משרד מיותר אחד פחות: סגן השר במשרד ראש הממשלה, אבי מעוז, פנה אתמול (יום שלישי) במכתב למנכ"ל משרד ראש הממשלה יוסי שלי והציע להפנות את תקציב הרשות לזהות לאומית יהודית ואת התקנים שלה לטובת צורכי המלחמה. שלי נענה להצעה, והתקציב - בסך 285 מיליון שקלים (120 השנה ו-165 בשנה הבאה) - ישמש לסיוע למפונים מהצפון ומהדרום, לצד צרכים נוספים שנובעים מהמלחמה.
1 צפייה בגלריה
אבי מעוז
אבי מעוז
אבי מעוז
(צילום: יואב דודקביץ)
הכותרת
המחדל, הלחימה, וההבטחה: מאחורי הקלעים של פעילות שב"כ
20:20
הצעד יצא לפועל אחרי הדרישה הציבורית לוותר על משרדי הממשלה המיותרים ועל חלקים גדולים מהתקציבים הקואליציוניים, לאור העלויות הגבוהות של מלחמת "חרבות ברזל".
סגן השר אבי מעוז מסר: "איננו יכולים לעמוד מנגד כאשר עם ישראל כולו נמצא במערכה מול אויב אכזרי העומד עלינו לכלותינו. אנו שמחים שניתנה לנו ההזדמנות להתגייס לטובת האחים שלנו מישובי העוטף מערי הדרום, ומערי וישובי הצפון".
מנכ"ל משרד רה"מ יוסי שלי אמר: "אנחנו משלבים את הרשות על תקציבה ועל עובדיה במטה שהוקם במשרד רה"מ. אנו מתכוונים להשתמש בכוחות הנוספים שהצטרפו אלינו ולמקסם את הסיוע שניתן לתושבי העוטף ולטובת האזרחים שפונו מבתיהם בשל המלחמה".
ראש הרשות לזהות יהודית, ניר אורבך, אמר כי "מרגע בו פרצה המלחמה בבוקר שמחת תורה, היה ברור כי לא נוכל להפטיר כדאשתקד. במקום תכניות העובדה השוטפות, נפנה את כל תקציב הרשות לסיוע ולשיקום משפחות המפונים ולמען חיזוק חוסנה האזרחי של מדינת ישראל בשעה הקשה בה היא ניצבת".
הרשות לזהות יהודית הוקמה בחודש פברואר האחרון, ומטרתה הלכה למעשה הייתה צירופו של מעוז לקואליציה - כדי שתמנה 64 חברים ולא 63. מעוז, שעומד בראש מפלגת "נעם" האנטי-להט"בית וסיפק בעבר שלל אמירות בעייתיות, קיבל סמכויות חסרות תקדים במשרד החינוך, שקוממו את הציבור הליברלי. ראשי ערים אף אמרו בעבר שיסרבו לשתף פעולה עם מעוז ועם הרשות שהוקמה עבורו.
גם יו"ר הקואליציה אופיר כץ הודיע לאחרונה שהוא מוותר על התקציבים שניתנו לו, בסך 23 מיליון שקלים, לטובת המלחמה. קדמה לו גם השרה לשעבר גלית דיסטל-אטבריאן, שהתפטרה והובילה לסגירת משרד ההסברה בראשותה - ולפינוי עשרות מיליוני שקלים לצורכי המלחמה.