2 צפייה בגלריה
אייל גולן בהופעה בבלומפילד
אייל גולן בהופעה בבלומפילד
אייל גולן והמתלוננות נגדו
(צילום: מוטי קמחי, יריב כץ)
הפרקליטות הודיעה אחר הצהריים (יום ד') על סגירתו של תיק החקירה המחודש נגד אייל גולן - שבו נחשד בהבאת אדם לידי מעשה זנות וקשירת קשר לפשע - בגלל חוסר בראיות מספקות.
התיק נגד גולן בפרשה שזכתה לכינוי "משחקי חברה" נסגר כבר לפני עשור - אך נפתח מחדש בשנה שעברה בעקבות תלונות חדשות נגדו מצד שתי צעירות, שטענו כי הורה עליהן לקיים יחסי מין עם חבריו, בין היתר בחדר מלון באילת. ההחלטה על סגירת התיק מתייחסת גם לעשרה חשודים אחרים שנחקרו בפרשה.
"לאחר בחינה מעמיקה של תלונות המתלוננות, נוהלה חקירה מקיפה שהתייחסה לכלל החשדות והנתונים שעלו בחקירות. החשודים נחקרו, נערכו עימותים ונחקרו עדים נוספים ובוצעו השלמות חקירה. בסופו של יום נמצא, כי בחקירת המשטרה לא נאספו די ראיות המבססות סיכוי סביר להרשעה ולכן לא ניתן להגיש כתב אישום", מסרה הפרקליטות.
2 צפייה בגלריה
המתלוננות בכניסה לתנת המשטרה
המתלוננות בכניסה לתנת המשטרה
נובמבר 2022: המתלוננות בעת כניסתן לעימות עם גולן בתחנת המשטרה
אייל גולן מסר לאחר ההודעה על סגירת התיק: "אחרי עשור של רדיפה בלתי הוגנת ושתי חקירות מקיפות של המשטרה, האמת יצאה לאור באופן סופי. אני ומשפחתי עברנו עשור קשה, אך מעולם לא הרמתי ידיים. גם כשהיו ניסיונות סחיטה לא הסכמתי לתת לזה יד ונלחמתי שהאמת תצא לאור, עם כל המחיר הכבד המשתמע מכך. זעקתי זאת מעל כל במה, גם כשהיו כאלו שלא רצו לשמוע ושמיהרו לחרוץ דין ולשפוך דם לשווא, ואני מקווה שאותם האנשים יעשו את חשבון הנפש שלהם.
"אני רוצה להודות לכם קהל יקר שלי, הצבא הכי חזק שבעולם, שנתתם בי את האמון ודחיתם את ניסיונות הפגיעה ביושרת דרכי ובערכיי, ושנתתם לי את הכוח בכל יום מחדש, בכל הופעה, ונתתם לי אהבה שמנצחת הכול. רוצה להודות לצוות עורכי הדין, הדוברים, מנהלי האישי ולכל הצוות שהקיף אותי, תמך בי ונלחם עבורי. לילדיי, אמי ומשפחתי, אני מצטער על הכאב והסבל שנגרם לכם לאורך השנים ומודה לכם על הכוח להאמין שבסוף האמת תצא לאור. לבורא עולם, על אינספור שיחות, תפילות ודמעות, אתה כל יכול".
עו"ד עינת סופר בסרגליק, שמייצגת שמייצגת את אחת המתלוננות עם עו"ד יוספי מזר, אמרה: "ההודעה התקבלה רק כעת. אנחנו כמובן מאוד מאוכזבים לשמוע שזו ההחלטה אבל זה לא נגמר. נצלם את חומרי החקירה, נלמד את התיק, נגיש ערר ונילחם. לא נשקוט עד שהאמת תצא לאור. יש לנו גם הליך אזרחי שתלוי ועומד".

חומרים חדשים שהגישו המתלוננות הובילו לפתיחתו של התיק מחדש. כיוון שלאחר בחינת הראיות החדשות הוחלט על גניזתו של התיק, למתלוננות ניתנת האפשרות להגיש שוב ערר בגין ההחלטה. במקביל, ההליך האזרחי שבמסגרתו הגישו המתלוננות תביעה כספית נגד גולן ממשיך להתנהל כרגיל. הדיון הקרוב בהליך זה נקבע לחודש יולי.
בנובמבר בשנה שעברה נערך עימות בין גולן לשתי המתלוננות נגדו במשרדי היחידה המרכזית של משטרת מחוז תל אביב. השתיים סיפרו אז כי הן באות מוכנות היטב מבחינה נפשית לחקירה, לאחר שב-2013 הגיעו מפוחדות וללא כל תמיכה אל מול חוקרי המשטרה, שלטענתן לא הפסיקו להטיח בהן אז אזהרות מפני תלונות שווא. "הזמן שלנו בפרשה הגיע", אמרה אז אחת מהמתלוננות.
שתי הצעירות הודיעו ב-2021 כי "החלטנו להחזיר מלחמה על השם הטוב שלנו ולחדש את התלונה". השתיים העידו מחדש בפרשה ובעקבות עדותן המחודשת הורתה הפרקליטות לבצע השלמות חקירה, שבמהלכן נחקרו מקורבים נוספים לזמר. במסגרת החקירה המחודשת התלוננו הצעירות נגד 10 אנשים ששמם עלה בחקירה, אך מעולם לא נחקרו עד לתחילת השלמות החקירה. בעקבות תלונתן האחרונה, גולן נחקר באזהרה בחשד שהורה להן לקיים יחסי מין עם חבריו, ונחקרו חשדות שלא נבדקו כלל בחקירת הפרשה המקורית.
המתלוננות טענו כי גולן ניצל את רצונן להיות בקרבתו ואת חולשתן, מעמדן החברתי הנמוך והמצב המשפחתי והכלכלי שבו היו. הן טוענות כי הזמר אפשר להן להתקרב למעגל הקרוב אליו, ואז הורה להן לקיים יחסי מין עם חבריו. לדברי אחת המתלוננות, גולן אמר לה באחד המפגשים "תעשי לחבר שלי מה שעשית לי". בנוסף, השתיים טענו כי יש בידיהן מידע המעלה חשד שאחד ממקורביו של גולן מחזיק בסרטון המתעד אותן בזמן אחד המפגשים עם הזמר וחבריו ב-2013.
בן מעוזעו"ד בן מעוזצילום: יח"צ
במהלך החקירה ב-2013 הכחיש גולן את כל הטענות של שתי המתלוננות ולמעשה מאז הוא לא נסוג מעמדתו. לפי גרסתו, הכול נעשה בהסכמתן. הוא חזר על גרסה זו גם כאשר נחקר תחת אזהרה במהלך החקירה המחודשת.
עו"ד בן מעוז, שמייצג את אחד החשודים שגם נגדו נסגר התיק, מסר: "כפי שטענתי מלכתחילה, מדובר בתלונות חסרות שחר. מברך על החלטת הפרקליטות לסגור את תיק החקירה כנגד מרשי ולאפשר לו לחזור לשגרת חיים תקינה ושפויה".