4 צפייה בגלריה
(צילום: AP, אלכס קולומויסקי)
שר הביטחון יואב גלנט שוחח הבוקר (שלישי) עם השר לעניינים אזרחיים ברשות הפלסטינית, חוסיין א-שייח, על רקע אירועי הפרעות לאחרונה בכפרים פלסטיניים - ואמר לו כי מערכת הביטחון "רואה בחומרה את האלימות שהפעילו גורמים קיצוניים כלפי אזרחים פלסטינים".
שר הביטחון הדגיש במהלך השיחה כי "מדינת ישראל תפעל למצות את הדין עם הפורעים". בשיחה השתתף מתאם פעולות הממשלה בשטחים, האלוף רסאן עליאן.
4 צפייה בגלריה
אלישע אנטמן אחד ההרוגים מהפיגוע בעלי
אלישע אנטמן אחד ההרוגים מהפיגוע בעלי
ארבעת הנרצחים בפיגוע ליד עלי בשבוע שעבר
שני השרים שוחחו על התגברות אירועי הטרור בתקופה האחרונה, ועמדו על הצורך המשותף להרגעת המצב בשטח, למען האוכלוסיה הישראלית והפלסטינית ביהודה ושומרון. גלנט הדגיש בפני א-שייח כי "כוחות הביטחון יפעלו לסיכול הטרור בכל מקום בו ידרשו", והעביר מסר שלפיו יש לפעול במהירות ובעוצמה נגד מוקדי הטרור הפועלים לערעור היציבות בשטח.
בינתיים, נשיא המדינה יצחק הרצוג שוחח היום עם ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן. הרצוג הדגיש את חשיבות המאבק הנחרץ והתקיף נגד הטרור, ההסתה והשנאה, והדגיש את המחיר והכאב הנורא שגובה הטרור מהמשפחות השכולות ומהחברה הישראלית כולה.
הרצוג גם עמד על הצורך לפעול בעוצמה לסיכול טרור, שפוגע הן באנשים, במשפחות ובקהילות והן בסיכוי לשכנות טובה במרחב ובמזרח התיכון, והדגיש כי הוא מגנה בתוקף את הפגיעה בפלסטינים חפים מפשע על ידי קיצוניים, שהתבצעה בימים האחרונים.
4 צפייה בגלריה
מתנחלים תוקפים את תושבי תורמוסעיה בתגובה לפיגוע בעלי
מתנחלים תוקפים את תושבי תורמוסעיה בתגובה לפיגוע בעלי
תיעוד מהנזק בתורמוס עיא
ביום שבת התעמתו עשרות מתנחלים עם פלסטינים ליד הכפר אום ספא מצפון לרמאללה, שם יידו הצדדים אבנים אחד לעבר השני. כוח צה"ל הגיע למקום ואחד החיילים נפגע באורח קל מהאבנים. כמה דקות לאחר מכן נכנסו עשרות מתנחלים לכפר ושרפו לפחות שני בתים. בנוסף הם הציתו שני כלי רכב ומשאית השייכים לפלסטינים.
בשבוע שעבר, יממה לאחר הפיגוע ליד עלי שבו נרצחו ארבעה בני אדם, וחוסלו שני מחבלים, התפרעו מאות מתנחלים רעולי פנים בכפר תורמוס עיא שבשומרון, והציתו במקום בתים ורכבים. תושב הכפר סיפר ל-ynet כי "המצב לא בשליטה", ושהתושבים מסתגרים בבתיהם. מתפרעים רבים ברחו מהמקום עם הגעת כוחות הביטחון, ונמלטו מהכפר גם הם לאחר מכן. במקביל להתפרעויות, בלשכת ראש הממשלה הודיעו על קידום מיידי של תכנון כ-1,000 יחידות דיור חדשות ביישוב עלי.
יום לפני הפרעות בתורמוס עיא נרצחו בתחנת דלק שליד עלי ארבעה בני אדם - אלישע אנטמן (17), נחמן שמואל מורדוף, הראל מסעוד (21) ועופר פיירמן (64) - בפיגוע ירי קטלני. ארבעה בני אדם נוספים נפצעו. שני המחבלים כאמור חוסלו בידי כוחות הביטחון.