2 צפייה בגלריה
שגריר ישראל בניו זילנד רן יעקובי הישראלי הראשון שמצביע בבחירות לכנסת ה 25
שגריר ישראל בניו זילנד רן יעקובי הישראלי הראשון שמצביע בבחירות לכנסת ה 25
שגריר ישראל בניו זילנד רן יעקובי
שגריר ישראל בניו זילנד רן יעקובי הוזמן לברך באירוע סגור למוזמנים בלבד שנערך אתמול (ראשון) בעיר כרייסצ'רץ' לרגל יום העצמאות ה-75 של ישראל, אך שם חיכו לו כ-15 פעילי BDS עם חולצות ודגלי פלסטין. כדי להתחמק מהפעילים שהפגינו נגד האירוע, יעקובי לקח מונית למקום מרוחק מהאירוע שנערך במסעדה מקומית, והגיע אליו ברגל. לבסוף, לא הייתה כל אינטראקציה בין השגריר למפגינים.
דבר קיומו של האירוע, אותו יזמה אגודת ידידי ישראל בכרייסצ'רץ' בשיתוף השגרירות הישראלית, נשמר בסוד כדי למנוע את הגעתם של פעילי ה-BDS - שכבר פרסמו בחודש ינואר מודעת "מבוקש" נגד יעקובי. עם זאת, ככל הנראה אחד המוזמנים לאירוע או חבר באגודת הידידות שיחק "סוכן כפול" והתקשר ל"קו החירום" שפורסם במודעת ה-BDS נגד השגריר, והודיע על כוונתו להגיע.
לאירוע הגיע כ-100 מוזמנים מבוגרים וצעירים. אולם היו"ר הלאומי של רשת הסולידריות הפלסטינית בניו זילנד ג'ון מינטו, שעומדת מאחורי המודעה נגד יעקובי, אמר כי "לא הופתענו לראות זרזיף עצוב של אנשים מבוגרים שהשתתפו בארוחת הצהריים - עדות ברורה לתמיכה ההולכת ופוחתת במדינת האפרטהייד".
2 צפייה בגלריה
המודעה
המודעה
מודעת ה"מבוקש" נגד השגריר
תנועת ה-BDS מסרה בתגובה לתקרית כי "הציבור הניו זילנדי בכלל, והדורות הצעירים בפרט, מתרחקים מישראל. הם כבר לא מקבלים תעמולה ישראלית כמו פעם. בינתיים התמיכה בפלסטינים נגד האפרטהייד הישראלי תופסת תאוצה כאן ובעולם, למרות שהנהגת ממשלות המערב משמיעה פטפוטים התומכים בישראל".
ממשרד החוץ נמסר בתגובה: "מדינת ישראל ממשיכה לציין 75 שנה להקמתה במגוון אירועים ברחבי העולם. כך גם התרחש במהלך קבלת הפנים בניו זילנד. למרות ניסיונות המפגינים הספורים במקום, האירוע כולו עבר ללא הפרעה והביא כבוד רב למדינת ישראל".
כפי שפורסם לראשונה ב-ynet וב"ידיעות אחרונות", הארגון הפרו-פלסטיני בראשותו של מינטו פרסמה את המודעה נגד השגריר הישראלי, שבה נכתב כי יעקובי מבוקש בגין "קידום פשע האפרטהייד הישראלי נגד הפלסטינים". בתגובה, ישראל הגישה מחאה רשמית חריפה לממשלת ניו זילנד. בנוסף, השגרירות הישראלית פנתה בתלונה למשטרת ניו זילנד שאמונה על אבטחת השגרירים הזרים במדינה. ראש הטקס במשרד החוץ הודיע שהרשויות מתייחסים לאיום על השגריר הישראלי כעניין רציני מאוד והנושא יטופל בדרגים הבכירים ביותר.
תמונת השגריר כ"מבוקש" התפרסמה בניוזלטר של הארגון, ולפי יעקובי היא זכתה לאינספור שיתופים ברשתות החברתיות במדינה. "מלבד הפוסטר בניוזלטר, הארגון קרא לציבור 'לתקל' אותי כאשר מזהים אותי ברחוב ובאירועים פרטיים: 'אם אתם רואים אותו ברחוב תגידו לו מה אתם חושבים'. יש בכך עידוד בסיכון גבוה לאלימות, בהתחשב באפשרות שפעילים חמומי ראש ייקחו את הקריאה הזו לרמה אלימה. אני יכול בקלות לדמיין את האיום המוגבר על ילדיי ועל אשתי. לעיתים קרובות הם מטיילים איתי בעיר וברחבי ניו זילנד", כתב השגריר לראש הטקס במשרד החוץ - שהודיע כי הרשויות מתייחסות לאיום על יעקובי כעניין רציני מאוד וכי הנושא יטופל בדרגים הבכירים ביותר.