2 צפייה בגלריה
זהבה גלאון
זהבה גלאון
זהבה גלאון
(צילום: יואב דודקביץ)
יו"ר מרצ לשעבר זהבה גלאון החליטה הערב (שני) סופית כי תתמודד על ראשות המפלגה, כך נודע ל-ynet. מחר היא צפויה להודיע באופן רשמי לציבור ולפעילים על החלטתה. הערב כתבה גלאון בטוויטר: "כשיהיה מה להודיע אודיע".
גלאון החליטה להתמודד בפריימריז על ראשות המפלגה מול ח"כ יאיר גולן למרות שהכריזה בימים האחרונים כי אין בכוונתה לחזור ולהתמודד בפריימריז של המפלגה. אולם לאחר לחצים שהפעילו עליה ח"כים בסיעה, ובהם השר עיסוואי פריג' ויו"ר הסיעה מיכל רוזין, חזרה בה גלאון מהתנגדותה והיא תצטרף למרוץ על ראשות המפלגה שאותה עזבה ב-2018.

גלאון הודיעה למקורבים שלה על ההחלטה הסופית להתמודד והיא החלה בהכנות לקראת פתיחת הקמפיין שיחל מחר. גלאון לא תכנס מסיבת עיתונאים או תקיים כנס פוליטי – אלא תודיע על ההחלטה בסרטון או בהודעה שהכינה מראש.
גורם במרצ טען, כי גלאון קיבלה את ההחלטה בין היתר בעקבות סקר פנימי שנערך ובו היא מצליחה להביא 6 מנדטים מול 5 מנדטים שמביא גולן.
מרצ נמצאת במשבר הפוליטי הקשה ביותר בקרב מפלגות המרכז-שמאל. היו"ר ניצן הורוביץ הודיע כי לא יתמודד על ראשות המפלגה והשרים פריג' ותמר זנדברג פרשו. המשבר הוא על רקע הסקרים האחרונים המראים כי מרצ נאבקת על אחוז החסימה – פעם מלמעלה ופעם מלמטה.
2 צפייה בגלריה
יאיר גולן
יאיר גולן
יאיר גולן
(צילום: קובי קואנקס)
הורוביץ הודה לאחר פרישתו כי אחת הסיבות למשבר היא ההחלטה שלו לשריין במקום גבוה ברשימה את ח"כ ג'ידא רינאווי זועבי, שמרדה במרצ ובקואליציה והייתה אחת הסיבות לנפילת הקואליציה. ועדת הבחירות של מרצ החליטה כי הבחירות לראשות המפלגה ולרשימה יתקיימו ב-23 באוגוסט וכי כל מי שרוצה להשתתף בבחירות חייב להתפקד למפלגה עד 31 ביולי.
השר פריג' אמר אתמול לאולפן ynet כי גולן צריך להסיר את מועמדותו. "זהבה גלאון היא היחידה שמסוגלת להחזיר את הבסיס של מרצ", אמר פריג'. "יאיר גולן לא יחזיר את הבסיס. על איזה קהלים חדשים גנרלים יכולים לדבר? יש גנרלים במפלגות אחרות. דיברתי איתה ואנחנו בקשר, זהבה תוך יום-יומיים תודיע על כניסה למרוץ ותנצח".