3 צפייה בגלריה
כבל קרוע ברכבת ישראל
כבל קרוע ברכבת ישראל
הכבל הקרוע
רכבת ישראל הודיעה הבוקר (שני) כי בשל תקלת חשמול ברשת הרכבתית, חלים כעת שינויים ועיכובים בתנועת הרכבות באזור נתניה. בשעות הקרובות צפויה להיעצר כלל תנועת הרכבות למשך כשלוש שעות בין תחנות נתניה והרצליה לשני הכיוונים - מה שייתכן וישפיע על האפשרות להגיע להפגנה בירושלים נגד ביטולה הסופי של עילת הסבירות.
בהודעת הרכבת נכתב כי "לצורך השלמת תיקון רשת החשמל באזור נתניה, תופסק זמנית תנועת הרכבות בין תחנות נתניה והרצליה החל מהשעה 11:00, ולמשך זמן מוערך של כשלוש שעות. בשעות אלה לא תתאפשר נסיעה רציפה בקו החוף (חיפה-תל אביב), ותחנות בית יהושע ונתניה ספיר ייסגרו זמנית לשירות. לציבור הנוסעים מומלץ להשתמש בשירותי תחבורה ציבורית חלופיים. היסעים יופעלו בין התחנות".
התקלה משבשת את התנועה בין נתניה לחדרה, כך שבמקום ארבע רכבות שאמורות לעבור בקו בשעה - עוברות רק שתיים. כאמור, היסעים פועלים בין התחנות, עבור מי שלא הצליח לעלות על אחת מהרכבות.
3 צפייה בגלריה
כבל קרוע ברכבת ישראל
כבל קרוע ברכבת ישראל
תקלה חוזרת בחודשים האחרונים. הכבל הקרוע
בתמונות שהגיעו לידי ynet אפשר לראות בבירור כי מדובר באותה תקלה חוזרת של החודשים האחרונים - רכיב של המערכת המחזיק את כבל החשמל העילי, ומעביר חשמל למערכת החשמול הרכבתית, ניתק ממקומו ונפל על הקווים. מיקום התקלה זהה למיקומה של זו שהתרחשה לפני כשבוע, ובעקבותיה - ולאחר שורת תקלות נוספות - שרת התחבורה מירי רגב הנחתה את מנכ"ל משרדה משה בן-זקן לזמן לבירור את מנכ"ל הרכבת המתפטר מיכאל מייקסנר.
מיכל אפל (39), שיצאה לעבודתה מבנימינה לתל אביב, סיפרה כי הרכבת יצאה ב-08:50 ועצרה לפני תחנת נתניה במשך שעה. "פשוט כלאו אותנו בתוך הרכבת", ציינה, "יכלו להוריד אותנו לאוטובוס, יש פה איתנו אנשים בדרך לנתב"ג שאולי יאחרו לטיסתם. בהתחלה אמרו שיש עיכוב של כמה דקות, אבל מאז לא נותנים לנו הסברים. זו פשוט שערורייה".
משה, שנסע גם הוא מבנימינה לתל אביב, מחה על כך שברכבת לא דיווחו על הבעיה בזמן. "הם ידעו על זה מראש. אם הם היו מודיעים על כך, אז היינו עוברים לרכב - אבל לא נתנו לי אפשרות בחירה". שרון לוי, שנחת בארץ מחופשה, עלה לרכבת בתחנת נתב"ג בתקווה להגיע במהירות לעיר מגוריו חדרה. "אנחנו כבר שעה עומדים ליד תחנת בית יהושוע", סיפר, "אי אפשר לרדת לאוטובוס. זה סיוט. מי ייתן לנו פיצוי על זה?".
אדווה טל-אור (38), תושבת חיפה, יצאה ברכבת לעבודתה בתל אביב - ונעצרה לפני נתניה. "הפקח הודיע שיש בעיית חשמל", אמרה, "הוא לא הודיע יותר דבר, אז עמדנו עוד חצי שעה לפני שהמשכנו לתל אביב - והגענו באיחור של 55 דקות. כל הזמן יש תקלות חשמל, מה יהיה בהמשך?".