1 צפייה בגלריה
החטוף הישראלי מאתיופיה
החטוף הישראלי מאתיופיה
וודו אדבבאי באתיופיה
משרד החוץ הפסיק היום (חמישי) את הטיפול בוודו אדבבאי (79) מראשון לציון, האזרח הישראלי שככל הנראה נחטף למטרות כופר במהלך טיול באתיופיה. על פי חשד שנדבק כעת מדובר בהונאה, ואדבבאי ביים את החטיפה של עצמו כדי לאלץ את משפחתו לשלוח לו כסף.
הוא הגיע לאתיופיה לביקור שורשים בגונדר שבצפון המדינה, שם נמצאים קרובי משפחתו, ומשם שלח לארץ הודעה קולית: "תעזרו לי, אני באמצע הג'ונגל, גשם זלעפות יורד". בנוסף, שלח תמונה שלו כפות, והחוטפים לכאורה דרשו כ-2.5 מיליון ביר תמורת שחררו - כ-166 אלף שקלים.

גורמים המעורים בנושא סיפרו כי "בעקבות התפתחויות בחקירת אירוע חטיפת הישראלי באתיופיה, ועל פי מידע מהימן שהתקבל, המחלקה לישראלים בחו"ל במשרד החוץ אינה מטפלת במקרה יותר". בין השאר, נבדק חשד כי אדבבאי ענה לשיחות טלפון שקיבל מהארץ.
אבי אדבבאי, בנו של וודו, אמר כי "זה לא נכון. חטפו את אבא שלי ורוצים כסף, הם רק רוצים להשתיק את החטיפה. אנחנו פוחדים שיקרה לו משהו. החוטפים התקשרו שוב, הם דרשו כסף ואמרו 'אפילו את הגופה שלו לא נחזיר'". קרוב משפחה אחר שלו סיפר כי "אנחנו לא יודעים אם זה מבוים. אנחנו יודעים שמפיצים ברשת הקלטה של אדם נוצרי שאומר שהוא לא נחטף אלא הלך לבלות, אבל אנחנו לא יודעים אם זה אמין".
משטרת ישראל מסרה בתגובה כי "הנושא הועבר כנדרש לטיפול הגורמים הרלוונטיים במשרד החוץ. ככל שיתקבל עדכון רשמי אחר ממשרד החוץ, הוא ייבחן בהתאם".