המבנה שהותקף הלילה (בין שלישי לרביעי) בעיירה אל-הבאריה בדרום לבנון, שם לפחות שבעה מחבלים נהרגו בתקיפת צה"ל, שייך לארגון ג'מעה איסלאמיה (הקבוצה האיסלאמית). דובר צה"ל אישר כי התקיפה כוונה למבנה צבאי, שבו שהו מחבלים המשתייכים לארגון - שעות לפני המטח הכבד ששיגר חיזבאללה לקריית שמונה. אז מי הוא אותו ארגון שהיה מוקד למתקפה החריגה?
2 צפייה בגלריה
זירת התקיפה באל-הבאריה שבדרום לבנון
זירת התקיפה באל-הבאריה שבדרום לבנון
חיפושים אחר ניצולים לאחר התקיפה באל-הבאריה, הלילה
ג'מעה איסלאמיה הוא ארגון איסלאמי סוני הפועל בלבנון, ומשתייך לאסכולה של האחים המוסלמים. הזרוע הצבאית של הארגון ידועה בשם "כוחות פג'ר", שכבר לקחו אחריות במהלך המלחמה הנוכחית על ירי לעבר שטח ישראל, והבהירו כי "הפעולות שלהם יימשכו ויתגברו ככל שישראל תמשיך בתוקפנות נגד דרום לבנון ורצועת עזה".
לפני כשבועיים דווח בלבנון על מותם של שלושה פעילים מ"כוחות פג'ר" כתוצאה מתקיפה ישראלית בעיירה אל-הבאריה. עם זאת, ניתן לומר כי שמם עלה פעמים ספורות בלבד מתחילת המלחמה בהקשרי תקיפה של ישראל, אם כי לפי גורם מטעמם שהתראיין בתחילת המלחמה לעיתון אל-אחבאר הלבנוני, המזוהה עם חיזבאללה, פעולותיהם "מתבצעות" - אך לאו דווקא מתפרסמות.
עיתון "אל-אחבאר" הלבנוני, המזוהה עם חיזבאללה, עסק בארגון זה לא מעט בחודשים האחרונים. לפני מספר ימים פרסם העיתון כי מאז ש"כוחות פג'ר" חזרו לפעילות מול ישראל, "הקבוצה האיסלאמית" בלבנון החלה לפרוח, ובשל כך "עלו שאלות ערביות ומערביות" לגבי מידת עליית האיסלאם הפוליטי ברחוב הסוני. בכתבה נכתב כי מדובר בפלג הערבי הסוני היחיד שתומך צבאית בעזה - דבר שמושך צעירים לבנונים. נכתב כי צעירים רבים, שמתנגדים לחיזבאללה, רוצים להצטרף לגורמים המציגים אופציה סונית להתנגדות לישראל.
היום פרסם העיתון ממקורות, כי ארה"ב וישראל מנסות לחדור לארגון בלבנון ובמיוחד ל"כוחות פג'ר" וכי מתבצע מעקב אחר גורמי הארגון בגלל הקשרים שלהם עם חמאס וחיזבאללה. העיתון פרסם כי תקיפה ישראלית ביום ראשון בעיירה א-סווירה שבאל-בקאע, כוונה לאדם בשם מוחמד עסאף, שמשתייך לג'מעה איסלאמיה. נכתב כי הוא ניצל, ואזרח סורי שהיה במקום נהרג. לאותו עסאף, כך דווח, יש קשר לזרוע הצבאית של חמאס. עוד פורסם כי המודיעין האמריקני אף ניסה לתקשר עם חבר מהארגון ולפתות אותו עם חמישה מיליון דולר - בתמורה למידע על בכיר חמאס סאלח אל-עארורי, בטרם חוסל.

2 צפייה בגלריה
זירת התקיפה באל-הבאריה שבדרום לבנון
זירת התקיפה באל-הבאריה שבדרום לבנון
זירת התקיפה באל-הבאריה. מזכ"ל הארגון התגאה: "מסיחים כרגע את דעתה של ישראל"
עוד מסר העיתון כי המודיעין הצבאי הלבנוני עצר לפני חודשיים חוליה שתכננה להעביר אספקה לרצועת עזה דרך הים ולבצע פעולות צבאיות נגד ישראל בחיפה. כשהחוליה נעצרה, חבריה טענו כי הם שייכים לחיזבאללה, אך ארגון הטרור הכחיש - והתברר כי הם שייכים לג'מעה איסלאמיה. הם הוחזקו במעצר חודש ושוחררו אחרי שהתחייבו לא לבצע פעולה דומה בלי תיאום עם "הצבא או ההתנגדות".
באוקטובר, עם תחילת המלחמה, עיתון אל-אחבאר פרסם ריאיון עם מוחמד טקוש, מזכ"ל הארגון שהביע תמיכה בחמאס. באותו הריאיון אמר: "חיזבאללה, ג'מעה איסלאמיה, חמאס, הג'יהאד האיסלאמי או כל פלג לבנוני או פלסטיני, מסיחים כרגע את דעתה של ישראל, כדי שתישאר ערנית ותגייס כשליש מצבאה בגזרה הצפונית, במקום לתת לה מנוחה". הוא לא חשף את היכולות הצבאיות של הארגון, אך אמר שהכוחות מחזיקים ב"נשק צנוע", וכי הם "מפתחים את עצמם". הוא סיפר על קשרים עם איראן "סביב ההתנגדות", אך הבהיר כי הם פועלים כקבוצה עצמאית.
במהלך הלילה התבצעו חיפושים תחת הריסות המבנה שהותקף. כתב "אל-מנאר" בלבנון, עלי שועייב, דיווח הבוקר כי החיפושים הסתיימו וחולצו שבע גופות מהמקום. חיזבאללה פרסם הודעה המגנה את תקיפת המרכז הרפואי ואישר כי "התוקפנות לא תעבור ללא תגובה ועונש". בנוסף, מקור בחיזבאללה מסר לאל-ערבי אל-ג'דיד הקטארי: "האויב הלך רחוק. הטבח באל-הבאריה לא יעבור ללא תגובה חריפה ואלימה באותה הרמה".
משרד הבריאות הלבנוני פרסם כי התקיפות הישראליות נגד "מרכזי הבריאות" מפרות את החוקים הבינלאומיים וגורמים נוספים בלבנון קראו להגיש תלונה נגד ישראל במועצת הביטחון של האו"ם. נציין כי ארגונים שונים בלבנון, המנהלים זרוע צבאית לצד זרוע מדינית, מחזיקים במסגרת פעילותם גם במוסדות רפואיים ואמבולנסים השייכים להם. גם לחיזבאללה יש גוף כזה – "רשות הבריאות האיסלאמית", שפעיליו אף נהרגו במהלך המלחמה וזכו להלוויות זהות לשל פעילי חיזבאללה הנמצאים בשטח.