שיפור נוסף חל הערב (ראשון) במצבם של שני הלוחמים שנפצעו באורח קשה במבצע המעצרים בגדה, וייתכן שהרופאים ינסו להעיר את אחד הפצועים כבר מחר. "בשעות האחרונות יש התייצבות במצבם", עדכן מנהל המחלקה לטיפול נמרץ ד"ר ירון בר-לביא ל-ynet. "המדדים הנשימתיים בשיפור ויהיו ניתוחים נוספים בימים הקרובים. אחד מהם יעבור מחר ניתוח גדול והשני במצב יותר טוב וייתכן שמחר נוכל להתקדם ולהעיר אותו".
בר-לביא הוסיף כי "נצטרך לחכות יום-יומיים לפני שנעיר את הלוחם שיעבור את הניתוח הגדול, אבל בסך הכל המצב של שניהם טוב". עוד ציין כי בשעות האחרונות עקבו הרופאים אחרי המדדים הנשימתיים והתפקודיים של השניים, ואמר: "ראינו שהמצב יציב - אז אנחנו בהחלט יותר מעודדים".

המבצע בגדה - כתבות נוספות

קודם לכן אלוף פיקוד המרכז יהודה פוקס ומפקד אוגדת איו"ש, תת-אלוף יניב אלאלוף, ביקרו את הקצין והלוחם שמאושפזים במצב קשה בבית החולים רמב"ם ושוחחו עם משפחותיהם.
אלוף-משנה אריק מויאל, מפקד החטיבה המרחבית מנשה, אמר כי המבצע כוון נגד מחבלים ומבוקשים שהיו חלק משמעותי מתשתית טרור שפעלה ברחבי יהודה ושומרון. מויאל איחל רפואה שלמה לפצועים ולמשפחותיהם, והוסיף כי "צה"ל ימשיך לפעול ולהגן על תושבי מדינת ישראל".

2 צפייה בגלריה
תת אלוף יניב אלאלוף מימין ויהודה פוקס משמאל מבקרים את הלוחמים הפצועים ברמב"ם
תת אלוף יניב אלאלוף מימין ויהודה פוקס משמאל מבקרים את הלוחמים הפצועים ברמב"ם
אלוף פיקוד המרכז יהודה פוקס ומפקד אוגדת איו"ש עם בני המשפחה
מוקדם יותר ערך הרמטכ"ל אביב כוכבי הערכת מצב עם בכירי המפקדים בגזרה ושיבח את הלוחמים שהשתתפו במבצע המעצרים. כוכבי אמר כי המעצרים סיכלו פיגועים שתוכננו על-ידי המבוקשים ויכלו לצאת לפועל ב"ירושלים, נתניה, תל אביב, עפולה וכל מקום אחר", כלשונו.
"קודם כל יש כאן הישג משמעותי", אמר הרמטכ"ל. "לילה עם סדרת סיכולים חשובה ביותר שמנעה להבנתנו פיגועים משמעותיים. זה הישג מודיעיני מבצעי וזה שיתוף פעולה יוצא מן הכלל של צה"ל, שב"כ וימ"מ. צריך לזכור ולהזכיר לכולנו שהסיכולים האלה מתבצעים עשרות פעמים מדי שבוע. זה מה שמייצר למדינת ישראל הגנה, אבטחה וביטחון באזור יהודה ושומרון - וזה לא רק באזור הזה".
כוכבי הוסיף כי "יש פה מה לתחקר ומה ללמוד כמו בכל פעילות מבצעית. אבל דבר אחד ברור - יש פה חתירה למגע ויש פה תוצאה מבצעית של פגיעה שסיכלה בצורה מאוד רצינית את הרשת שפעלה בכל מרחב מנשה ובנימין. הלוחמים באירוע פעלו במקצועיות ובאומץ רב. מכאן אני שולח איחולי החלמה ללוחמים הפצועים מההיתקלות. נמשיך לפעול כל העת בכל זירה וגזרה על מנת להבטיח הגנה לאזרחי מדינת ישראל".

באוגדת איו"ש ממשיכים לתחקר את מבצע המעצרים הלילי שבו נפצעו השניים. לפי מערכת הביטחון, המבצע התגלגל כבר כמה שבועות, וכלל עד כה שני מעגלי מעצרים והוא שיבש פיגוע שתוכנן להתבצע "בטווח הזמן מיידי".
פרשננו רון בן ישי מוסיף כי תשתית הטרור נחשפה אט-אט במהלך פעילות סיכולית שגרתית של שב"כ. לאט לאט - באמצעות שימוש משולב במודיעין אנושי ומודיעין המושג באמצעים טכנולוגיים - התבררו ממדי התשתית שקמה מתחת לאפם של מנגנוני הביטחון הפלסטיניים, ובמידה מסוימת גם מתחת לאפם של גורמי הביטחון הישראלים.
2 צפייה בגלריה
אזור החיסול של מחבל חמאס אחמד זהראן בבית ענאן
אזור החיסול של מחבל חמאס אחמד זהראן בבית ענאן
הזירה שבה חוסל אחד המחבלים בבית ענאן
התקרית החמורה ביותר הלילה הייתה בבורקין. כוח מיחידת דובדבן הותקל מטווח קרוב על ידי המחבל החמוש שאותו הגיעו לעצור בפאתי ביתו, בין החצר לחלק חיצוני של המבנה. מפקד פלגה והקשר שלו נפצעו באורח קשה מירי, וייתכן שחלק מהכדורים שספגו היו מנשק חבריהם לכוח.
יחד עם זאת, התחקיר הראשוני שלל עד כה אפשרות של ירי דו-צדדי מובהק, כלומר של טעות בזיהוי וירי לעבר הקצין והלוחם שנחשבו בטעות כמחבלים. ייתכן שבשל טווחי האש הצפופים בשטח הבנוי נפגעו שני הלוחמים מאש חבריהם.