2 צפייה בגלריה
הגננת המואשת בהתעללות בתינוקות בגן בשדרות
הגננת המואשת בהתעללות בתינוקות בגן בשדרות
החשודה אילנה סויסה
המשטרה סיימה לחקור את החשד להתעללות פיזית ונפשית של 18 פעוטות במעון ויצו בשדרות, ומסרה היום (שישי) לבית משפט השלום באשקלון הצהרת תובע על הכוונה להגיש כתב אישום נגד המטפלת אילנה סויסה (53) בשבוע הבא. לפי המשטרה, "יותר מ-400 מקרים של תקיפה והתעללות בפעוטות נחשפה על-ידי החוקרים שזימנו את ההורים לזהות את ילדיהם בתיעוד".
סויסה, תושבת שדרות, נעצרה בסוף ינואר בחשד להתעללות פיזית או נפשית בחסר ישע ותקיפה סתם של חסר ישע על-ידי אחראי. המקרים המיוחסים לה נעשו בדצמבר האחרון ותחילת ינואר.
המקרה נחשף בעקבות תושייתה של אחת האימהות, צליל בן זכר, ש"שתלה" מכשיר הקלטה בקפוצ'ון של בנה הפעוט, כבן שנה, והקליטה את הצעקות, הקללות ומקרי האלימות בגן. ההקלטות הועברו למשטרת שדרות שהחרימה את מצלמות האבטחה - וכך נחשפו מקרי האלימות.
2 צפייה בגלריה
מפגש גיבוש של האימהות והילדים מהגן המתעלל בשדרות
מפגש גיבוש של האימהות והילדים מהגן המתעלל בשדרות
מפגש גיבוש של אימהות וילדי המעון
(צילום: חיים הורנשטיין)
צוות חקירה מיוחד שהוקם בתחנת שדרות צפה במאות שעות שתועדו על-ידי מצלמות האבטחה. החוקרים גיבשו את התשתית הראייתית נגד סויסה, לרבות גביית עדויות נוספות תחת אזהרה ממטפלות שעבדו עם החשודה.
פקד דוד תאגורי, ראש צוות החקירה, אמר: "החקירה החלה בתלונה שהתקבלה ובה הקלטה קולית בלבד שמיד הדליקה אצלנו נורה אדומה, והוחלט להקים צוות חקירה מיוחד לבדיקת התנהלות המעון והצוות.
"התנהגותה החריגה והאלימה של החשודה כלפי הפעוטות שהיו בקבוצתה ותחת אחריותה הייתה מובהקת וחזרה על עצמה פעם אחר פעם לאורך מאות מקרים קשים מאוד לצפייה שאליהם נחשפנו והתייחסנו לאותם ילדים כאילו היו שלנו. אנחנו שמחים שהצלחנו להפסיק ולמנוע את המשך הפגיעה בפעוטות".

סהר ואנונו, אב לפעוטה בת שנה ושבעה חודשים, אמר אחרי חשיפת זהות המטפלת: "אל תגידו 'לי זה לא יקרה'. גם אני חשבתי ככה וטעיתי בענק. הסיוט הכי גדול שלי התגשם ועכשיו אני מרגיש שאני חי בתוך חלום בלהות. אני לא מצליח לעצור את הדמעות, אני מרגיש חנוק ושבור אבל אני מרגיש שמחובתי לשתף.
"הילדה הטהורה שלי עברה התעללות בגן. צפיתי בתחנת משטרת שדרות בסרטונים שבהם רואים את ההתעללות שהילדה שלי חוותה בגן, תינוקת חסרת ישע בת שנה ושבעה חודשים. אין מילים לתאר את האכזריות והרוע הטהור של הגננת שלה, אישה שטן, מפלצת. רק המחשבה על מה שהאוצר שלי חוותה עוצרת לי את הנשימה, הופכת לי את הנשמה ושוברת לי את הלב".