איחוד האמירויות יירטה הלילה (יום ב') שני טילים בליסטיים ששיגרו המורדים החות'ים בתימן לכיוון אבו דאבי. כך מסרו הרשויות במדינה, שהוסיפו כי אין נפגעים ולא נגרם נזק לרכוש. זו המתקפה השנייה של החות'ים בתוך שבוע שכוונה לבירת האמירויות.
הטילים יורטו ככל הנראה בשמי אבו דאבי, ורסיסים של המיירטים נחתו באזורים שונים בבירה. תושבים דיווחו כי התעוררו לקולות פיצוצים. בסרטונים שהופצו ברשתות החברתיות נראים השמיים באבו דאבי מוארים לפני עלות השחר, כאשר עצמים הנראים כטילי יירוט דוהרים לתוך העננים. שני פיצוצים חזקים נשמעו לאחר מכן. גם רשת אל-ג'זירה פרסמה תיעוד, לכאורה, של היירוטים שהעלו גולשים.

5 צפייה בגלריה
יירוט טילים של החות'ים חות'ים בשמי אבו דאבי איחוד האמירויות
יירוט טילים של החות'ים חות'ים בשמי אבו דאבי איחוד האמירויות
לא היו נפגעים. מתוך סרטון שעלה לרשת, שמתעד לכאורה את יירוט הטילים בשמי אבו דאבי
משרד ההגנה של איחוד האמירויות האשים את החות'ים במתקפה. בהודעה שפרסם נאמר כי בתגובה לשיגור הטילים הבליסטיים לעבר המדינה, מטוסי F-16 של חיל האוויר האמירתי תקפו מתקן שיגור טילים בליסטיים בתימן. באופן חריג, משרד ההגנה אף פרסם תיעוד של תקיפת התגובה.
כמה שעות לאחר התקיפה הלילית, פרסם דובר ארגון הטרור התימני, שנתמך על ידי איראן, הודעה בנושא וטען כי בניגוד להצהרת האמירויות, הארגון שיגר מספר רב של טילים ומזל"טים. "בתגובה להסלמה בתקיפות ובפשעים, כוחותינו ביצעו מתקפה נגד שדה התעופה א-זפרה ויעדים חיוניים באבו דאבי", נאמר בהודעה. עוד נמסר כי "האמירויות תמשיך להיות יעד כל עוד יימשכו ההתקפות על העם התימני".
שדה התעופה הצבאי א-זפרה ממוקם מדרום לאבו דאבי ומשמש בין היתר את הכוחות האמריקניים. בנוסף לתקיפת היעדים באמירויות, החות'ים הודיעו כי במסגרת המתקפה פעלו גם נגד יעדים בדרום סעודיה.
5 צפייה בגלריה
תיעוד תקיפה של איחוד האמירויות נגד מתקן שיגור משגר טילים של המורדים החות'ים חות'ים ב תימן
תיעוד תקיפה של איחוד האמירויות נגד מתקן שיגור משגר טילים של המורדים החות'ים חות'ים ב תימן
תיעוד מתקיפת האמירויות. מטוסי F-16 תקפו מתקן שיגור טילים בליסטיים בתימן
5 צפייה בגלריה
אבו דאבי מתקפת מזל"טים של המורדים החות'ים מ תימן איחוד האמירויות
אבו דאבי מתקפת מזל"טים של המורדים החות'ים מ תימן איחוד האמירויות
"האמירויות תהיה יעד כל עוד יימשכו ההתקפות על העם התימני". השריפה באזור נמל התעופה באבו דאבי, בשבוע שעבר
"נהגנו בסבלנות עם האמירויות, יותר מכפי שנהגנו עם סעודיה, על מנת לתת להם הזדמנות לסגת", אמר הבוקר בכיר חות'י, מוחמד אל-בחיתי, בריאיון לערוץ "אל-מיאדין" הלבנוני הפרו-איראני. "הם לא נשמעו לעצתנו לעזוב, וכעת אנחנו מציעים למשקיעים באמירויות לעזוב מפני שהמדינה אינה בטוחה עוד".
המורדים החות'ים ביצעו בשנים האחרונות כמה מתקפות מתימן נגד איחוד האמירויות, כנקמה על המעורבות שלה במלחמת האזרחים בתימן. לפני שבוע נהרגו שלושה בני אדם בפיצוץ מכלי דלק באזור תעשייה באבו דאבי, ובנמל התעופה הבינלאומי פרצה שריפה. בזירות נמצאו חלקים של כלי טיס ששוגרו מתימן על ידי החות'ים.
המתקפות של החות'ים מאיימות על מאמציה האמירויות למשוך לשטחה עוד אנשי עסקים ותיירים. במשך שנים המדינה שיווקה את עצמה כ"פינה בטוחה" באזור המסוכן.
5 צפייה בגלריה
חות'ים מורדים ב תימן המורדים החות'ים
חות'ים מורדים ב תימן המורדים החות'ים
"נהגנו בסבלנות עם האמירויות". מורדים חות'ים בתימן
(צילום: AP)
בשבועות האחרונים גבר קצב התקיפות של הקואליציה הבינלאומית בהובלת סעודיה, שבה חברה גם איחוד האמירויות, נגד מטרות של החות'ים בתימן, וגבר גם קצב מתקפות הנגד - בעיקר על שטח סעודיה. ביום שישי האחרון הפציצו כוחות הקואליציה כלא של המורדים במחוז סעדה בצפון תימן. החות'ים וארגוני הסיוע דיווחו שיותר מ-80 בני אדם נהרגו, בהם נשים וילדים. הקואליציה מכחישה שידעה שמדובר באתר שבו שוהים אזרחים שמוחזקים בידי המורדים. החות'ים איימו לנקום באמירויות ובסעודיה.
ארה"ב שהפעילה לחץ רב על סעודיה לצמצם את תקיפותיה בתימן ולמתן את הפגיעה בתושבים, לא התייחסה עד כה להסלמה בלחימה, כנראה על רקע עליית המדרגה במתקפות של החות'ים בסעודיה ובאמירויות. היום פרסמה מחלקת המדינה האמריקנית אזהרה לאזרחים השוהים באמירויות וקראה להם "לשמור על ערנות גבוהה". האזהרה כללה הנחיות כיצד להתמודד עם התקפות טילים, דבר שלא היה מוכר בעבר באיחוד האמירויות.
אתמול הודיע חיל הים האמריקני שלכד מול חופי תימן ספינה ועליה חומרים שיכולים לשמש להכנת חומרי נפץ. הספינה יצאה מאחד הנמלים הימיים באיראן ויעדה היה ככל הנראה תימן. על אף ההתקרבות היחסית שנרשמה בחודשים האחרונים בין טהרן לאבו דאבי וריאד, איראן ממשיכה לתמוך בחות'ים.