ליה גולדבורט, אחותו של המאבטח שנפצע ראשון בפיגוע באריאל, אמרה לאולפן ynet כי מצבו של אחיה "יציב". "הוא מרגיש טוב ובהכרה. אמרו לנו שיש לו הרבה מזל, שכל הפציעות לא עמוקות. הוא עבר בדיקות ויעבור בדיקות בהמשך".
2 צפייה בגלריה
ליה גולדבורט
ליה גולדבורט
ליה גולדבורט
(צילום: דנה קופל )
גולדבורט סיפרה כי התקשתה ליצור עמו קשר לאחר הפיגוע: "הוא עובד באזור התעשייה כשלוש שנים. הוא התקשר אליי, לא יכולתי לענות באותו רגע ולא יכולתי לחזור אליו. אחר כך התקשרה אליי מכרה, קב"טית באריאל, וידעתי שמשהו קרה. ניסיתי ליצור איתו קשר, לא הצלחתי והתחלתי לדאוג. בסופו של דבר הוא ענה לי ואמר שהוא בדרך לבילינסון באמבולנס".
היא הוסיפה כי "אנחנו דואגים לו מאוד, מנסים להיות איתו ולהרגיע אותו. הוא גיבור לגמרי, הוא חזק ותמיד היה חזק. לפי מה שהספיק לספר לנו, הוא היה בביקורת במעבר באזור התעשייה, והמחבל מסר לו תעודה לבדיקה. הוא התנפל עליו, ואחי נדקר בצוואר ובראש והתמוטט".
גולדבורט אמרה כי היא ובני משפחתה מרגישים את הלחץ והפחד באריאל: "אנחנו משתדלים לחזור לשגרה כל פעם אחרי אירועים קשים וטראומטיים, מנסים לשמור על שגרת חיים כמה שאפשר, אבל כן, זה מלחיץ ומפחיד".
2 צפייה בגלריה
המחבל מוחמד מוראד סאמי
המחבל מוחמד מוראד סאמי
20 דקות מהדקירה הראשונה עד הנטרול. המחבל והזירה
(צילום: יריב כץ)
המחבל שחוסל, מוחמד מוראד סאמי סוף, בן 18 מהכפר חארס, הגיע הבוקר לעבודתו כרגיל, ובכניסה דקר את המאבטח ופצע אותו. המאבטח השני בעמדה ירה באוויר בלבד. "האירוע היה צריך להיגמר באזור התעשייה. חלפו כ-20 דקות מרגע הדקירה הראשונה עד לנטרולו", אמר קצין בכיר בצה"ל. "המאבטח שירה באוויר לא רדף אחרי המחבל אלא טיפל בחברו הפצוע. סוף פתח בריצה של 70 מטרים לתחנת הדלק הסמוכה, שם דקר למוות שני אזרחים".
בשלב זה, לפי הקצין, "הוא עולה על רכב מסוג ברלינגו, פוצע בנקודה את בעל הרכב ואז עולה על כביש 5 ונוסע על הכביש לזירה השנייה עם הרכב ככלי נשק. עם המכונית הוא פוגע בשול הכביש באזרח והורג אותו". לאחר מכן יצא מהרכב, דקר אזרח נוסף ופצע אותו באורח קשה.
אזרח שנסע בכביש הבחין במתרחש ויצא לסייע לגבר שנדרס בשול. רכב הברלינגו הושבת, אז המחבל חטף את המכונית הנוספת של האזרח שעצר לסייע, ונסע עם הרכב השני, מסוג ב.מ.וו, לכיוון עמדה צבאית. המחבל הבחין בחיילים ועשה סיבוב פרסה, נגד כיוון התנועה, והתנגש בכלי רכב. במקום נוצר פקק והמחבל יצא ברגל וניסה לברוח, אז נורה על ידי חיילים ואזרחים, בהם לוחם גולני, חייל בחופשה וטירונים מחטיבה 7 של השריון.