2 צפייה בגלריה
שוטר
שוטר
ארכיון
(צילום: דוברות המשטרה )
לפני כמה חודשים נחשף ב-ynet שרב-פקד ליאור בן סימון, קצין מחטיבת דוברות המשטרה, שובץ לקירוס פיקוד ומטה היוקרתי על אף שמתנהל נגדו תיק פלילי בגין העסקת עובד זר בניגוד לחוק. גורמים שנחשפו למידע אמרו אז כי "מדובר בשערורייה" ובמשטרה מסרו ש"הנושא ייבדק". אלא שאתמול (יום ראשון) החליטו במשטרת ישראל שמבין כל מאות הקצינים שהתמודדו על תפקידי סגן-ניצב - זכה דווקא בן סימון בדרגה הנחשקת.
2 צפייה בגלריה
קצין משטרה קיבל קורס יוקרתי מהמשטרה למרות שמואשם בפלילים
קצין משטרה קיבל קורס יוקרתי מהמשטרה למרות שמואשם בפלילים
כתב האישום נגד בן סימון
במשטרה תירצו זאת בכך שההליך במח"ש נגד בן סימון נסגר, אך לא ציינו שההליך הפלילי נגדו ממשיך להתקיים ורק בחודש שעבר התקיים דיון נוסף בבית המשפט. עורך הדין פיני פישלר, שפנה בעניין למבקר המשטרה, מסר כי "כך רואה משטרת ישראל את טובי קציניה ואת הדרך לקידום שלהם - כשהיא מוותרת לקצין משטרה שמתנהל נגדו הליך פלילי ועוד מקדמת אותו לדרגה בכירה לפני שסיים את משפטו".
ממידע שהגיע לידי ynet עולה, כאמור, שנגד בן סימון מתנהל ממש בימים אלה תיק פלילי בבית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע, ולפני חודש התקיים הדיון האחרון. בכתב האישום שהוגש נגד בן סימון ורעייתו על ידי המחלקה המשפטית במינהלת ההגירה נכתב: "הנאשמים העסיקו את העובד משך כשנה שלא על פי היתר כדין". בן סימון נאשם בהעסקה שלא כדין, העסקה ללא היתר והעסקה ללא ביטוח רפואי של העובד. בן סימון מכחיש את האישומים נגדו.
סיפורו של בן סימון, נציין, מוכר היטב למפקדיו הישירים ולחטיבת הדוברות. לפני כשנתיים פורסם גם בחדשות קשת כי במחלקת ההגירה חושדים שבביתו של הקצין עבד עובד זר ללא אישורים. בשלב מסוים נכנסו לתמונה חוקרי המחלקה לחקירות שוטרים, שחקרו את בן סימון בחשד לשיבוש הליכי חקירה, תיק שנסגר בסופו של דבר - אלא שחוקרי מנהלת ההגירה של משרד הפנים המשיכו לעסוק במקרה. מנהלת ההגירה הצליחה לגבות עדות מהעובד הזר וגילתה שעל אף האישור שניתן לו לעסוק בסיעוד קשישים, הוא עבד גם בניקיון בכמה בתים באילת – ובהם גם בביתו של בן סימון.
עו"ד פיני פישלרעו''ד פיני פישלרצילום: יחזקאל אדירם
בן סימון נשלח לקורס הפיקוד בבית שמש, שנמשך כמה חודשים, בעקבות המלצת חטיבת הדוברות לקדם אותו. היה ניתן לחשוב אז שההליך הפלילי יסתיים עד שיגיע הרגע להכריע מי יקודם בדרגה, אך ההליך כאמור עדיין בעיצומו - ובכל זאת התקבלה ההחלטה השנויה במחלוקת. למרות כל נורות האזהרה, במשטרה לא נרתעו והעדיפו אתמול את קידומו של בן סימון על פני קצינים אחרים.
עו"ד פישלר מבקר את המשטרה דרך קבע בכל הקשור לסדרי מנהל תקין, ובמכתבו למבקר כתב: "כיצד יכול להיות שקצין עם כתב אישום פלילי שמדינת ישראל הגישה נגדו מקודם? לכל הפחות היו צריכים להמתין לסיומו של ההליך".
בחטיבת הדוברות שבה משרת בן סימון כדובר מחוז חוף ניסו כאמור לספק הסבר וטענו שמח"ש סגרה נגדו את התיק. לדבריהם, "ההליך שהתנהל במח״ש בעניינו של הקצין נסגר מחוסר אשמה. ברשות ההגירה והאוכלוסין מתנהל הליך שעל פי חוות דעת משפטית אינו מהווה תנאי לקידומו".
עו"ד יהונתן רבינוביץ המייצג את רפ"ק ליאור בן סימון הגיב: "ההליך המשפטי אשר מתנהל זמן רב חשף כי מרשי הופלה באופן מובהק עת הגישו נגדו כתב אישום בגין העסקת עובד זר שכן הוא היחיד באילת לעומת רבים אחרים כולל בתי עסק אשר נגדם הסתפקו בקנס מנהלי. עוד נחשף כי הרשויות לא התכוונו כלל לנקוט כל הליך נגד מי שהעסיק את אותו עובד שכן הוא היה ממש על מדרגות המטוס ושיקולים זרים ותמוהים גרמו להורדתו וחזרתו לחקירה על אודות מעסיקיו. בית המשפט עתיד לומר את דברו ביחס להתנהלות חמורה זו של רשויות החקירה והתביעה".