4 צפייה בגלריה
הפריימריז לליכוד בתל אביב
הפריימריז לליכוד בתל אביב
הליכוד בחר רשימה. נתניהו: "נבחרת מצוינת"
(צילום: AFP)
תוצאות הפריימריז בליכוד דחקו כמה מהקולות ה"ממלכתיים" במפלגה אחורה, חלקם אף שובצו במקומות לא-ריאליים, בעוד שמתנגדי הפרקליטות ומערכת המשפט נסקו. כך למשל יולי אדלשטיין, מי שהיה המנצח הגדול של הפריימריז ב-2019 נדחק לסוף העשירייה השנייה, בעוד דודי אמסלם שהבטיח "לדרוס את השמאל" נכנס לחמישייה הפותחת. צחי הנגבי, ותיק חברי הכנסת בליכוד, נדחק לעשירייה החמישית. שעה קלה לאחר פרסום התוצאות שוחח יו"ר הליכוד, בנימין נתניהו, עם חברי הכנסת של המפלגה.
בשיחה הערב (חמישי) אמר להם נתניהו: "אני חושב שבחרנו נבחרת מצוינת, אני גם בטוח שיחד אנחנו נרכיב את הממשלה הבאה ונביא סוף סוף יציבות למדינת ישראל". הוא התייחס לחברי הכנסת שנותרו מאוכזבים וציין: "זו הזדמנות להודות גם לאלה שלא נכנסו, אם כי צריך לזכור, תמיד יש נורבגי, ואני בטוח שתמשיכו לתרום לליכוד ולמדינה".

4 צפייה בגלריה
בני גנץ וגדעון סער במסיבת עיתונאים
בני גנץ וגדעון סער במסיבת עיתונאים
הזהירו ממפלגת "ביביסטאן"
(צילום: AFP)
4 צפייה בגלריה
ישיבת הממשלה
ישיבת הממשלה
ליברמן עקץ. "פריימריז בסימן ט"ו באב"
(צילום: יואב דודקביץ' )
נתניהו עוד צפוי לקיים שיחות אישיות, אך הערב הוא טען: "הליכוד יצא מחוזק מאוד מהפריימריז. בבחירות האלה אנחנו ראינו התלהבות ענקית בשטח הליכודי. 80 אלף מצביעים שבאו באוגוסט, בשיא החום, כשעשרות אלפים נופשים בחו"ל, ושיעור הצבעה מאוד מאוד גבוה. וזאת כמובן נקודת זינוק טובה מאוד לקראת הבחירות". הוא הוסיף: "השטח של הליכוד בוער, זה רק הסיפתח".
במערכת הפוליטית מיהרו להגיב על התוצאות הסופיות, שהגיעו אחר הצהריים (חמישי) אל מטה הפריימריז בכפר המכביה. בתגובה מטעם מפלגת "כחול לבן-תקווה חדשה" של בני גנץ וגדעון סער, בעצמו איש ליכוד לשעבר שדורג גבוה בפריימריז האחרונים, כונתה הרשימה לכנסת ה-25 "קיצונית ומתלהמת".
במפלגה ציינו כי תוצאות הפריימריז מבהירות בדיוק איך תיראה הממשלה הבאה, אם יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו ומפלגתו ישובו לשלטון: "אם לנתיהו יהיה 61 - ריסוק מערכת המשפט, חיסול שומרי הסף והחרבת שלטון החוק". עוד הוסיפו ב"כחול לבן-תקווה חדשה" כי "לנאמני מורשת ז'בוטינסקי ובגין אין מקום יותר במפלגת 'ביביסטאן'".
4 צפייה בגלריה
יאיר גולן זהבה גלאון
יאיר גולן זהבה גלאון
יצאו נגד "האישה החדשה", עו"ד גוטליב. גולן וגלאון
(צילום: קובי קואנקס, יואב דודקביץ')
גם יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, עקץ לאחר פרסום התוצאות הסופיות ואמר כי הם "בסימן ערב ט"ו באב". הוא הסביר: "ככל שאתה מאוהב יותר בביבי אתה עולה יותר גבוה ברשימה, ככל שפחות - נדחק משורות הליכוד החוצה".
במפלגת העבודה עקצו את הליכוד על היעדר נשים במקומות ריאליים ברשימה:


שני המועמדים על ראשות מרצ, זהבה גלאון ויאיר גולן, העדיפו להתמקד במי שצפויה להיכנס לכנסת מטעם הליכוד על משבצת "האישה החדשה", עו"ד טלי גוטליב, שתהיה במקום ה-25 ברשימת הליכוד. גוטליב הגנה בעבר על חשודים באונס ובתקופה האחרונה שימשה גם כן כחברת פאנלים בתקשורת. בריאיון ב-2017 אמרה גוטליב כי הנשיא לשעבר משה קצב "רק ניהל רומנים", ועל אלון קסטיאל, שהורשע לאחר מכן בשורת עבירות מין, הסבירה כי "מתלוננות רוצות לצאת איתו, עולות אליו הביתה ואז מאשימים אותו באונס. באינסטינקט שלי הוא קורבן".
גלאון כתבה בטוויטר: "מספר 25 במפלגה הביביסטית: 'אופק בוכריס לא אנס'. 'משה קצב - רק ניהל רומן'. 'קסטיאל? קורבן'". גלאון כינתה אותה "המלאך השומר של האנסים", והזהירה: "אם לא ננצח האישה הזאת תמנה עברייני מין לשופטים. אין שום סיכוי שניתן לזה לקרות. בשביל זה אני חוזרת - כדי שהביביסטים שחוגגים היום ימשיכו להלל נאשמים ופושעים בחוץ".
גולן יצא גם הוא נגד "האישה החדשה" בליכוד, וכתב: "יום טוב לאנסים, עורכת הדין של עברייני המין טלי גוטליב במקום ריאלי בליכוד".