שיפור חל אחר הצהריים (יום ד') במצבו של רס"ב אמיר אבו ריש, השוטר בן ה-41 מירכא שנפצע אתמול באירוע הדריסה בנהריה ומאושפז במרכז הרפואי לגליל. לאחר בדיקות הדמיה שעבר, הוא הועבר מהמחלקה הכירורגית למחלקה האורתופדית. במקביל נמסרה לו ההודעה על מות חברו, המתנדב חוסאם סגייר, שנדרס למוות בתקרית. מעצרו של הנהג החשוד בדריסה, נסים סח, הוארך מוקדם יותר היום בשמונה ימים.
אבו ריש סובל מפגיעות בכל חלקי גופו, כולל שברים באגן וברגל, פגיעות ראש ועוד. מצבו עדיין מוגדר בינוני. לאחר שהשפעת התרופות פגה מעט, סיפרו לו בני המשפחה, עובדים סוציאליים של בית החולים ואנשי משטרה את הפרטים על אירוע הדריסה בחג.
3 צפייה בגלריה
עמר בר לב מבקר את השוטר אמיר אבו ריש שנפצע בדריסה בנהריה אתמול
עמר בר לב מבקר את השוטר אמיר אבו ריש שנפצע בדריסה בנהריה אתמול
רס"ב אמיר אבו ריש בבית החולים
(צילום: דוברות המשרד לביטחון פנים)
ל-ynet נודע כי במהלך חקירת הדריסה פוענח באופן חלקי תיעוד מצלמות הגוף של השוטרים. בתיעוד נראים השוטרים מגיעים לאתר הבנייה ונפגשים עם התושב שהזעיק אותם. לאחר מכן הם פנו לאתר והחלו לבדוק את התעודות של העובדים. למקום מגיע החשוד בדריסה, נסים סח (44) מעראבה, ובין השוטרים לבינו מתפתח ויכוח בערבית. בשלב מסוים נכנס סח למכוניתו.
אירוע הדריסה עצמו לא תועד במצלמות הגוף שכן הן נמצאות באזור החזה. עם זאת, גורמים במשטרה אישרו כי החשוד נסע לפחות פעם אחת קדימה ואחורה (כפי שהעידה עדת ראייה למקרה) וכך פגע בשני השוטרים.
3 צפייה בגלריה
זירת האירוע ואמיר אבו ריש
זירת האירוע ואמיר אבו ריש
אמיר אבו ריש
(צילום: גיל נחושתן)
אחר הצהריים, מעט לפני הלווייתו של סגייר בירכא, הגיע השר לביטחון פנים עמר בר-לב למרכז הרפואי לגליל וביקר את רס"ב אבו ריש. הוא נפגש גם עם אביו, שוטר לשעבר במשמר הגבול, ועם אחיו שמשרת במשטרה במחוז תל אביב.
3 צפייה בגלריה
הרכב שדרס את השוטרים ליד חוף הדקל בנהריה
הרכב שדרס את השוטרים ליד חוף הדקל בנהריה
(צילום: גיל נחושתן)
בסיום הביקור אמר השר: "הוא לוחם, הוא חזק, הוא יחלים והוא יחזור. הוא מגיע ממשפחה של לוחמים ושום דבר לא יעצור אותו. שמעתי ממנו דבר אחד מאוד חשוב: אסור לשוטר להתכופף. אם שוטר מתכופף פעם אחת - זה הסוף. אסור להתכופף, צריך להילחם בפשיעה, צריך לעשות את זה בעוז ובראש זקוף. אם נעשה את זה ככה - ננצח".