כי שלושה חיילים בצבא אסד נהרגו בתקיפה הישראלית, וכי נגרם נזק רב לרכוש. לדבריו, התקיפה בוצעה במטח טילים שנורו מאזור הכינרת לעבר כמה מטרות בסביבות הבירה. הוא טען כי מערכות ההגנה האווירית שהופעלו יירטו את רוב הטילים.
יום לפני כן דיווחה סוכנות הידיעות הממלכתית הסורית "סאנא" כי ישראל תקפה באמצעות כמה טילי קרקע-קרקע בסביבת מחוז קוניטרה, הסמוך לרמת הגולן. גורם בצבא סוריה מסר לאחר מכן כי "נגרם נזק". בשבוע שלפני כן בסוריה ייחסו לישראל תקיפה נוספת, גם אז באמצעות טילי קרקע-קרקע, נגד כמה יעדים באזור הכפר זאכיה, דרומית לדמשק.