למשפחתו של אברה מנגיסטו, הנמצא בשבי חמאס מאז 2014, היו שתי סיבות להתרגש בטקס הדלקת המשואות שהתקיים אמש (שלישי) בהר הרצל: הראשונה הייתה השתתפות של האחות אלמנש מנגיסטו – אשת קבע בחיל האוויר - בטקס הדגלנים. השנייה הייתה בדברים שנשאה מדליקת המשואה יהודית נגוסה, ראש המכינה הקדם-צבאית "הזדמנות לשנות", שאותם חתמה במשפט: "לכבודך, אברה מנגיסטו, וכל השבויים והנעדרים. עם ישראל לא שוכח את בניו".
אחיו של אברה, יאלו, סיפר היום: "לא ידענו שהיא מתכננת להזכיר את אברה וגם לא ראינו את זה בזמן אמת. רק הבוקר סיפרו לנו. זאת הייתה יוזמה שלה וזה יפה מאוד מצידה. אני שמח שהיא עשתה את זה. זה מוכיח שאברה לא נשכח אף פעם. אני מתפלל שבשנה הבאה אעמוד שם יחד עם אברה ונדליק יחד משואה".
2 צפייה בגלריה
סרטון חדש של אברה מנגיסטו
סרטון חדש של אברה מנגיסטו
אברה מנגיסטו. מתוך הסרטון שפרסם חמאס בינואר האחרון
2 צפייה בגלריה
משפחת מנגיסטו עם יהודית נגוסה בחזרה הגנרלית
משפחת מנגיסטו עם יהודית נגוסה בחזרה הגנרלית
משפחת מנגיסטו עם אלמנש בחזרה הגנרלית
על אחותו אלמנש הוסיף: "השתתפנו בחזרה הגנרלית של הטקס. אלמנש שהייתה דגלנית הזמינה אותנו. כבר כמה שנים שהיא משרתת ביחידת מסוקים. זה היה כבוד גדול לראות אותה בחזרה וגם מרגש".
אברה מנגיסטו הוא אחד משני אזרחים ישראלים המוחזקים בשבי חמאס בעזה, יחד עם הישאם א-סייד. כמו כן מחזיק הארגון מאז מבצע צוק איתן גם בגופותיהם של סגן הדר גולדין וסמ"ר אורון שאול. בינואר האחרון התקבל אות חיים ממנגיסטו כשהזרוע הצבאית של חמאס פרסמה סרטון שלו שבו תועד אומר: "אני האסיר אברה מנגיסטו. כמה זמן אני וחבריי נשאר כאן בשבי אחרי שנים ארוכות של סבל וכאב? איפה מדינת ועם ישראל שיידאג לגורלנו?".