בתקשורת הסורית דווח הערב (שבת) כי ישראל תקפה את מסלול הנחיתה בשדה התעופה בעיר חלב, כשעתיים לאחר שהתרעות הופעלו בגולן עקב שיגורים מסוריה.
לפי ערוץ הטלוויזיה הלבנוני "אלמיאדין", שדה התעופה נפגע משני טילים. הדיווחים על התקיפה הישראלית בחלב מגיעים כאמור לאחר שזוהו שני שיגורים משטח סוריה לשטח ישראל, שנפלו בשטח פתוח. מדובר צה"ל נמסר כי הצבא תקף את מקור הירי בסוריה בירי ארטילרי.
המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם, ארגון המזוהה עם האופוזיציה היושב בלונדון, דיווח כי התקיפות הישראליות הביאו להשבתה נוספת של נמל התעופה בחלב, ובתחנת הרדיו הסורית "שאם FM" דווח כי לא נרשמו נפגעים בנפש כתוצאה מהתקיפה, אך מסלול ההמראה הראשי של שדה התעופה ניזוק.
1 צפייה בגלריה
תקיפה בנמל התעופה בחלב
תקיפה בנמל התעופה בחלב
תקיפה בנמל התעופה בחלב. ארכיון
מדובר במתקפה השנייה תוך שלושה ימים שמבוצעת בעיר חלב ובסוריה בכלל. שלשום, לראשונה מאז פרוץ המלחמה בדרום, ב"שאם FM" דווח על תקיפות ישראליות בנמל התעופה הבינלאומי ובשדה התעופה בחלב.
דווח כי התקיפה הרחבה והמשולבת בוצעה בכמה מוקדים בסוריה במקביל, בגלל שינועי אמצעי לחימה מתקדמים ללבנון. המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם דיווח כי שני שדות התעופה הושבתו בעקבות התקיפה הישראלית. לפי דיווחים, לא היו נפגעים בתקיפה.
בטרם פריצת המלחמה, בתחילה החודש דיווחו כלי תקשורת בסוריה כי ישראל תקפה אתרים השייכים לצבא הסורי ולמיליציות איראניות בעיירה דימאס - פרבר מערבי של הבירה דמשק, סמוך לגבול עם לבנון. לפי סוכנות הידיעות הממלכתית בסוריה, התקיפה גרמה להרס רב ולפגיעה בתשתיות, כולל גשר בכביש המחבר בין העיר אל-בוכמאל למעבר הגבול עם עיראק - שנחשב לציר הברחות האמל"ח היבשתי.