כלי תקשורת ערביים דיווחו אחר הצהריים (יום רביעי) כי שלושה מבניו ושלושה מנכדיו של ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה, חוסלו בתקיפה ישראלית במחנה הפליטים שאטי שבמערב העיר עזה.


זמן קצר לאחר שהתפרסם החיסול, עלה הנייה לשידור חי ברשת אל-ג'זירה ודיבר בקור רוח. "מודה לאלוהים על הכבוד שהעניק לנו עם מות הקדושים של שלושה בניי וכמה נכדיי. עם הכאב והדם האלה, אנחנו יוצרים תקווה, עתיד וחופש עבור עמנו, מטרתנו והאומה שלנו", אמר הנייה, שהתבשר על החיסול בזמן שביקר פצועים עזתים באחד מבתי החולים בדוחא, בירת קטאר.
הוא הוסיף: "כמעט 60 מבני משפחתי שהידים, כמו כל העם הפלסטיני, ואין הבדל ביניהם. כל העזתים שילמו מחיר יקר בדם ילדיהם - וגם אני. הכיבוש מאמין שבאמצעות הכוונה לבני מנהיגים הוא ישבור את נחישותם של עמנו. אנחנו אומרים לכיבוש שהדם הזה רק יגרום לנו להיות איתנים יותר בעקרונותינו ובדבקותנו בארצנו. מותם של בניי לא ישפיע על דרישות חמאס להפסקת אש".
גורמים במשפחת הנייה אמרו לכלי תקשורת ערביים כי שלושת ילדיו של הנייה שנהרגו בתקיפה הם חאזם, אמיר ומוחמד - ששהו ברכב שהותקף מהאוויר יחד עם ילדיהם.
בתוך כך, הפלסטינים דיווחו על ארבע תקיפות באזור ואדי עזה ברצועה. באל ג'זירה דיווחו כי "תקיפה ישראלית" כוונה אל סביבת אזור המגורים של מגדלי חמד – השכונה שהקטארים בנו עבור ממשל חמאס, בצפון-מערב חאן יונס.
2 צפייה בגלריה
ילדיו של איסמעיל הנייה
ילדיו של איסמעיל הנייה
בניו של הנייה שחוסלו בתקיפה
2 צפייה בגלריה
 נכדו של איסמעיל הנייה חוסל בעזה
 נכדו של איסמעיל הנייה חוסל בעזה
הדיווח בכלי התקשורת על החיסול
בתחילת החודש נעצרה אחותו סבאח עבד אל אסלאם הנייה בביתה בתל שבע, במבצע שזכה לשם "זריחה מוקדמת". הנייה נעצרה בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשי טרור בישראל.
הנייה, אב ל-13 ילדים, חי במלונות בקטאר ובטורקיה, וטס במטוסים פרטיים בין טהרן, איסטנבול, מוסקבה וקהיר. בניו של הנייה שולטים בענף הנדל"ן בעזה. יש להם גם גנרטורים חשמליים שבאמצעותם הם מוכרים חשמל לתושבי עזה, בזמן שהם מקבלים אותו בחינם. בעזה מספרים כי בניו של הנייה נחשבים לשתייני אלכוהול ולבליינים, הנוהגים לחגוג במועדונים המפוארים ביותר בליווי נשים שאינן נשותיהם.
בדצמבר האחרון חשף צה"ל כי במהלך הפעילות הקרקעית ברצועה נתפסו מסמכים וקבלות על סך אלפי דולרים מרכישת תכשיטי יוקרה על ידי מעאד איסמעיל הנייה, בנו של ראש הלשכה המדינית של חמאס. הבן, שחתום על הקבלות, נע בין עזה לטורקיה ונושא דרכון טורקי בחינם. הוא משקיע בנדל"ן בטורקיה, ובעזה הוא מכונה "אבי הנדל"ן" מכיוון שהוא הבעלים של מספר דירות, וילות ובניינים באזורים שונים ברצועה. בעיתון הסעודי "אילאף" פורסמה לפני שנה כתבה עליו, שכותרתה: "מעאד הנייה - חיים של פזרנות, אלכוהול ונשים".
בימים אלה, נזכיר, ממתינים בישראל לתשובת חמאס להצעה שעלתה בפסגת קהיר. מוקדם לדעת אם חיסול בניו של הנייה ישפיע על תשובת חמאס, אך בישראל אומרים שחמאס חוץ הוא ממילא לא זה שמכריע - אלא יחיא סינוואר שנמצא ברצועת עזה. חמאס יכול לנצל את החיסול כדי להקשיח עמדות במו"מ - אך בישראל ממילא רווחה עוד לפני כן ההנחה שסינוואר ישיב בשלילה.