2 צפייה בגלריה
השבעת הממשלה
השבעת הממשלה
בנט ומנסור עבאס
(צילום: AFP)
לאחר שח"כ וואליד טאהא מרע"מ הודיע הבוקר (א') כי חברי הכנסת ממפלגתו לא ישתתפו בדיוני הוועדות ולא יצביעו על חוקים במליאה עד להודעה חדשה, הממשלה אישרה במשאל טלפוני העברת גופים ממשרד הכלכלה והתעשייה - למשרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים.
בהודעת הממשלה נמסר כי מדובר בהעברת האגף הבכיר לפיתוח כלכלי-חברתי בחברה הבדואית בנגב, וכן ברשות לפיתוח והתיישבות הבדואים בנגב. "כזכור, מדובר במימוש ההסכמים הקואליציוניים שנחתמו טרם הקמת הממשלה", צוין בהודעה.
טאהא כתב סמוך לחצות כי "בתום יום גדוש מגעים הגענו להסכמות בנוגע ליישום מידי של שורה של החלטות מההסכם הקואלציוני של רע"מ, בנוסף להחלטות אחרות שקשורות לחברה הערבית. בימים הקרובים נהיה עדים להחלטות משמעותיות בסוגיות רבות הקשורות לחברה הערבית".
בהודעתו של טאהא מהצהריים, נטען כי הוא העביר מסר שלפיו "רע"מ נותנת לקואליציה יותר משהקואליציה נותנת לה". נראה כי כוונתו הייתה שלפי עמדתה של רע"מ, נושאים חשובים לה כמו קרקעות ודיור לציבור הערבי - לא מקודמים לשביעות רצונה.
הודעתו הגיעה פחות משבוע אחרי שהקואליציה נכשלה בהצבעה על הארכת הוראת השעה של חוק האזרחות. הח"כים טאהא ומנסור עבאס תמכו בה, אך חבריהם סעיד אלחרומי ומאזן גנאיים - נמנעו.
פורסם לראשונה: 23:05, 11.07.21