3 צפייה בגלריה
החומר שנתפס במכס אשדוד
החומר שנתפס במכס אשדוד
החומר שנתפס במכס אשדוד
(צילום: רשות המסים בישראל)
מכס אשדוד חשף ניסיון הברחה של 16 טונות של חומר רקטי שיועדו להגיע לרצועת עזה. כך הותר הבוקר (חמישי) לפרסום.
מדוברות רשות המסים נמסר כי במהלך חודש יולי מכס אשדוד ומרכז אבחון לאומי למטען במכס עיכבו לבידוק בנמל אשדוד שתי מכולות במשקל של 54 טונות שהיו אמורות להכיל שקי גבס שהגיעו מטורקיה לרצועת עזה. במהלך הבידוק עלה החשד של בודקי המכס באשדוד כי חלק מהחומר שנמצא במכולות אינו גבס, והוא נלקח לבדיקת מעבדה שאימתה את החשד כי מדובר באמוניום כלוריד במשקל של 16 טונות שהוחבא בין שקי הגבס - שמשמש את ארגוני הטרור ברצועת עזה להליך ייצור הרקטות.
"מינהל המכס ברשות המסים ימשיך לפעול בנחישות לסיכול הברחות של חומרים דו-שימושיים ואמצעי לחימה לרצועת עזה", נמסר.
3 צפייה בגלריה
עימותים בגבול רצועת עזה
עימותים בגבול רצועת עזה
תיעוד עימותים אתמול ברצועת עזה

אתמול אחר הצהריים נהרגו חמישה פלסטינים תוך ניסיון לפוצץ מטען חבלה על גדר המערכת, במהלך הפגנות נגד צה"ל בצפון רצועת עזה. המתפרעים התכוונו להשליך את המטען, וככל הנראה נפצעו בעקבות טעות. בהפגנה השתתפו כמאה עזתים, בזמן שכוחות צה"ל פעלו ממול כדי לוודא שאין חצייה של הגדר. לטענת הפלסטינים, הכוחות גם ירו לעברם ו-19 נפצעו.
לפני 10 ימים ישראל עצרה את ההעברה של סחורות מרצועת עזה לכיוון ישראל, אחרי שבמעבר כרם שלום נתפס ניסיון הברחה חריג של חומר נפץ בתוך משלוח בגדים - ופתחה את המעבר כמה ימים לאחר מכן. חומר הנפץ אותר במהלך בידוק ביטחוני של סחורה מרצועת עזה שהגיעה למעבר כרם שלום בשלוש משאיות. חומר הנפץ, באיכות גבוהה ובהיקף של כמה קילוגרמים, הוסלק בבגדי מותג אופנה בינלאומיים ולפי החשד היה מיועד להגיע לגורמי טרור.
3 צפייה בגלריה
סיכול הברחת חומרי נפץ במשלוח בגדים ברצועת עזה
סיכול הברחת חומרי נפץ במשלוח בגדים ברצועת עזה
חומר הנפץ שנתפס בכרם שלום
(צילום: רשות המעברים במשרד הביטחון. )
בחודש יולי האחרון סיכלו כוחות הביטחון ניסיון הברחה סמוך ליישוב אשדות יעקב בבקעת הירדן, שכלל מטעני חבלה שיועדו להגיע לארגוני הטרור בגדה המערבית. חקירת שב"כ ומערכת הביטחון העלתה כי המטענים הגיעו ככל הנראה לירדן בציר דרך חיזבאללה שמקורו באיראן.
בסיכול המדובר לקחו חלק לוחמי יחידת מתל"ן של מג"ב, יחד עם כוחות צה"ל של חטיבת הבקעה. המעברים של בקעת הירדן הפכו בשנים האחרונות לנתיב הברחות אמל"ח מועדף על ארגוני פשיעה וארגוני טרור, שמנסים מעת לעת להחדיר כמה שיותר אמצעים וכסף לתוך שטח ישראל ויהודה ושומרון. מתחילת החטיבה, תפסה חטיבת הבקעה כאלף כלי נשק מוברחים.