ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט לא עודכנו מראש בכוונה לחסל את בניו של ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה, ולא אישרו את הפעולה. הסיבה היא שמדובר היה במודיעין מתפרץ שהגיע משב"כ על פעילות טרור בזמן אמת שבה עסקו השלושה - ולכן הוחלט בתאי התקיפה של פיקוד דרום לחסלם.
החיסול בוצע בהתאם למדיניות של המטה הכללי בצבא, שלא מחייבת אישור דרג מדיני בחיסולים מהירים מעין אלו - שאינם מתוכננים מראש. בנוסף, אחד מבניו של הנייה עסק בהחזקת חטופים ישראלים, ואחר היה מפקד חוליה בחמאס.
אחרי החיסול התקשו בישראל להעריך מה תהיה ההשפעה שלו על המו"מ עם חמאס, אך הדגישו כי ממילא יחיא סינוואר הוא זה שמקבל את ההחלטה הסופית - ולא הנייה.

בינתיים, הערב אישרו צה"ל ושב"כ את חיסולם של השלושה - והדגיש כי מדובר ב"שלושה פעילי חמאס בזרוע הצבאית של ארגון הטרור במרכז רצועת עזה". בהודעה לא הייתה התייחסות לשלושת הנכדים של הנייה שחוסלו יחד איתם, שכן המידע טרם אומת בצה"ל.
לפי צה"ל, החיסול בוצע באמצעות כלי טיס של חיל האוויר, בהכוונה מודיעינית של אמ"ן ושב"כ. "שלושת הפעילים שהותקפו הם אמיר הנייה, מפקד חוליה בזרוע הצבאית של חמאס; מחמד הנייה, פעיל צבאי בארגון הטרור; וחאזם הנייה, פעיל צבאי נוסף בארגון הטרור. צה"ל מאשר כי הפעילים הם שלושה מילדיו של איסמעיל הנייה, ראש הלשכה המדינית של חמאס", נמסר בהודעת דובר צה"ל.
1 צפייה בגלריה
ילדיו של איסמעיל הנייה
ילדיו של איסמעיל הנייה
שלושת בניו של הנייה שחוסלו
זמן קצר לאחר שהתפרסם החיסול, שהתרחש במחנה הפליטים שאטי, עלה הנייה לשידור חי ברשת אל-ג'זירה ודיבר בקור רוח. "מודה לאלוהים על הכבוד שהעניק לנו עם מות הקדושים של שלושה בניי וכמה נכדיי. עם הכאב והדם האלה, אנחנו יוצרים תקווה, עתיד וחופש עבור עמנו, מטרתנו והאומה שלנו", אמר הנייה, שהתבשר על החיסול בזמן שביקר פצועים עזתים באחד מבתי החולים בדוחא, בירת קטאר.
הוא הוסיף: "כמעט 60 מבני משפחתי שהידים, כמו כל העם הפלסטיני, ואין הבדל ביניהם. כל העזתים שילמו מחיר יקר בדם ילדיהם - וגם אני. הכיבוש מאמין שבאמצעות הכוונה לבני מנהיגים הוא ישבור את נחישותם של עמנו. אנחנו אומרים לכיבוש שהדם הזה רק יגרום לנו להיות איתנים יותר בעקרונותינו ובדבקותנו בארצנו. מותם של בניי לא ישפיע על דרישות חמאס להפסקת אש".
בינתיים, נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן התקשר להנייה והביע את תנחומיו על חיסול בניו, שאותם הגדיר שהידים. "ישראל בהחלט תישא באחריות בפני החוק על הפשעים שביצעה נגד האנושות", אמר ארדואן להנייה.
גם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן התקשר להנייה והביע בפניו תנחומים על מות ילדיו בתקיפה הישראלית. לפי חמאס, הנייה הדגיש בשיחה ש"בניו הם קורבנות בדרך לירושלים ואל-אקצא, ודמם לא יקר יותר מדמם של בני עמנו הגדול והאיתן".