ההפגנה של משפחות שכולות מ"פורום גבורה" ו"פורום תקווה" שהפכה למפגן לחץ של השרים על ראש הממשלה נתניהו, מעוררת זעם בקרב חלק ממשפחות החטופים שטוענות כי הצהרות השרים מטרפדות עסקה אפשרית. לטענתן, העובדה ששר התרבות והספורט מיקי זוהר דיבר בפומבי על מטרות המלחמה - מיטוט החמאס ומניעת שלטונו ברצועה, אך לא הזכיר כלל את החטופים, מעידה על כך.

לדברי יהודה כהן, אביו של נמרוד כהן שנחטף לרצועה, "מה שמיקי זוהר עושה הוא טרפוד של המאמצים להשגת עסקה. זה כמובן סותר את מה שהממשלה הציבה מולה אחרי השביעי באוקטובר. ההפגנה של פורום תקווה/גבורה, ההפגנה שזוהר הצטרף אליה, היא הפגנה מוזמנת על-ידי רה"מ ואנשיו. רה"מ עושה הכל בשביל לטרפד עסקה כמו ההצהרה אתמול מפי 'גורם מדיני' שקוראים לו בנימין נתניהו וזאת עוד דרך לטרפד עסקה על חשבון חיי בני ושאר החטופים. אני חייב להוסיף שמשפחות ששכלו את בניהן, עם כל הצער, אין להן שום זכות להחליט על גורל חיי החטופים שעדיין בחיים כולל בני נמרוד".
"ממשלת ישראל מהרגע הראשון השתמשה בצמד המילים שחרור החטופים כמס שפתיים", הגיב דני אלגרט אחיו של החטוף איציק אלגרט לדברי השר זוהר. "מהרגע הראשון שראש הממשלה הרחיק את עצמו מהאירוע היה ברור שלא החטופים מעניינים אותו, אלא להראות לבייס שהוא מחסל את סינוואר והחמאס. החטופים הפכו להיות אות קין ונטל על הימין כאשר בן גביר מנהל את האירוע וקובע מה היעדים של הממשלה. הממשלה עושה הכל כדי לא להחזיר את החטופים. א-אפשר לאיים על חיסול החמאס ובאותה נשימה לדרוש שחרור חטופים".
1 צפייה בגלריה
מיצג משפחות החטופים ליום ה-200 בשבי, כיכר הבימה, תל אביב
מיצג משפחות החטופים ליום ה-200 בשבי, כיכר הבימה, תל אביב
צנגאוקר במפגן שנערך לציון 200 יום לשבי של החטופים
(צילום: ליאור שגב)
עינב צנגאוקר, שבנה מתן חטוף בעזה, הגיבה גם היא לדברי השר זוהר: "במקום שיתעסק בהחזרת החטופים זוהר עושה פוליטיקה על גבו של מתן ושאר החטופים. כניסה לרפיח לא תחזיר אלינו הביתה את החטופים, היא גם לא תמוטט את חמאס. הממשלה הכושלת בתולדות ישראל נכשלה בניהול המלחמה, דמם של החטופים יהיה גם על ידיו של זוהר. לממשלה הזאת גם ככה אין זכות קיום. אני מציעה לו לא לאיים כי הציבור ברובו לא מעוניין בהם".
זוהר אמר את הדברים במהלך הפגנה מול משרד רה"מ, אשר נועדה להפעיל לחץ על כניסה לרפיח והמשך המלחמה. בשלב מסוים, יצאו שרים רבים לתמוך בעמדת המפגינים והבטיחו ללחוץ על נתניהו בנושא. השר זוהר לקח את המיקרופון ואמר: "בתחילת המלחמה קבינט המלחמה הגדיר מטרות למלחמה. במטרות המלחמה היה כתוב באופן מפורש שהחמאס לא יוכל להמשיך לשלוט ברצועת עזה לא מבחינה צבאית ולא מבחינת ניהול הרצועה. המטרות האלו הן תנאי הכרחי להמשך קיום הממשלה, אם המטרות האלה לא יושגו לא תהיה זכות קיום לממשלה". השר לא הזכיר בדבריו את אחת המטרות המרכזיות - החזרת החטופים.
השר זוהר מסר בהמשך לכתבה כי "אחת ממטרות המלחמה היא השבת החטופים, זה המובן מאליו. אני נפגש מדי שבוע עם משפחות של חטופים ומדבר על המאמצים להשבתם גם בראיונות בטלוויזיה וברדיו בתכיפות גבוהה מאוד. אמרתי באופן ברור שכולי תקווה שנשיג עסקה לפני כניסה לרפיח וצר לי שמה שהובן מהדברים שאמרתי הבוקר הוא שהחטופים אינם חשובים. החטופים ומשפחותיהם עומדים לנגד עיני בכל עת. אמשיך לומר רק את האמת לציבור".