ראש העיר תל אביב עונה לביקורת על ההעלאה הגדולה בתעריפי החניה במרכז העיר, וקורא "לא להמר על רפורטים". בריאיון לאולפן ynet אמר ראש העיר תל אביב רון חולדאי כי הסיבה להעלאת המחיר ל-12 שקלים לשעה בחניה בכחול לבן למי שאינו תושב העיר היא "כדי לייצר חשיבה רציונלית הגיונית של צרכנים שיבינו שכדאי להגיע לתל אביב יותר בתחבורה ציבורית ולא ברכב פרטי".
"יש בעלי עסקים בתל אביב יפו שמגיעים בבוקר מוקדם לכאן, שמים את האוטו, תופסים חניה ונוסעים בערב הביתה", אמר חולדאי. "אני רוצה שיהיה להם יותר כדאי להגיע בתחבורה ציבורית כדי למנוע את העומס בדרך לתל אביב ובתוך תל אביב, שלא נדבר על זה שצריך גם חניה לתושבי העיר, שגם להם באזור הזה חסרה חניה".
1 צפייה בגלריה
רון חולדאי בטקס הענקת תואר אזרחות כבוד השנה
רון חולדאי בטקס הענקת תואר אזרחות כבוד השנה
חולדאי. "לא רואה שעושים מאמצים גדולים לפתיחת הקו האדום"
(צילום: מוטי קמחי)
בתשובה לשאלה מדוע העלאת המחיר לא נדחתה עד לתחילת פעילות הרכבת הקלה, ענה חולדאי: "אני לא העליתי על דעתי שהרכבת כל כך תתעכב. הקו האדום היה צריך להיפתח לפני שנה ואני לא רואה שעושים מאמצים מספיק גדולים להביא את זה לידי סיום". הוא קרא להתחיל להפעיל את הקו, למרות התקלות: "אין מערכת חפה לגמרי מתקלות. את התקלות יודעים לתקן גם תוך כדי. גם בלונדון יש תקלות ועדיין פתחו את הקוים ומרוצים".
הציגו בפניי תזה - אם מישהו בא לעבוד 8 שעות בתל אביב, מצא חניה במזל בכחול לבן, משלם 12 שקלים לשעה, יש מצב שעדיף לו כבר לא לשלם ולהמר על הרפורט, כי הרפורט הוא מאה שקל בכחול לבן. "אני לא מציע לאנשים להמר על רפורטים בתל אביב. אני ממליץ לאותו אדם שמגיע בבוקר לשמונה שעות ביום שיגיע בתחבורה ציבורית - רכבת או אוטובוס. הוא לא יצטרך לחפש חניה, ייסע בערב שוב בתחבורה ציבורית, זה יעלה לו הרבה יותר זול ולדעתי גם יגיע יותר מהר".
בשבוע הבא יתקיים בתל אביב מצעד הגאווה. חולדאי הסביר את חשיבותו, על רקע הניסיון לקדם בשנה האחרונה את המהפכה המשפטית: "הנה, יש לנו הוכחה מדוע צריך עדיין מצעדי גאווה. כי במדינת ישראל חופש הפרט, זכויות האדם, זה לא דבר מובן מאליו".
בן גביר מוזמן למצעד הגאווה בתל אביב? כי אנחנו מבינים שהוא יגיע למצעד בירושלים. "אני לא יודע מה השאלה. אנחנו לא מזמינים. מי שרוצה לבוא, שיבוא. העיר פתוחה. תעזבי אותי עם שאלות מופרכות כאלה".