1 צפייה בגלריה
חולה באבעבועות הקוף, אילוסטרציה
חולה באבעבועות הקוף, אילוסטרציה
חולה באבעבועות הקוף. אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
מקרה שני של אבעבועות הקוף בישראל: גבר כבן 30 שחזר לאחרונה ממערב אירופה נדבק בנגיף המתפרץ ברחבי העולם. כך נודע ל-ynet. הגבר אובחן הבוקר (שבת) בבית החולים שיבא בתל השומר, ושוחרר לביתו.
בדיוק לפני שבוע אישרו במשרד הבריאות את קיומו של נדבק ראשון בישראל - גבר בן 30 שאושפז באיכילוב לאחר שסבל מנגעים עוריים עם שובו ממערב אירופה.
באירופה, ארה"ב וקנדה תועדו כבר יותר מ-150 מקרים בחודש האחרון, רבים מהם בקרב גברים שמקיימים יחסי מין עם גברים.

אבעבועות הקוף היא מחלה ויראלית העלולה לעבור ממכרסמים וקופים וכן לעבור במגע קרוב בין בני אדם. המחלה מתבטאת בחום, פריחה שלפוחיתית והגדלה של בלוטות לימפה. משרד הבריאות עוקב אחר המידע בעולם ונמצא בקשר עם רשויות הבריאות במדינות השונות. משרד הבריאות קורא לכל אדם שחזר מחו"ל ופיתח חום ופריחה שלפוחיתית לפנות לרופא/ה המטפל/ת.
ד"ר דורית ניצן מארגון הבריאות העולמי אמרה השבוע לאולפן ynet כי כרגע אין חשש שהנגיף יהפוך למגפה. "אנחנו צריכים לעקוב אחרי העניין הזה וגם להיזהר במידה רבה, אבל לא להיכנס לפאניקה", היא אמרה. "אנחנו בהחלט בשליטה. המחלה הזו קלה יחסית: להבנתנו, היא לא גורמת לתמותה בשיעור גבוה. היא רק מאוד לא נעימה לאלו שחולים בה".
הצוות לטיפול במגפות (צט"מ) של משרד הבריאות קיים לפני שבוע דיון בנושא, שבסופו הוחלט שלא לנקוט בינתיים צעדים אופרטיביים, אך הומלץ להתמקד בפעולות הסברה באוכלוסייה הכללית - ולא רק בקרב גברים - על גורמי הסיכון האפשריים.
במשרד הבריאות אמרו כי "המחלה היא מחלה קלה בדרך כלל ומעטים מאוד המקרים שבהם היא מתפתחת למחלה קשה ומוות. יחד עם זאת, חשוב לאבחן אותה ולמנוע חשיפה של הסביבה הקרובה של החולה. משרד הבריאות בוחן את ההצטיידות בחיסונים ותרופות רלוונטיות ונערך להסדרת האבחון ככל שיעלה מספר הנדבקים במדינת ישראל".