4 צפייה בגלריה
זירת הירי בצומת להבים ליד רהט שבנגב
זירת הירי בצומת להבים ליד רהט שבנגב
הרכב שבו היו הקורבנות בכביש 40
איבראהים שיך אל-עיד ושריף שיך אל-עיד, צעירים בשנות ה-20 לחייהם תושבי רהט, נורו למוות אמש (שלישי) במכונית בכביש 40 סמוך לצומת להבים שליד העיר הבדואית שבנגב. הירי בוצע לעברם מרכב חולף. אדם נוסף נפצע באורח בינוני.
הדיווח על הירי התקבל במוקד 101 של מד"א אמש בשעה 23:54. חובשים ופרמדיקים של הארגון העניקו טיפול רפואי ופינו לבית החולים סורוקה בבאר שבע את שני הקורבנות כשהם במצב אנוש - ומותם נקבע בהמשך בבית החולים. גם האדם שנפצע באורח בינוני פונה לבית החולים.
המשטרה פתחה בחקירה, ושוטרי תחנת רהט פתחו בסריקות אחר חשודים ובאיסוף ממצאים בזירה. במהלך הסריקות אותר בשטח פתוח, סמוך לכביש 310, רכב שרוף שממנו על פי החשד בוצע הירי. מחקירה ראשונית עולה כי הרקע לירי הוא סכסוך בין משפחתם של הצעירים - שיך אל-עיד - לבין משפחת אבו לטייף. המשטרה טרם עצרה חשודים, ומפקד מחוז הדרום הנכנס ניצב אמיר כהן קרא למנהיגות הבדואית ולתושבים לשתף פעולה עם המשטרה.
4 צפייה בגלריה
שריף אלעיד ואבראהים אלעיד
שריף אלעיד ואבראהים אלעיד
שריף שיך אל-עיד ואיבראהים שיך אל-עיד
4 צפייה בגלריה
זירת הירי בצומת להבים ליד רהט שבנגב
זירת הירי בצומת להבים ליד רהט שבנגב
זירת הירי בצומת להבים
"מדובר באירוע קשה כתוצאה מסכסוך דמים של מספר שנים בין משפחות", אמר מפקד מחוז הדרום, ניצב אמיר כהן שקיים הערכת מצב בתחנת רהט. "הנחתי שהיחידה המרכזית של מרחב נגב תטפל באירוע, ולצידה נקצה את כלל הכוחות והאמצעים העומדים לרשות המחוז כדי להגיע לרוצחים. נמשיך לבצע פעולות אגרסיביות, מבחינתי האירוע בראש סדר העדיפויות של המחוז. אנחנו מצפים מהמנהיגות המקומית לפעול ומהאזרחים הנורמטיביים לשתף פעולה עם המשטרה".
מתחילת השנה נרצחו בחברה הערבית 146 בני אדם. אמש נורה למוות בשפרעם איהם אבו סלאח, בן 20 תושב העיר. המשטרה פתחה בחקירה בחשד לרצח. אבו סלאח שיחק בעבר בקבוצת הכדורגל לנוער של איחוד בני שפרעם.
בית החולים רמב"ם בחיפה הודיע כי אל האמבולנס שפינה את הצעיר התלוו קרובי משפחה, שניסו לפרוץ לחדר ההלם ונהדפו על ידי מאבטחים. "ראש המשמרת של המאבטחים ספג חבלות תוך כדי הקטטה, ונבדק כעת במיון", נמסר. כוחות משטרה ויס"מ הוזעקו למקום, ועצרו שני קרובי משפחה משפרעם בני 32 ו-34. בהתאם להתפתחות החקירה, תחליט המשטרה אם לבקש את הארכת מעצרם של החשודים בבית משפט השלום בחיפה.