1 צפייה בגלריה
מתפללים יהודים עולים ל הר הבית ירושלים בתשעה באב
מתפללים יהודים עולים ל הר הבית ירושלים בתשעה באב
יהודים בהר הבית, השבוע
(צילום: AFP)
בבוקר תשעה באב הגעתי לכניסה להר הבית, כמו שאני משתדלת לעשות לעיתים כמה שיותר תכופות. בצום, בחום של אמצע יולי, מצאתי את עצמי עומדת חסרת אונים מול שוטרי משטרת ישראל שהודיעו לי שאיני יכולה להיכנס לשטח הר הבית מכיוון שבביקורי הקודם העזתי, רחמנא ליצלן, לשיר את ההמנון הלאומי. אף שלא אנשי הוואקף ולא המבקרים המוסלמים הראו יותר מדי עניין בזיופים שלי, המשטרה החליטה שמדובר ב"הפרת הסדר הציבורי", הגדרה משעשעת כשאף סדר לא הופר.
במספר השעות שעמדתי שם, בכניסה לשער הלל (המוגרבים) של הר הבית, לא הרגשתי לבד. הרגשתי מגובה. ראש הממשלה נפתלי בנט הוציא הודעה בעקבות הערכת המצב שקיים והבטיח שעליית יהודים להר הבית תימשך, והשר לביטחון הפנים עמר בר לב אמר בראיון שהר הבית הוא לא רק למוסלמים.
במובנים מסוימים חשתי שחלה התקדמות מכיוון שהתבטאויות אלה טובות יותר מחלק מההתבטאויות של בכירים בממשלה הקודמת. בעודי עומדת שם, שומעת את המסרים הללו, הייתי בטוחה שממש עוד מעט אורשה להיכנס להר הבית, כי הרי הצמרת המדינית תומכת בכך, ומובן שהם לא רואים בשירת ההמנון הלאומי בלב בירת ישראל דבר פסול.
יציבות פוליטית היא דבר חשוב מאוד, אבל זכות קיומנו כאן בארץ ישראל חשובה יותר. כדי לרצות את חברי רע"מ האנטי-ציוניים ממשלת ישראל מוכנה למכור את החשובים שבערכינו
בהינף הודעה לתקשורת של מפלגת רע"מ התקווה שלי התנפצה. חברי הסיעה, מגובים בכמה ח"כים מסיעת מרצ, מיהרו להתבטא בנושא ולהבהיר מעל לכל ספק את דעתם - כניסת יהודים, שלא לדבר על תפילה או שירת ההמנון, בהר הבית היא דבר שהם דוחים בשאט נפש. ראש הממשלה נפתלי "עשר מעלות ימינה" בנט התקפל, והשר לביטחון הפנים עמר "הביטחוניסט" בר לב מיהר לבדות מליבו חוקים חדשים האוסרים על תפילת יהודים באתר.
ראשון היה בר לב שאמר כי "אם יהודים התפללו היום על הר הבית, זה בפירוש בניגוד לחוק". לא יודעת מה אומרת המילה בפירוש אצלו, אך אין שום חוק האוסר על תפילה יהודית בהר. יתרה מכך, בג"ץ קבע שליהודים יש חופש פולחן במקום. אבל הוא הצד השמאלי של הממשלה, אמרתי. בנט הוא הסמן הימני. ואתמול בבוקר הוא חזר בו. חופש "ביקור" בהר, לא פולחן, התכוון ראש הממשלה.
אופיר דייןאופיר דיין צילום: דן בלילטי
יציבות פוליטית היא דבר חשוב מאוד, אבל זכות קיומנו כאן בארץ ישראל חשובה יותר. מכירת החיסול הערכית המתבצעת בשבועות האחרונים מאז השבעת הממשלה תהיה בכייה לדורות. בשם יציבות הקואליציה מכרו בנט ובר לב את המקום הקדוש ביותר לעם היהודי, הר הבית. כדי לרצות את חברי רע"מ האנטי-ציוניים ממשלת ישראל מוכנה למכור את החשובים שבערכינו.
ובשביל מה? אין שום דבר ששווה פשיטת רגל מוסרית שכזו, אבל זו בושה גדולה אף יותר שהתמורה לה היא עוד ועוד סחטנות. התחלנו בוויתור על היקר לנו מכל, מפחיד לחשוב איזה עוד מחירים תהיה להתרפסות הממשלה בפני הגורם האנטי-ציוני הקיצוני בה, רק לשם שמירה על "היציבות". ראש הממשלה שוכח דבר חשוב - בלי ציון אין ציונות. בלי ציונות אין יציבות.
מעוניינים להציע טור לערוץ הדעות של ynet? שלחו לנו ynetopinion@gmail.com