בעלי סניף סופרמרקט בראש פינה, חלק מרשת ארצית גדולה, גילה הבוקר (יום א') בכניסה לחנות את הסימן הקבוע של ארגוני הפשיעה באזור, שביקשו לרמוז לו כי הגיע תורו לשלם דמי חסות תמורת הגנה על העסק מפני הצתות וירי. "אף אחד לא פנה אלינו ויכול להיות שיפנו לבקש פרוטקשן או מצפים שאנחנו נעשה עבודה בלשית ונבין לבד למי צריך לפנות, אבל אנחנו לא מתכוונים לשלם", סיפר בעל הסופרמרקט ל-ynet.
הוא הזעיק את המשטרה שהגיעה מיד לזירה ואספה ראיות. "אנחנו סומכים על השוטרים שיפעלו", הוא הוסיף. "זו חציה של קו אדום שהפרוטקשן מצפים שגם סופרמרקטים ישלמו להם ואנחנו לא מתכוונים לוותר".
1 צפייה בגלריה
בקבוק עם דלק ומצית שהונחו בכניסה לסופרמרקט בראש פינה כאיום בדרישה לתשלום פרוטקשן
בקבוק עם דלק ומצית שהונחו בכניסה לסופרמרקט בראש פינה כאיום בדרישה לתשלום פרוטקשן
בקבוק עם בנזין ומצית שהונחו בכניסה לסופרמרקט בראש פינה
גם בשבוע שעבר קיבלו כמה עסקים את המסר הזה שהפך לסמל הפרוטקשן בגליל. בכניסה למתחם העסקי או החקלאי מצפה לבעל המקום בקבוק בנזין ואליו מחוברת באיזולירבנד מצית. "אנחנו מחזיקים בעובדים רבים מהכפרים והיישובים באזור ללא כל הבדל בין גזע ודת ולא נחשפנו עד כה לאירוע כזה ולא פנו אלינו. התעלמנו עד כה מהמציאות הזאת וקיווינו שלא תגיע אלינו", אמר בעל הסופרמרקט.
בשבוע שעבר הושאר מסר דומה בפתח חנות "המשביר לחקלאי" שבאזור התעשייה צח"ר הצמוד לכפר טובא זנגריה. כמה חודשים קודם לכן, בנובמבר הציתו להם ככל הנראה חברי חוליית הפרוטקשן משטח עם ציוד ברחבת בית העסק, רמז לקראת הבאות והמצופה מהם. "כנראה עכשיו תורנו", אמרו שם אז. הנזק הוערך בעשרות אלפי שקלים.
יומיים קודם לכן, בקבוק מלא בנזין ואליו מחוברת מצית נמצא תלוי על שער בית אריזה בגליל העליון. בחודש שעבר מצא את "דרישת התשלום" הזו גם עדיאל פרטוק, בעל עסק באזור התעשייה בצפת. בסרטון שהעלה לחשבון הפייסבוק שלו הציג פרטוק את תיעוד מצלמות האבטחה שצילמו את ביקור העבריינים החמושים, וביקש להעביר להם מסר: "זה לא הבית שלך גבר, זה הבית שלי, ומי שמתקרב לבית שלי - אני ישן פה בלילה. אתה מסכן את שלומי ומי שמסכן את שלומי והולך בחצר שלי עם אקדח - אני ארצח אותו".
מסרים דומים הושארו לאחרונה גם בסמוך למתחם חדרי האירוח במלון "תאי וילג" בשדה נחמיה ואחד מהחדרים אף הוצת. באפריל השאירו ארגוני הפשיעה בקבוקי בנזין ומציתים על חלונות משאיות ששייכות לתאגיד החקלאי "בראשית" שבצפון הגולן. צוות מתנדבי "השומר החדש" גיבש אז אמצעי סיוע ושמירה להגנת החקלאים ובתאגיד שיווק הפירות לא ידעו לומר מי עומד מאחורי האיומים.