3 צפייה בגלריה
ירין מסילטי
ירין מסילטי
הנרצח ירין מסילטי
צחי גלאם (47) ושני בניו, שלו (22) ואלמוג (24) וכן נתנאל גלאם (34), אחיו של צחי, חשודים כי רצחו אמש בדקירות את ירין מסילטי (24), שהגיע על פי החשד לביתם בנתניה עם אקדח על מנת לפגוע בהם ובגלל מעצור לא נורו הקליעים.
בית משפט השלום בפתח תקווה האריך היום (ראשון) את מעצרם בשלושה ימים. בדיון טען סנגורם שמדובר בהגנה עצמית. בן משפחה נוסף, נער בן 16, עצור גם הוא בפרשה ואף מעצרו הוארך בשלושה ימים. מסילטי נעצר לפני כחודש בחשד כי ירה מספר קליעים לעבר צחי גלאם, שחייו ניצלו בנס, אך הוא שוחרר מחוסר ראיות.


3 צפייה בגלריה
זירת אירוע הדקירה בנתניה
זירת אירוע הדקירה בנתניה
זירת הדקירה בנתניה
(צילום: רענן בן צור)

3 צפייה בגלריה
ירין מסילטי
ירין מסילטי
הקורבן ירין מסילטי
בדיון הארכת המעצר טען נציג המשטרה כי מדובר בדיווח שהתקבל במשטרה על קטטה. שוטרים שהגיעו למקום מצאו אדם שרוע על הכביש עם סימני חבלה. מתחקור ראשוני עולה כי המנוח הגיע לבית החשודים כשהוא חמוש בנשק ואז הותקף על ידי בני הבית עד שמצא את מותו. עוד סיפר כי נעצרו שישה חשודים ואחד מהם שוחרר. "יש חשד סביר המצדיק לטעמנו הארכת מעצר ל-15 ימים", הוסיף.
נציג המשטרה טען עוד כי "באירוע אתמול אכן נמצא אקדח. על גופו של המנוח נמצאו סימני אלימות רבים. השתמשו נגדו באלימות קשה עד שהוא מצא את מותו". נציג המשטרה אישר כי החשוד צחי גלאם אכן הגיש תלונה על האירוע הקודם והמנוח נעצר וכי לאחר מספר ימים הוחלט לשחררו.
עו"ד ג'קי סגרון המייצג את החשודים אמר: "לפני שבועיים הגיע המנוח לבית המשפחה וירה לעבר האבא צחי, שבנס לא נפגע. המנוח הגיע לבית שלהם כשהם היו באמצע הבדלה. הילדה הקטנה פתחה לו את הדלת. צחי האב מאז האירוע הקודם הגיע למשטרה ואמר שהמנוח רוצה להרוג אותו והמשטרה לא עשתה עם זה כלום. מי שדיווח למשטרה ואפילו הזמין אמבולנס זה אחד מבני המשפחה". סגרון טען עוד כי "ברור שנתנו לו מכות. מתנקש נכנס אליהם הביתה עם אקדח. מה הם היו אמורים לעשות?".
לדבריו, "המקרה הזה חריג. לפני חודש הוא הגיע לאנשים האלה, שהם אנשי עבודה ולא עבריינים, המנוח ומהלך עליהם אימים. מגיע אליהם עם אופנוע ויורה לעבר צחי האב. הוא מתחבא מתחת לרכב ובנס ניצל. האב אוסף את הקליעים ופונה למשטרה. הוא מבקש עזרה והמשטרה לא עושה כלום. אתמול המנוח מגיע שוב. הוא דופק על הדלת כשהוא עם אקדח ורעול פנים. הוא בא לסיים את העבודה ודורך את האקדח. הם אכן רבו איתו וזה כדי לנטרל אותו. הם הרביצו למתנקש, למי שבא לקחת להם את החיים. הם לא צריכים להיות עצורים. זו הגנה עצמית. 'הבא להורגך השכם להורגו'".
סגרון הסכים כי "אין מחלוקת שהם הרביצו לו. אם הם לא היו מרביצים לו הם היו מתים. לאדם יש זכות אלמנטרית להגן על עצמו. זה היה או הוא או הם".
השופטת דורית נוי-סבן ציינה בהחלטתה כי כדי שיהיה פיקוח על החקירה לאור הטענות על הגנה עצמית, היא מאריכה את מעצרם של החשודים בשלושה ימים.