תא"ל במיל' דדי שמחי, לשעבר נציב כבאות והצלה, שבנו גיא נהרג ב-7 באוקטובר, קרא היום (שבת) לכל האחראים למחדל להתפטר, ואמר כי הוא סבור שנדרשות בחירות בהסכמה - בסוף השנה או בתחילת השנה הבאה.

שמחי, שהיה אחד המועמדים של ראש הממשלה בנימין נתניהו לפרויקטור האזרחי לריכוז המלחמה במשק האזרחי, סיפר כי הוזמן לאחר האסון להיפגש עם נתניהו - אך לבסוף לא נבחר. לטענתו, הסיבה לכך הייתה ששר האוצר בצלאל סמוטריץ' הבין שהבחירה בו היא "לא לבחור ביס-מן שיעשה מה שהוא רוצה", כלשון שמחי.
להערכתו של שמחי, בחירות יתאפשרו במידה שתהיה הפסקה בין הלחימה בדרום ללחימה בצפון. הוא ציין כי הוא לא שולל הצטרפות לפוליטיקה - ושקיבל הצעות ממפלגות רבות. את שמותיהן, לא חשף. לדבריו, "אחרי מה שקרה צריך להיות טקס ממלכתי בכותל, צריכים להגיע אליו 150-170 איש, לקוד קידה בפני הכותל ועם ישראל, לשים את המפתחות וללכת הביתה. ואחרי זה עם ישראל יבחר".
גיא שמחי, לוחם בסיירת צנחנים שהיה בחופשה ובילה במסיבת הטבע, נהג בגבורה רבה כשהציל את חיי חבריו אותם הכניס לממ"ד בדירה בקיבוץ. למרות שלא היה חמוש הוא הגן על הבית יחד עם חברו, בן הקיבוץ ולוחם מגלן שהחזיק בנשק, וסירב להיכנס לממ"ד. גיא חיסל שני מחבלים, ואז נפגע מהרימון שהשליכו.
2 צפייה בגלריה
תא"ל דדי שמחי, אב שכול ונציב כבאות והצלה לשעבר, באירוע שבת תרבות בבאר שבע
תא"ל דדי שמחי, אב שכול ונציב כבאות והצלה לשעבר, באירוע שבת תרבות בבאר שבע
לא שולל הצטרפות לפוליטיקה. תא"ל במיל' דדי שמחי ב"שבתרבות"
(צילום: דוברות עיריית באר שבע)
2 צפייה בגלריה
גיא שמחי ז"ל
גיא שמחי ז"ל
גיא שמחי ז"ל
(צילום: באדיבות המשפחה)
שמחי חילץ את גופת בנו גיא ב-7 באוקטובר מקיבוץ רעים. משראה שגיא לא עונה לטלפון, הוא עלה על מדיו הצבאים, חתם על נשק בפיקוד העורף לקיבוץ רעים. "אמרתי למג"ד חרוב בכניסה שהבן שלי שוכב פה הרוג. הם חילצו אותו, חיבקתי אותו וליוויתי אותו עד לרמלה - לשם הגיעו גופות ההרוגים. הוא ילד מדהים. הוא וחבר הילדות ממגלן הרגו שני מחבלים והצילו 14 חברים. הם מגיעים אלינו הביתה ואומרים שגיא הציל להם את החיים", שחזר יממה לאחר הטבח.
שבוע לאחר 7 באוקטובר עלה שמחי על מדים, הגיע למטה פיקוד העורף ברמלה וכבר השתתף בהערכת מצב של ראש המטה. הוא כיהן בעבר כראש מטה פיקוד העורף, וכאמור גם כנציב כבאות והצלה.