3 צפייה בגלריה
מליאת הנכסת
מליאת הנכסת
"גם את זה נחצה". רה"מ בנט
(צילום: יואב דודקביץ')
חברי הכנסת מתכנסים בשעה זו במליאת הכנסת כשהחוק הראשון שהונח על סדר היום הוא הארכת התקנות לשעת חירום שמחילות את הדין הפלילי הישראלי בהתנחלויות מאז 1967. נכון לשעות הצהריים (שני), לתקנות אין רוב ברור - אך ראשי הקואליציה החליטו לקדמו בכל מקרה. אם התקנות ייפלו במליאה, אחת ההשלכות היא שהחזקתם של אסירים ביטחוניים שנידונו למאסר בבתי הדין הצבאיים - היא לא בסמכות חוקית. ynet העביר את הדיון במליאה בשידור חי.
בתום דיון של ראשי הקואליציה הוחלט גם להצביע על מינויו מחדש של מתן כהנא כשר הדתות כהצבעת אמון בממשלה ובכך להעמיד את עידית סילמן במבחן, שכן אם תתנגד - יוכלו להפריש אותה.
בפתח הדיון הציג שר המשפטים גדעון סער את הצעת החוק. "כל אורחות החיים ביו"ש נשנענים על החקיקה הזו", הוא אמר, "בלעדיהן ישפטו אותם אזרחים בבתי דין צבאיים על פי הדין הירדני. הוראות חוק העונשין הישראלי ללא תקנות אלו לא יחולו על אותם ישראלים. האם לזה מייחלת האופוזיציה? האם זה ייעודם של שטחי יו"ש לעבור שטחי הפקר, ערי מקלט עבריינים?".
סער הוסיף: " אם אדם יבצע רצח או אונס בתל אביב וינוס לאריאל או בטייבה וינוס לטול כרם לא תהיה כל סמכות בדין להשיגו ולהביאו לדין לבית המשפט בישראל. בלי תקנות, משטרת ישראל תהיה מנועה מלהיכנס ליו"ש ולעצור אותו".
3 צפייה בגלריה
מליאת הכנסת
מליאת הכנסת
עומדת למבחן. ח"כ סילמן עם חברי הליכוד
(צילום: רפי קוץ)

3 צפייה בגלריה
מליאת הכנסת
מליאת הכנסת
מנסור עבאס בכנסת, היום
(צילום: רפי קוץ)
ראש הממשלה נפתלי בנט השיב מוקדם יותר לשאלת ynet על הסיכוי להעביר את החוק, ואמר: "אנחנו ממשיכים לבנות את המדינה. בשבוע הראשון אמרו שלא נגמור את השבוע, בחודש הראשון אמרו שלא נגמור את החודש ועכשיו אנחנו חוגגים שנה של צמיחה, של אבטלה סופר נמוכה, של ביטחון בעוטף עזה. גם את זה (אישור התקנות, מ"א) אנחנו נחצה בעזרת ה'".
גם שר הביטחון בני גנץ הדגיש את חשיבותו של חוק תקנות יו"ש. "מקווה שהיום נצביע להארכת התקנות ביו"ש. מדובר בשימור מצב קיים, ועל כן אני מצפה ומקווה שכול הגורמים בקואליציה יצביעו למען החוק. מחובתנו לנהוג באחריות. שמירה על חוק וסדר, לא לאפשר כאוס משילותי שיהפוך את יו"ש למערב פרוע, זה לא עסק פרטי של שר משפטים אלא של המדינה כולה", אמר.
פורסם לראשונה: 17:33, 06.06.22