1 צפייה בגלריה
טקס חילופי שרים במשרד העבודה והרווחה
טקס חילופי שרים במשרד העבודה והרווחה
שר הרווחה מאיר כהן
(צילום: מתן רייזמן, לע"מ)
הממשלה אישרה אתמול (יום ראשון) במשאל טלפוני דחוף את העבדת הרשות להסדרת ההתיישבות הבדואית לאחריותו של שר הרווחה והשירותים החברתיים מאיר כהן, אחרי האולטימטום שהציבה סיעת רע"ם שאיימה כי אם הדבר לא יקרה - כפי שסוכם בהסכמים הקואליציוניים - היא תפסיק לשתף פעולה עם הקואליציה.  
עם זאת, העברת הרשות תתעכב בכמה ימים בגלל סיבה אחרת, שקשורה לעובדה שבנו של שר הרווחה מאיר כהן - המזרחן יפתח כהן - משמש כמפקח ברשות ומועסק בה כבר 12 שנה. הייעוץ המשפטי של הרשות קבע שאין מניעה שהאחריות עליה תועבר לשר כהן למרות שבנו עובד ברשות, ובלבד שייערך לבן הסדר ניגוד עניינים. 
ואולם, השר מאיר כהן שהיה ראש עיריית דימונה ויו"ר הרשות לפיתוח הנגב התעקש שכדי למנוע לזות שפתיים הוא לא מוכן לקבל את האחריות על הרשות כל עוד הבן שלו מועסק שם.   "כמי שחי בנגב, אני רואה בהסדרת ההתיישבות הבדואית משימה לאומית שתזניק את הנגב קדימה. יחד עם זאת, הבהרתי מההתחלה שלא אטול על עצמי את הסמכות, עד שסוגיית בני תיפתר בהתאם להנחיות המדויקות של הייעוץ המשפטי. אמתין לסיום התהליך", אמר אמש כהן.
בהתייעצות עם היועץ המשפטי לממשלה נמצא פתרון - ניוד. בנו של כהן "ינויד" בהשאלה למשרד אחר באותם התנאים כך שלא יהיה תחת אחריותו של השר וזאת כדי למנוע טענות בדבר ניגוד עניינים. הבן קיבל את העניין בהכנעה ולאחר שאביו יפסיק להיות אחראי על הרשות הוא יוכל לחזור אליה. בינתיים כל העניין יעכב בכמה ימים את העברת הרשות לאחריותו של משרד הרווחה.