2 צפייה בגלריה
יהודדה גואטה
יהודדה גואטה
יהודה גואטה ז"ל
(באדיבות המשפחה )
בית המשפט הצבאי יהודה קיבל היום (רביעי) את הסדר הטיעון המקל בעניינו של לאפי שלבי, שהורשע בסיוע למחבל מונתסר שלבי שביצע את הפיגוע בצומת תפוח שבו נרצח הנער יהודה גואטה בן ה-19. לפי הסדר הטיעון ירצה שלבי עשרה חודשי מאסר בלבד, וישלם פיצויים למשפחות הנפגעים. בפיגוע גם נפצע קשה בניה פרץ. בהחלטתו ציין השופט כי טווח הענישה תואם את הפסיקה הקיימת, והביא פסקי דין רבים שבהם ניתנו עונשים מקלים לסייענים הכוללים חודשי מאסר מעטים.
לפי כתב האישום המתוקן מואשם הסייען לאפי שלבי - בן דודו של המחבל - במתן מקלט למחבל לאחר ביצוע הפיגוע. בכתב האישום תואר כי לאחר שנמלט המחבל מזירת הפיגוע ביקש ליצור קשר עם בן דודו. כשנפגשו השניים הם ניסו להיפטר מהרכב שבו נסע המחבל, וחשבו על מקומות מסתור עבור המחבל עצמו.
בהמשך נעצר לאפי שלבי בחשד שסייע למחבל להימלט. לפני כשבועיים, כשהוא עדיין נתון במעצר, נבחר שלבי לראשות הכפר תורמוס עיא.
2 צפייה בגלריה
המחבל מצומת תפוח מונתסר שלבי פלסטיני בן 47 מהכפר תורמוס עיא
המחבל מצומת תפוח מונתסר שלבי פלסטיני בן 47 מהכפר תורמוס עיא
המחבל מונתסר שלבי
בדיון שהתקיים בשבוע שעבר בנוגע להסדר הטיעון הציג אלישע גואטה, אביו של יהודה גואטה, בפני השופט את התנגדות המשפחה להסדר המקל. לדבריו הסדר כזה הינו "פרס לטרור": "זו פרסומת אדירה להמשך טרור, זה פרס לסייענים. ככה לא תמנעו את הטרור הבא, את הפיגוע הבא".
הוא אמר עוד כי "שחרור סייעני טרור לאחר מעצר של חודשים ספורים בלבד מהווה מחדל חמור המאפשר את המשך שגשוג מפעל הטרור האסלאמי בלא שיורתע. פסק הדין הנוכחי סוקר שורת פסקי דין אשר מהווים מחדל ארוך ומתמשך של מערכת המשפט הצבאית בטיפול במעטפת הטרור".
עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו שמייצג את משפחת גאוטה אמר כי "בפסק הדין עצמו מנוסח היטב הצורך בהרתעה כנגד מעטפת הטרור, אך הלכה למעשה בית המשפט לא מספק את ההרתעה הנדרשת. הנאשם ישוחרר בקרוב בהוראת בית המשפט, ויתוגמל עם שחרורו במינוי לראשות מועצת תורמוס עיא בשל שותפותו בסיוע לבן דודו המחבל. הגיע הזמן שהתביעה הצבאית ושופטי בית המשפט הצבאי ייקחו אחריות ויעצרו את פסטיבל הטרור אשר חוגג על מערכת המשפט הישראלית".