העימותים שנרשמו במהלך ראש השנה בהר ובית ובמוקדים נוספים במזרח ירושלים הביאו למעצר של כמה מהמתפרעים. אחד מהם הוא ערבי-ישראלי, תושב לוד בן 41, שהמשטרה עצרה אתמול (שלישי) לאחר שפתח שידור חי בטיק-טוק שבמהלכו איים לבצע פיגוע, ואף העלה תמונה של סכין.
אחד הצופים בשידור פנה למשטרה שפתחה בחקירה ועצרה את החשוד, בעל עבר של הסתה ברשת, שנעצר באירועים קודמים בשל חשדות דומים. בית משפט השלום בירושלים האריך את מעצרו בהסכמה בארבעה ימים.
2 צפייה בגלריה
עימותים בהר הבית
עימותים בהר הבית
העימותים בהר הבית, אתמול
שלושה בני משפחה ממחנה הפליטים שועפט בשנות ה-20 לחייהם נעצרו גם הם אתמול בבוקר, סמוך לשער האריות, בחשד שתקפו שוטרים באבנים ובבקבוקים מלאים בחתיכות של ברזל, שאחת מהן אף פגעה בראשו של אחד השוטרים. החשודים נחקרו, רובם הודו במיוחס להם, וזיהו את עצמם במצלמות. האירוע הלא מתוכנן, לטענתם, קרה כשהיו בדרך להלוויית סבתם בהר הבית, שם מנעו השוטרים את הכנסת הגופה בשל התערבבות עם כניסת יהודים למקום. בית המשפט האריך את מעצרם בשלושה ימים.
שני חשודים נוספים, תושבי העיר העתיקה בשנות ה-20 לחייהם, נעצרו בחשד לקשר למעשה טרור, השתתפות בהתפרעות ותקיפת שוטרים בהר הבית במהלך החג. החשודים נעצרו אתמול לחקירה משותפת של שב"כ והמשטרה, ובית המשפט האריך את מעצרם בחמישה ימים.
חשוד נוסף (18), שהשתתף בהפרת סדר שבמהלכה יודו אבנים, בקבוקי תבערה וזיקוקים לעבר המשטרה במזרח העיר, נתפס כשהוא עטוף בדגל פלסטין עם סרט חמאס על הראש וסכין בכליו, תוך שהוא מדליק כוורת זיקוקים. בית המשפט האריך את מעצרו בחמישה ימים.