3 צפייה בגלריה
מיקום חדר הכספות לאחר השוד ברחוב אחד העם בתל אביב
מיקום חדר הכספות לאחר השוד ברחוב אחד העם בתל אביב
חדר הכספות שנפרץ
(צילום: סיון חילאי, האיש האפור)
בית משפט השלום בתל אביב האריך הבוקר (שלישי) בשלושה ימים את מעצרו של שמעון סאסי, בן 40 מנתניה, שנעצר אתמול בחשד שהיה מעורב בשוד הכספות בתל אביב לפני כחודשיים.
לפי המשטרה, שביקשה להאריך את מעצרו בשמונה ימים, סאסי מכחיש בשלב זה את המיוחס לו ולא הגיב כשהחוקרים הטיחו בו שהוא ביצע את השוד עם חשוד נוסף, שאליו המשטרה טרם הגיעה. לאחר מעצרו של סאסי אמש נערך חיפוש בביתו, ולא נמצא דבר. "בשוד הכספות בתל אביב היו שני חשודים שאיימו על המאבטח, ושדדו את כ-30 כספות במקום", אמר נציג המשטרה, שהוסיף: "נשדדו תכשיטים וכסף בשווי של מיליוני שקלים".

3 צפייה בגלריה
אנשים הגיעו לדרוש את כספם לאחר שוד הכספות בתל אביב
אנשים הגיעו לדרוש את כספם לאחר שוד הכספות בתל אביב
לקוחות שהגיעו לדרוש את כספם בחזרה
(צילום: מוטי קמחי)
עו"ד ג'קי סגרון, שמייצג את החשוד, העביר ביקורת על המשטרה במהלך הדיון. "השתרש מנהג מגונה במשטרת ישראל, ולפיו המונח הארכת מעצר ראשונה זה קבלת ימים אוטומטית", אמר. "מגיע לפה אדם שהצו בעניינו הוא מ-9 בפברואר, שיש להניח ששמו עלה לפני כן, ואם בוצעו פעולות חקירה - האם הייתה סיבה לא לעצור אותו לפני והאם קיים חשד סביר? הוא לא שומר על זכות השתיקה ונותן הסברים".
סגרון הוסיף כי "למרשי אין שום קשר לשוד הכספות, לא למיליונים, לא לתכשיטים ולא לחפצי אמנות. מדובר בבלון נפוח שהפיצה המשטרה שלדעתי תוך יום-יומיים יתפזר".
השופטת כריסטינה חילו כתבה בהחלטתה: "עיינתי בדו"ח הסודי, החשוד נחקר וסנגורו טוען לשחרור תוך שהוא נתלה על הודעת משטרה שמדובר בשני צרפתים, והחשוד אינו צרפתי או דובר צרפתית. החשד הסביר אינו ברף התחתון ויש מקום להמשיך ולחקור. נשים לב לחומרים שהונחו בפניי, בהם יש חשד מצדיק העתרות להארכת מעצר ראשונה קצובה, בהתאם לחומרת האירוע. מדובר בחשוד שעברותיו הקודמות התיישנו וחלק מפעולות החקירה ניתנות לשיבוש".

3 צפייה בגלריה
מיקום חדר הכספות לאחר השוד ברחוב אחד העם בתל אביב
מיקום חדר הכספות לאחר השוד ברחוב אחד העם בתל אביב
מחוץ לחדר הכספות, רחוב אחד העם בתל אביב
(צילום: סיון חילאי)
א', שהכספת שלו נפרצה ונגנב ממנה סכום כסף נכבד, הגיע לדיון בבית המשפט כדי לראות מי האדם שנעצר. "באתי לראות מי הבן אדם שעשה לי את זה, מי גנב לי את החיים", אמר. "זה קרה ארבעה ימים אחרי החתונה שלי, וכל הצ'קים מהחתונה עוד היו שם, כמו גם התכשיטים של אמא שלי ושל אבא שלי. לקחו לי את כל החיים".
השוד אירע ב-30 בדצמבר, אז נכנסו הפורצים לחדר הכספות של חברות "רותניום כספות" ברחוב אחד העם בתל אביב, כפתו את המאבטח ושדדו עשרות תיבות מאובטחות. המשטרה, שהוזעקה למקום, מצאה כספות רבות זרוקות על רצפת החדר כשחלקן פתוחות.
בין הפריטים שנגנבו מהמקום היו 60 שעוני יוקרה ו-150 אלף שקל. לפי אתר החברה, מדובר ב"חדר הכספות המאובטח הראשון והגדול ביותר בישראל". באתר נכתב כי בין לקוחות החברה נמצאים גם אנשי עסקים מובילים ומנכ"לי החברות המובילות במשק.