הפנים שמאחורי "האישה בשמלה השחורה": בלילה שבין 6 ל-7 באוקטובר השאירו גל ונאג'י עבדוש מקריית עקרון את שני ילדיהם אצל הוריה של גל, ויצאו לבלות במסיבת הטבע ברעים. תחקיר ה"ניו יורק טיימס" חשף כי גל נאנסה על ידי מחבלי חמאס לפני שנרצחה יחד עם בעלה, כשהשניים ניסו להימלט בכביש 232 מהמתקפה הרצחנית של מחבלי חמאס.
אמש סיפרה ב-ynet עדן וסלי, שצילמה את גל אחרי שנרצחה, על הזוועות שראתה כשבאה לחפש את חברתה: "היו שם מראות מאוד קשים, מאות גופות, דברים שעין אנושית לא יכולה לראות". קרוביה של גל היו בין אלו שהגיבו לעדן, אחרי הפוסט שבו פירטה על אותה "אישה בשמלה שחורה שלא יוצאת לי מהראש" - ושאלו אז אם מדובר בה.
3 צפייה בגלריה
גל ונאג'י עבדוש
גל ונאג'י עבדוש
גל ונאג'י עבדוש ז"ל
אתי ברכה, אימה של גל, סיפרה ל-ynet על התחושות הקשות: "שמעתי על האונס שעברה הבת שלי לפני שרצחו אותה. זה היה רגע מצמרר וכואב, אפילו חשתי בושה, למרות שהיא לא עשתה דבר. מפלצות רצחו אותה". האם הוסיפה בכאב: "ככה לחלל את הנשמה והנפש שלה לפני שרצחו אותה ואת בעלה, והשאירו שני יתומים בני 7 ו-11".
האם סיפרה כי גל נאנסה ונרצחה לעיני בעלה, שגם הוא נרצח בסופו של דבר. "חשוב לי ולעם ישראל שהעולם יֵדע על התקיפות המיניות שעשו המפלצות האלה, שלא יעצמו עיניים ויגידו שלא מאמינים שזה באמת קרה", אמרה ברכה. "יש עדויות שראו את התקיפה המינית של הבת שלי".
לדברי האם, היא נחשפה לתקיפות המיניות רק במהלך התחקיר: "לא ידענו על האונס בהתחלה, רק כשפנתה אלינו הכתבת של ה'ניו יורק טיימס' ידענו. הם אמרו שהצליבו את העדויות ואמרו שגל עברה תקיפה מינית. עד עכשיו לא יודעים מה קרה בדיוק", הוסיפה האם.
3 צפייה בגלריה
עדן וסלי מתארת את המראות הקשים שראתה בזמן שחיפשה את חברתה עמית בוסקילה, שנעדרה לאחר המסיבה ברעים
עדן וסלי מתארת את המראות הקשים שראתה בזמן שחיפשה את חברתה עמית בוסקילה, שנעדרה לאחר המסיבה ברעים
הפוסט של עדן וסלי: "האישה בשמלה השחורה לא יוצאת לי מהראש"
גם אימו של נאג'י מזועזעת מהעדויות הקשות: "זאת הכלה שלי, זה מזעזע מה שאני שומעת. מה שהיא עברה לפני שירו בה ורצחו אותם, כמה כאב, כמה עצוב. באותו בוקר הבן שלי נאג'י התקשר אלינו ואמר 'הרגו אותה, ירו עליה', וצרח בטלפון שהיה על רמקול. רק עכשיו, אחרי ששמעתי מה עשו לגל, אני מנסה לחשוב מה הבן שלי ראה בעיניים שלו, איך פוגעים מינית באשתו, לפני שירו בה ואחר כך ירו בו".
כמה שעות לפני שבני הזוג נרצחו על ידי מחבלי חמאס, הם חגגו יחד עם שני ילדיהם את ערב שמחת תורה עם הוריה של גל ועם אחיה רמי ברכה, שהתחתן רק שבוע קודם לכן. רמי שִחזר כי בסביבות 2:30 יצאו גל ונאג'י למסיבה. את הילדים הם השאירו אצל אימה של גל בקריית עקרון. "הילדים כל הזמן שואלים על אבא ואמא. מאוד קשה להם והם עצובים", אמרה אימה של גל. "הבן הגדול אפילו התעקש לראות את הסרט 'נובה', שבו הראו את כל הסרטונים של המסיבה שבה נרצחו הוריו".
3 צפייה בגלריה
תמונות הנרצחים והחטופים ממסיבת הטבע מסיבת הטבע נובה
תמונות הנרצחים והחטופים ממסיבת הטבע מסיבת הטבע נובה
תמונות הנרצחים והחטופים ממסיבת הטבע
(צילום: REUTERS/Amir Cohen)
האח רמי ברכה סיפר כי כמה שעות לאחר הטבח הוא זיהה את אחותו גל, בסרטון שזכה לשם "האישה בשמלה השחורה", אך הוא לא ידע כי היא נאנסה.
רמי: "זיהיתי את השמלה וידעתי שזאת אחותי, כי ראיתי אותה לפני שיצאה למסיבה. התמונה שבה רואים את אחותי לא יוצאת לי מהראש עד היום. למחרת הלכנו לתחנת המשטרה כדי לדווח שהיא נעדרת. אמרתי שלפי הלבוש שבתמונה שפורסמה זו אחותי. בהתחלה לא הבנתי שהיא נרצחה, רק כשהגענו למשטרה, והחוקרת האדיבה הגיעה למי שפרסמה את התמונה שזיהיתי, האישה שלחה אליה את כל התמונות. אז הבנו שמשהו לא רגיל קרה, ואחותי גם לא בחיים. אני לא יכולתי להסתכל על התמונות, אשתי עשתה זאת".
הסרטון פורסם ב-8 באוקטובר, וכבר באותו יום הפך לוויראלי. הוא גם זכה לשם "האישה בשמלה השחורה". לדבריו, "רק בתחקיר של ה'ניו יורק טיימס' הבנו מהעיתונאים שאחותי נאנסה. התחושה הייתה קשה, לדעת מה שהיא עברה לפני שירו בה ורצחו אותה".
תשעה ימים אחרי שגל נרצחה והוגדרה נעדרת זוהתה גופה של עבדוש, ולמחרת הובאה למנוחות בבית העלמין בקריית עקרון. גופתו של בעלה נאג'י זוהתה כמה ימים אחר כך, והוא הובא למנוחות לצד רעייתו.