דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי התייחס הערב (ראשון) בהצהרה לתקשורת למתקפה האיראנית, ואמר כי טהרן "חסמה אמש את המרחב האווירי של מדינות האזור. היא שיגרה 350 שיגורים שונים, שהם 60 טון של חומר נפץ". בהמשך עדכנו בצה"ל כי הנזק הקל שנגרם לתשתית בבסיס נבטים שבנגב בעקבות התקיפה אירע ליד מסלול ההסעה במקום. כמו כן, נזק קל נגרם לכביש באזור החרמון.

3 צפייה בגלריה
הצהרת דובר צה"ל לאחר התקיפה האיראנית
הצהרת דובר צה"ל לאחר התקיפה האיראנית
הנזק בבסיס
(צילום: דובר צה"ל)
הגרי הוסיף כי "איראן רצתה לפגוע בתשתיות אסטרטגיות תוך ניסיון לפגוע בבסיס נבטים של חיל האוויר. התוכנית של איראן נכשלה". לדבריו, "צה"ל - יחד עם קואליציה אזורית חזקה בהובלה של ארה"ב, בריטניה, צרפת ומדינות נוספות - מנע וסיכל את המתקפה האיראנית. איראן והשלוחות שלה סיכנו את כל המזרח התיכון, וגרמו לו לעמוד מלכת".
לפי דובר צה"ל, התפקוד של הבסיס לא נפגע והמטוסים ששהו בו המשיכו להמריא ולנחות ולמלא את משימות ההגנה וההתקפה שלהם - גם במהלך שעות הלילה, ולאורך היום. לפי ההודעה, "כוחות צה"ל פרוסים בכלל הזירות, ערוכים וממשיכים בהגנה על מדינת ישראל". מפה שפרסם דובר צה"ל, שמציגה את השיגורים האיראניים לעבר ישראל, מראה כי המתקפה האיראנית יצאה מארבע מדינות שונות: איראן עצמה, עיראק, סוריה ותימן.
חיל האוויר יירט בהצלחה, כאמור בשיתוף פעולה עם מדינות נוספות, עשרות מטרות אוויריות ששוגרו מאיראן ושלוחותיה לעבר שטח ישראל. עשרות ממטוסי חיל האוויר היו פרוסים בשמי ישראל במהלך הלילה כחלק ממשימת הגנה על המדינה, ויירטו כאמור בהצלחה כטב"מים וטילי שיוט איראניים.
רב-סרן במיל' ר', נווט קרב מטייסת 119 ("טייסת העטלף"), סיפר הערב בריאיון ל-ynet על התחושות בעקבות השתתפותו בשרשרת היירוטים אל מול המתקפה האיראנית של מאות טילים בליסטיים, טילי שיוט וכטב"מים. "לילה כזה היסטורי נותן תחושת סיפוק וגאווה", אמר ר'. "זו הסיבה שהתגייסתי לפה. יש הרבה רגעים שאקח מהטיסה הזו, רגעים שאנחנו עוד מעכלים את מה שקרה בהם"
3 צפייה בגלריה
הפגיעה בציר במרחב החרמון
הפגיעה בציר במרחב החרמון
הנזק לכביש בחרמון
(צילום: דובר צה"ל)
3 צפייה בגלריה
מפה המציגה את השיגורים האיראניים לשטח ישראל
מפה המציגה את השיגורים האיראניים לשטח ישראל
השיגורים האיראניים לשטח ישראל
(צילום: דובר צה"ל)
ההשיג ההיסטורי של ההגנה האווירית הישראלית נרשם אל מול מטח הטילים והכטב"מים הגדול ביותר שמולו ניצבה מדינה כלשהי. אף אחד מ-185 הכטב"מים מסוג שאהד 238 ששיגרו האיראנים ושלוחיהם לא חדר את גבולות המדינה, וכך גם אף אחד מ-36 טילי השיוט ששוגרו. מתוך 110 הטילים הבליסטיים מסוג "חייבר שכן", מספר קטן חדר לשטח ישראל, ומספר קטן עוד יותר התפוצץ.
יותר מ-70 מהכטב"מים יורטו על-ידי האמריקנים, וגם מטוסי הקרב הבריטיים שהגיעו מקפריסין נטלו חלק ביירוטים. האמריקנים והבריטים ביצעו את היירוטים בין היתר בעיראק ובסוריה. בירדן הודיעו כי גם הם השתתפו ביירוטים. לפי ה"ניו יורק טיימס", גם ספינות מלחמה אמריקניות השתתפו ביירוטים והשמידו בין ארבעה לשישה טילים בליסטיים ששוגרו לעבר ישראל, לצד סוללת פטריוט אמריקנית שמוצבת בעיראק שיירטה לפחות טיל אחד שעבר מעליה. לפי גורם אמריקני רשמי, המתקפה הייתה רחבה יותר ממה שציפו לו אנליסטים אמריקנים.
מי שלא הצטרפה ליירוטים הייתה מצרים, שלפי דיווח בעיתון הקטארי "אל-ערבי אל-ג'דיד" סירבה לבקשה האמריקנית לקחת בהם חלק. זאת, לאחר שקהיר מסרה כי בכוונתה להישאר ניטרלית במסגרת תפקידה באזור. בדיווח נמסר עוד כי מצרים הזהירה את ישראל מפני פגיעה במטרות איראניות במרחב האווירי המצרי, כפי שקרה בפעמים קודמות כשהופלו כטב"מים חות'יים בשטח מצרים.
מטוסי הקרב של חיל האוויר יירטו את יתר הכטב"מים מחוץ לגבולות המדינה. ההישג הגדול הוא ההצלחה של מטוסי הקרב ליירט מספר כטב"מים כה רב, נחילי כטב"מים ענקיים למעשה. הכטב"מים שיורטו, כאמור מסוג שאהד 238, הם כטב"מים מתאבדים שמהווים דגמים משופרים לשאהד 136, שבו רוסיה משתמשת כמעט מדי יום נגד אוקראינה.