הממשלה אישרה הבוקר (ראשון) את ביטול משרד ההסברה והעברת התקציב שלו 23.8 מליון שקל למנהלת תקומה לשיקום יישובי עוטף עזה. בנוסף יעברו 29 תקנים ממשרד ההסברה למנהלת השיקום. מספר העובדים במשרד כיום עומד על אפס.
ההחלטה התקבלה עשרה ימים לאחר ששרת ההסברה, גלית דיסטל-אטבריאן, הודיעה על התפטרותה מהתפקיד, לאחר שראש מערך ההסברה החליט למנות את משרד התפוצות לאחראי על פעילות ההסברה של מדינת ישראל בזירה הבינלאומית, לצד הפעילות השוטפת של משרד החוץ.

1 צפייה בגלריה
גלית דיסטל-אטבריאן
גלית דיסטל-אטבריאן
גלית דיסטל-אטבריאן
(צילום: עמית שאבי)
דיסטל הסבירה אז מדוע החליטה להתפטר מהממשלה: "קיים כבר שר מוכשר מאוד לענייני חוסן לאומי, יש את פיקוד העורף, יש ארגונים אזרחיים שעושים עבודת קודש ואם לומר בכנות - אני לא מצליחה למצוא כעת שום הצדקה לכפל הסמכויות הזה. הפעלת משרד ממשלתי היא עניין יקר ועם ישראל זקוק לכל שקל".
השרה המתפטרת הוסיפה: "כשאני רואה את משרד ההסברה שהתרוקן מהסמכויות שניתנו לו מלכתחילה - אין לי אלא להודות ביושר שכל יום שבו הוא מופעל מעתה ואילך מהווה בזבוז של כספי ציבור. בקונסטלציה הנוכחית המשרד הזה לא יכול לתרום למדינה תרומה משמעותית וטובת המדינה חשובה לי יותר מהכול. בשל כל אלה החלטתי להתפטר מתפקידי כשרת ההסברה".
בנוסף, הממשלה אישרה הלילה החלטה שהגיש שר הביטחון יואב גלנט הקובעת כי המדינה תעניק סיוע לכל משפחות החטופים והנעדרים, בתקציב של עד 16 מליון שקל. הסיוע יוענק לאזרחים על ידי הביטוח הלאומי, למשפחות חיילים חטופים על ידי משרד הביטחון ולמשפחות של אזרחים זרים שנחטפו על ידי רשות האוכלוסין וההגירה. מדובר בתכנית סיוע זמנית שתהיה תקפה עד שתעוגן בחקיקה.
מדובר בהחלטה בעקבות ההסכם שפורסם בשבוע שעבר להערות הציבור על ידי הביטוח הלאומי. משמעות ההסכם היא שלמשפחות שבהן אחד ההורים נחטף לעזה במתקפת הטרור תינתן קצבה חודשית שנעה בין 11 אלף שקל לילד אחד ותוספת עבור כל ילד עד גיל 21, ולהורים שילדם נחטף קצבה של כ-8,000 שקל. כמו כן, המשפחות יהיו זכאיות למעטפת שיקומית מלאה שכוללת, בין היתר: סיוע נפשי, מימון הוצאות רפואה, תחבורה, דיור במקרים מסויימים ועוד סל שלם של זכויות, ובנוסף מימון הוצאות שוטפות שנוצרו בעקבות האירוע, למשל: שמרטפות, כוח עזר, סיוע בשכ"ד במקרים מתאימים.