4 צפייה בגלריה
דניאל קדר החשוד ברצח אלדד פרי
דניאל קדר החשוד ברצח אלדד פרי
אלדד פרי והחשוד, דניאל קדר
(צילום: עמית שעל, יריב כץ)
עקב אחריו במשך חודשים ארוכים, ירה למוות, וידא הריגה - ואז הלך לשתות קפה אצל חבר: הוסר צו איסור הפרסום בפרשת רצח יזם הנדל"ן אלדד פרי (44), והמשטרה תגיש הצהרת תובע נגד החשוד, דניאל קדר, תושב ראשון לציון בן 64. כתב אישום נגדו יוגש כנראה עד סוף השבוע.
היום (ב') נחשף ב-ynet כי הראיה המרכזית נמצאת בידי המשטרה, וכעת - עם הסרת הצו - הותר לפרסום שהמשטרה תפסה את האקדח של קדר שבאמצעותו רצח את פרי. קדר, סב לשישה נכדים שרכש שתי דירות בפרויקטים של פרי, הגיע עם האופנוע שלו ואף שהסתיר את לוחיות הרישוי - וחוקרי היחידה המרכזית של מחוז מרכז הצליחו להוכיח כי היה בזירת הרצח.
לפי החשדות נגדו, מאז חודש פברואר התחיל קדר בתכנון הרצח, לאחר שהתבקש לשלם עוד מאות אלפי שקלים על שתי דירות שרכש בפרויקט בלוד. צוות החקירה, בראשותו של רפ"ק עזרא גולדשטיין הצליח להשיג מצלמות אבטחה מהאזור שמסביב לביתו של פרי, שבהן נראה החשוד עוקב אחרי פרי ולומד את הזירה.

4 צפייה בגלריה
דניאל קדר החשוד ברצח אלדד פרי
דניאל קדר החשוד ברצח אלדד פרי
בדיקת המעבדה קבעה: אקדח הגלוק של החשוד, דניאל קדר, היה זה שממנו נרצח פרי
(מתוך פייסבוק)
עם הנתונים האלה עקבו בלשי היחידה במשך שבועיים אחר קדר, והבינו כי הם צריכים לשים יד על החשוד ועל הנשק שלו. עם מעצרו אקדחו הוחרם ונשלח לבדיקת מעבדה, משם הגיעה תשובה חד-משמעית ולפיה פרי נרצח על ידי אותו קדח הגלוק של קדר.
חוקרי הימ"ר שללו כל אפשרות שמישהו מבני משפחתו או חבריו של קדר השתמש באותו אקדח. הם גם הצליחו להוכיח כי האופנוע שלו - קוואסקי se 1000 שלוחיות הרישוי שלו כוסו באיזולירבנד - היה בזירה.
כבר עם הגעתם לזירה הבינו החוקרים שבוצע וידוא הריגה בפרי. הטיפ הראשון הגיע מאנשים שביצעו שם ג'וגינג וסיפרו לחוקרים על אופנוע כהה שנראה חונה בסמוך. מפה החלה להתגלגל החקירה, שבה קיבלו החוקרים רשימה של 2,000 שמות של אישים שאולי היה להם סכסוך עם פרי - עד שהגיעו לשמו של החשוד.
4 צפייה בגלריה
זירת רצח איש העסקים ברחובות
זירת רצח איש העסקים ברחובות
זירת הרצח ברחובות, בחודש שעבר
(צילום: נדב אבס )
4 צפייה בגלריה
זירת רצח איש העסקים ברחובות
זירת רצח איש העסקים ברחובות
(צילום: נדב אבס )
שבועיים של מעקב אחרי קדר רק חיזקו החשדות הכבדים נגד החשוד, שלא סיפק תשובות לחוקרים. עוד התברר כי מלבד עשרות פעולות ההכנה, שהחלו בסמוך לדרישת התשלום ממנו - לרצח עצמו לא הגיע קדר עם הטלפון. לאחר שירה למוות בפרי הוא המשיך בשגרת יומו ונסע לחבר לשתות קפה. לאחר הרצח, ניסה החשוד לשנות את האקדח ולהחליף את הנוקר.
הרצח אירע לפני חודש ברחובות. פרי, בן 44, הגיע בשעת בוקר מוקדמת לתפילה בבית כנסת בדרך מרדכי בשיסט ליד הכניסה לחווה החקלאית ברחובות. רוכב אופנוע שהמתין לו מחוץ למקום ירה לעבר רכבו מטווח קצר ונמלט. מותו נקבע בזירה. כשלושה שבועות לאחר מכן נעצר קדר.
נציג ימ״ר מרכז, רס״ב עופר תכלת, אמר בדיון כי כל הראיות מובילות לכך שהחשוד הוא שביצע הרצח עם האקדח שלו. מעצרו הוארך עד ליום חמישי, אז יוגש כתב אישום.
סנגוריו של קדר, עורכי הדין ששי גז ועידן שני, אמרו הבוקר: "החשוד מכחיש בכל תוקף את מעורבותו בעבירה וממשיך לעשות זאת. בשל איסור הפרסום על פרטי החקירה לא נגיב בשלב זה מעבר לכך".