השרה להגנת הסביבה תמר זנדברג (מרצ) בטוחה שמפלגתה תעבור את אחוז החסימה, ללא איחוד עם מפלגה אחרת. לאחר שהודיעה בסוף השבוע האחרון כי לא תתמודד בבחירות הקרובות, אמרה היום (ג') בריאיון באולפן ynet כי "זו לא נטישה, יש מרוץ שליחים ואנחנו מתחלפים". על האפשרות שזהבה גלאון תחזור להנהגת המפלגה אמרה זנדברג כי "גלאון מתמודדת סופר ראויה".
זנדברג הוסיפה כי "אני מאמינה שבכל הנהגה מרצ תתייצב במקום שהייתה בו בקדנציה האחרונה, אני מאמינה שזה קונצנזוס במרצ. הקהל שלנו לא רק ציפה מאיתנו, אלא תבע מאיתנו להיכנס לממשלה, להישאר בממשלה, לשמר אותה בכל מחיר ואני חושבת שזו בגרות מצד הציבור שלנו לדרוש את זה כי זו הבנה שפוליטיקה זו אמנות האפשרי, וצריך לעשות על מנת להשפיע כפי שהשפענו גם בכלל הגוש וגם במשרדים שאנחנו מכהנים בהם, צריך לעשות גם פשרות".
2 צפייה בגלריה
תמר זנדברג
תמר זנדברג
"יש מרוץ שליחים ואנחנו מתחלפים". זנדברג
(צילום: קובי קואנקס)
את חושבת שאם גלאון תיבחר ליו"ר תקבלו 6 מנדטים ויותר? "אני מאמינה בוודאות שמרצ תעבור את אחוז החסימה, ויש לה פוטנציאל לעשות את זה".
את לא תצביעי לגלאון, בתחושה שלי את תצביעי ליאיר גולן. "אפילו לא דיברתי עם כל המועמדים, עברתי ימים עם החוויה האישית שלי. באופן אמיתי אני מתכוונת לנצל את הפריבילגיה שלי, העובדה שלקחתי צעד אחורה מאפשרת לי לא להיות מעורבת".
על האפשרות שמרצ תחבור למפלגת העבודה, אמרה זנדברג כי "אני משוכנעת שהיא (מרצ – א"ש) תעבור את אחוז החסימה. צריך לשים סוף לרעיון האיחוד, מפלגת העבודה בבירור לא מעוניינת, וגם מרצ עם כל הכבוד אין לה במה להתבייש ואין מה לחזר על הפתחים, יש לה מה להציע מעצמה. מספיק עם העניין של איחוד, מרצ צריכה לרוץ בכל הכוח בכוחות עצמה עד הסוף, לעבור את אחוז החסימה, לתת את מה שיש לה לפוליטיקה הישראלית, ויש לה".
2 צפייה בגלריה
זהבה גלאון
זהבה גלאון
"בכל הנהגה מרצ תתייצב במקום שהייתה בו בקדנציה האחרונה". גלאון
(צילום: יואב דודקביץ)
יאיר לפיד, ראש הגוש, לחוץ על זה. "אני יודעת, שומעת את הקולות. אני חושבת שזה נמתח כמו מסטיק יותר מדי, מרצ הביעה רצון וקיבלה כתף קרה. יש לה מה להציע בכוחות עצמה כפי שהייתה שנים רבות וארוכות למעט אפיזודות של חיבורים שלאו דווקא הביאו הצלחה גדולה".
על גל ההתייקרויות אמרה השרה כי "אנחנו בגל עולמי. בישראל לצערי יש קונספציה שאומרת 'הכול חוץ מלהוציא כסף על האזרחים'. ממשלה ומדינה שמוציאה כסף על האזרחים משקיעה בעתיד שלה". לדבריה, שר האוצר אביגדור ליברמן "מנסה לעשות צעדים. הקונספציה היא בעיקר בדרג המקצועי. יש פה קונספציה כלכלית שבכל העולם כבר הוכח שהיא בין שגויה לבין לא מתאימה לסיטואציות האלה. סבסוד מחירי הלחם זה ראוי, והשקעה במערכות ציבוריות – בחינוך, במורים, במערכת הבריאות, מערכת הרווחה. אלה דברים שמייצרים צמיחה בריאה שאחר כך חוזרת לתוך המשק ולמשפחות ולמשקי הבית".
אפשר עדיין לבלום את משבר האקלים? "משבר האקלים מבוסס מדע. יש התחממות כוללת שמביאה לפגעי מזג אויר קיצוני, לאסונות וגלי חום. הדבר הזה הוא מעשה ידי אדם והוא בהחלט ניתן למניעה עדיין, למרות שרוב התחזיות מקדימות את זמנן. יש מה לעשות גלובלית, העולם מכונס סביב להגביל את עליית הטמפרטורה למעלה וחצי, זה כרוך בשינוי משמעותי בסדרי החיים שלנו, באופן שבו אנחנו מייצרים, נוסעים, עובדים".