תרעומת בקרב מועמדים בפריימריז בליכוד נרשמה היום (ה'), יום אחרי החלטת היו"ר בנימין נתניהו על ביטול קיצור פרק הזמן הדרוש לחברות במפלגה לצורך התמודדות במשבצות השמורות לנציגי המחוזות. במקביל, ועדת הבחירות של הליכוד פסלה את מועמדותו של דודו לניאדו, שנחשב בעל הסיכויים הגבוהים ביותר לזכות במשבצת מחוז תל אביב.
4 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
נתניהו. חושש מפיצול בסיעה אחרי הבחירות
(צילום: EPA)
ללניאדו עבר פלילי, ולכן העריכו בליכוד לאורך התקופה האחרונה כי יו"ר המפלגה נתניהו לא מעוניין בכניסתו לרשימה. גורמים בליכוד העריכו כי מדובר בתוצאה שהוביל אותו נתניהו. לדברי הגורמים, הפסילה מעידה על עומק מעורבותו של נתניהו בפריימריז וכמה הוא חרד לרשימת הליכוד ביום שאחרי. "כאשר הובאה בפנינו העובדה שמר לניאדו הורשע במעשים פליליים נוספים, נראה כי עליי לסמוך ידי על רצון רוב חברי ועדת הבחירות ולהורות על פסילת מועמדותו של מר לניאדו להיות מועמד התנועה לכנסת - וכך אני מורה", קבע יו"ר ועדת הבחירות של הליכוד, השופט מנחם נאמן.
לניאדו הגיב על הפסילה: "ועדת הבחירות פעלה בניגוד לחוק, אין לי ספק שבית המשפט יהפוך את ההחלטה, לא יעצרו אותי מלהתמודד ולנצח".
הבחירות המקדימות בליכוד, שלפי הסקרים תהיה הגדולה בכנסת, ייערכו ביום רביעי בשבוע הבא. חלק מהמועמדים שלהם בוטל קיצור פרק זמן החברות במפלגה שמעו על ההחלטה מהפרסום ב-ynet או מהרשתות החברתיות, אחרים קיבלו ידיעה בזמן שנכחו בכנס פוליטי ושעה שביקשו לגייס תמיכה באזור בחירתם. עד לשעת פרסום הידיעה, אף גורם רשמי בליכוד לא עדכן מיוזמתו את המועמדים בשינוי הדרמטי עבורם, והנושא אושר בפניהם רק לאחר שהתקשרו לברר.
4 צפייה בגלריה
דודו לניאדו
דודו לניאדו
דודו לניאדו. העבר הפלילי הכריע
(צילום: מיכאל קרמר )
כל המועמדים הודיעו כי הם נערכים להגשת עתירה בנושא, והראשון לעשות זאת היום היה עורך הדין אייל בסרגליק, שביקש מבית הדין של הליכוד לשנות את ההחלטה.
"כל מאמציו של הח"מ", כתב בסרגליק בעתירתו ופירט: "החודשים הרבים בהם פעל, הוא יחד עם אחרים, המשאבים הכספיים והאנושיים, המטה כולל מטה יום בחירות, התדמית, והתמיכה של קהל בוחרים לא מבוטל במסגרת מישור החוף, במסגרת מתפקדי הליכוד, ובמסגרת הבוחרים הפוטנציאליים של הליכוד - ייפגע, בשל החלטה בלתי חוקית, בלתי חוקתית, לא ראויה, שפוגעת קשות אף בתדמית הליכוד, מבלי שניתנה לח"מ (ולאחרים) זכות טיעון, בניגוד לכללי הצדק הטבעיים ותוך אפליה מול אחרים בהליך״.
עוד טען בסרגליק, שתכנן להתמודד במחוז מישור החוף, כי על פי חוקת הליכוד שעה שהוגשה בקשה לקיצור תקופת האכשרה, והיא התקבלה ואושרה, אין לתנועה סמכות לחזור בה מהאישור.
4 צפייה בגלריה
עורך דין אייל בסרגליק
עורך דין אייל בסרגליק
אייל בסרגליק. "החלטה לא חוקית"
(צילום: חגי דקל)

4 צפייה בגלריה
אסמסים נגד נתניהו בעקבות החלטתו על הפריימריז
אסמסים נגד נתניהו בעקבות החלטתו על הפריימריז
הודעת sms נגד נתניהו שהופצה אמש בעקבות החלטתו על ביטול קיצור הפז"מ
גם מועמדים אחרים זעמו על התזמון ועל האופן שבו נעשו הדברים. חמודי מולא, בנו של ח״כ פטין מולא שמתמודד במחוז גליל ועמקים, אמר כי מדובר בהחלטה בזויה ושייאבק בה בכל הכלים העומדים לרשותו. גם שולי מועלם (במחוז יו"ש) וטל קדמי (מישור החוף) קיבלו תחילה "קיצור פז"מ" והופתעו לשמוע על ביטולו.
בליכוד מעריכים כי השינויים התדירים באופן הבחירה למחוזות הם תוצר של חשש אמיתי מצד נתניהו מכך שלכנסת ייכנסו מועמדים שאינם נאמנים לתנועה ולו, וייתכן שירצו להתפצל בקדנציה הבאה.